|

اردوغان:

ناو هواپیمابر آمریکایی با هدف کشتار مردم غزه به منطقه می‌آید

رئیس جمهور ترکیه از آمریکا به دلیل اعزام بزرگترین ناو هواپیمابر جهان به خاورمیانه انتقاد کرد.

ناو هواپیمابر آمریکایی با هدف کشتار مردم غزه به منطقه می‌آید

 

به گزارش شبکه شرق، پس از عملیات گسترده جبهه مقاومت فلسطین علیه مواضع اسرائیل در هفتم اکتبر و وارد آمدن خسارات و تلفات سنگین به این رژیم که منجر به خدشه بر چهره اسرائیل شد، آمریکا اعلام کرد به منظور اعلام همبستگی با تل آویو و برای جلوگیری از ماجراجویی دشمنان این رژیم اقدام به استقرار ناو هواپیمابر جرارد فورد، بزرگترین ناو هواپیمابر جهان در نزدیکی سواحل سرزمین‌های اشغالی می‌کند؛ اقدامی که از سوی تحلیلگران گامی برای حمایت آشکار نظامی از اسراییل تفسیر شده است. 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (سه شنبه) با انتقاد از آمریکا به دلیل استقرار ناوهواپیمابر خود در نزدیکی سواحل سرزمین‌های اشغالی، آن را تعهد واشنگتن برای کشتار در غزه خواند. 

اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با کارل نهامر، صدراعظم آلمان در آنکارا در جمع خبرنگاران گفت: ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی فلسطین چه خواهد کرد؟ اصلا چرا این ناو به منطقه می‌آید؟ کشتی‌های نظامی اطراف آن و هواپیما‌های نظامی روی آن چه خواهد کرد؟ آن‌ها غزه و اطراف آن را بمباران می‌کنند و اقدام به کشتار‌های جدی در منطقه خواهند کرد.

ترکیه در گذشته یکی از حامیان فلسطینیان محسوب می‌شد و میزبان گروه حماس بود. با این حال، طی چند ماه اخیر آنکارا به دنبال گسترش مجدد مناسبات خود با تل آویو بوده است. 

رئیس جمهور ترکیه پیش‌تر از آمادگی خود برای میانجیگری به منظور بازگرداندن آرامش میان فلسطینیان و اسراییل خبر داده بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها