|

العالم فی 60 ثانیة

از توافق براى بازگشایی سفارت امارات در بیروت تا حمایت از عربستان براى میزبانى جام جهانى

​در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الجزیره، عکاظ عربستان ، الخلیج اونلاین،خبرگزاری رسمی امارات و خبرگزرای رسمی عراق.

از توافق براى  بازگشایی سفارت امارات در بیروت تا حمایت از عربستان براى میزبانى جام جهانى
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان: 

بنزما و محرز: آینده عربستان سعودی روشن است

30 فدراسیون حمایت خود را از پیشنهاد عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی اعلام کردند.

کریم بنزما، مهاجم باشگاه الاتحاد نیز به نوبه خود به این تصمیم واکنش نشان داد و حمایت کامل خود را از میزبانی عربستان سعودی در جام جهانی اعلام کرد و در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت: خبر عالی، آینده درخشان است، به همه دوستان و عاشقانم در عربستان سعودی تبریک می گویم، می دانم که "چقدر فوتبال را دوست دارید و این خبر برای شما چه معنایی دارد، جام جهانی شگفت انگیز خواهد بود."

ریاض محرز، مهاجم الاهلی نیز در صفحه خود نوشت: اینجا هستیم، واضح است که اکنون و در آینده در مکان مناسبی هستیم. دیدن پادشاهی عربستان سعودی که به دنبال میزبانی یک تورنمنت بزرگ است شگفت انگیز است.

 

خبرگزاری رسمی عراق:  

وزیر گاز ترکمنستان در عراق

وزیر امور گاز ترکمنستان طی سفری رسمی وارد بغداد شد و مورد استقبال وزیر برق عراق قرار گرفت. زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق در فرودگاه بین المللی بغداد از مقصد بابایف، وزیر امور گاز ترکمنستان استقبال کرد.

دو طرف درباره امضای یادداشت دوجانبه رایزنی کردند.هدف از این سفر بررسی چشم اندازهای همکاری مشترک بین دو کشور و آماده شدن برای امضای یادداشت تفاهمی برای واردات گاز از ترکمنستان است.

پیش از این وزارت نفت عراق از توافق اولیه با ترکمنستان برای واردات گاز از این کشور به منظور تامین نیازهای نیروگاه های برق عراق خبر داده بود. 

 

الجزیره: 

برداشت نقدی دلار در عراق ممنوع 

یک مسئول بلندپایه در بانک مرکزی عراق تاکید کرد که عراق، برداشت نقدی و معاملات با دلار را از ابتدای ژانویه 2024 ممنوع کرده است.

این جدیدترین اقدام عراق برای سوء استفاده از ذخایر کشور در جرائم مالی و فرار از تحریم های امریکا بر ایران بود.

مازن احمد، مدیرکل مدیریت سرمایه گذاری و حواله جات بانک مرکزی عراق، گفت که هدف از این اقدام، توقف استفاده نامشروع به میزان 50 درصد از مبلغ نقدی است که به 10 میلیارد دلار در سال می رسد که عراق سالانه از شورای ذخایر فدرال بانک مرکزی امریکا دریافت می کند.

این اقدام همچنین در راستای کارزاری گسترده تر برای توقف وابستگی اقتصاد کشور به دلار است

 

خبرگزاری رسمی امارات (وام): 

بازگشایی سفارت امارات در بیروت

 رئیس امارات و نخست وزیر لبنان توافق کردند که اقدامات لازم را برای بازگشایی سفارت امارات در بیروت انجام دهند. به گزارش محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات روز پنجشنبه در کاخ الشاطئ در ابوظبی از نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان استقبال کرد. در این دیدار دو طرف روابط برادرانه دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه عمرانی و اقتصادی و سایر ابعادی که منافع دو کشور را تامین می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار دادند. دو طرف توافق کردند که اقدامات لازم را برای بازگشایی سفارت امارات در بیروت و تشکیل کمیته مشترک برای ایجاد سازوکاری جهت تسهیل صدور روادید ورود لبنانی ها به امارات انجام دهند.

 

الخلیج اونلاین:

 آموزش هوش مصنوعی، در مدارس عربستان

یوسف البنیان، وزیر آموزش عربستان گفت که وزارتخانه اش در حال تلاش برای توسعه و ایجاد برنامه های درسی جدید و تخصصی است که مطابق با روش های آموزشی مدرن مطابق با بهترین شیوه های بین المللی باشد.

البنیان در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که برنامه های درسی جدید شامل علوم فضایی، امنیت سایبری، هوش مصنوعی و سایر برنامه های درسی جدید خواهد بود که هم اکنون با شروع سال تحصیلی جدید تدریس در مقطع متوسطه آغاز شده است.

وی افزود: وزارت آموزش عربستان به بیش از 6 میلیون و 500 هزار دانش آموز دختر و پسر در تمامی مقاطع تحصیلی در آموزش عمومی خدمات خود را ارائه می کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها