|

العالم فی 60 ثانیة

از اعطای اقامت به بازیکنان خارجی در امارات تا آخرین اخبار از طوفان الاقصى

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الجزیره، عکاظ عربستان ، مصر الیوم،الامارات الیوم و خبرگزرای رسمی عراق.

از اعطای اقامت به بازیکنان خارجی در امارات تا آخرین اخبار از طوفان الاقصى
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: 

پنج  بازیکن خارجی تابعیت اماراتی گرفتند

پنج بازیکن از باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال ادنوک  پس از حضور در سطح فنی برجسته علاوه بر سن کم، تابعیت اماراتی را به دست آوردند که آنها را واجد شرایط بازی در تیم ملی فوتبال امارات در آینده می‌کند. 

این موضوع را سایت رسمی فدراسیون فوتبال و همچنین سایت لیگ حرفه ای امارات در خصوص اطلاعات بازیکنان اعلام کرد.

این لیست شامل: لوان پریرا بازیکن شارجه (23 ساله) که در خط هافبک در کنار خط حمله خوب بازی می کند و بازیکنان الجزیره، عمر ترائوره (21 ساله) و مامادو کولیبالی (20 ساله) و نیکلاس خیمنز بازیکن 27 ساله  الوصل و عصام فایز هافبک 23 ساله عجمان است.

 

الجزیره:

 آخرین آمار از کشته شىه ها و زخمی هاى حمله حماس به اسرائیل

 وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه 545 اسرائیلی که در پی حملات مقاومت فلسطین مجروح شدند به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.

شبکه 12 اسرائیل اعلام کرد که دست کم 22 اسرائیلی در حمله حماس کشته شدند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که بیش از 500 نفر مجروح شدند که وضعیت برخی از آنها وخیم است.

صبح امروز حماس، مناطقی از اسرائیل را هدف حملات شدید موشکی قرار داد و پس از آن اسرائیل نیز عملیاتی را در پاسخ به این حمله آغاز کرد.

نیروهای حماس به اسرائیل ورود کرده و ضمن کنترل برخی از مناطق اسرائیل، شماری از اسرائیلی ها را به اسارت گرفتند.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

تکذیب توقف دریافت دلار نقدی از امریکا

بانک مرکزی عراق اعلام کرد محموله های دلار از سوی بانک فدرال امریکا براساس جدول زمانبندی مشخص و توافق شده از سوی دو موسسه مالی ارسال می شود.

 بانک مرکزی عراق، اخبار و گزارش های برخی رسانه ها درباره توقف یا کاهش محموله های ارسالی به بانک مرکزی عراق را تکذیب کرد.

بانک مرکزی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که روز گذشته محموله مورد نظر در موعد مقرر دریافت شد.

بانک مرکزی عراق از رسانه ها خواست درخصوص سیاست مالی در عراق دقت به خرج دهند و اخبار را از منابع مورد اعتماد و سایت رسمی و حساب های رسمی در شبکه های اجتماعی دریافت کنند.

 

عکاظ عربستان:

 گفت وگوی تلفنی بن سلمان و یول

یون سیوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تلفنی درباره گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف گفت وگو کرد.

دو طرف سطح پیشرفت در همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف از زمان سفر ولیعهد عربستان به کره جنوبی در سال گذشته را تحسین کردند.

ولیعهد عربستان و رئیس جمهور کره جنوبی بر سر تقویت تبادل و همکاری در زمینه های مختلف از جمله همکاری اقتصادی توافق کردند. بن سلمان 17 نوامبر سال گذشته به کره جنوبی سفر و با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

حجم کل قراردادها و یادداشت های تفاهمی کره جنوبی با دولت، شرکت ها و نهادهای عربستان به مناسبت سفر بن سلمان امضا کرد، 30 میلیارد دلار ارزیابی می شود.

 

مصر الیوم: 

تحرکات دیپلماتیک مصر برای توقف تنش میان اسرائیل و فلسطین

احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که سامح شکری، وزیر خارجه این کشور تماس های فشرده ای با همتایان خود و برخی از مقامات بین المللی برای توقف تنش های جاری میان فلسطین و اسرائیل برقرار کرده است.

شکری تماسی با جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجه داشته و به تحولات خطرناک در عرصه فلسطینی/اسرائیلی پرداخته است.

وی در این تماس بر اهمیت توقف تنش های جاری و خویشتنداری توسط تمامی طرف ها تاکید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود که شکری همچنین اقدام به تماس های فشرده ای در تمامی سطوح برای پرداختن به بحران فعلی فلسطین برقرار کرده و این تماس ها متمرکز بر طرف های بین المللی موثر بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها