|

وزیر امور خارجه انگلیس:

منتظر حقایق حمله به بیمارستان غزه باشید

وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی به پشت‌پرده حمله مرگبار به بیمارستان غزه اشاره کرد و با دعوت به‌خونسردی مدعی شد که باید منتظر حقایق این حادثه هولناک ماند.

منتظر حقایق حمله به بیمارستان غزه باشید

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه انگلیس در تداوم حمایت تمام قد این کشور از جنایات اسراییل، از ادعای تل‌آویو درباره پشت‌پرده حمله مرگبار به بیمارستان غزه حمایت کرد و با دعوت به‌خونسردی مدعی شد که باید منتظر حقایق این حادثه هولناک ماند.

جیمز کلورلی روز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شب گذشته، بسیاری از افراد در مورد از دست دادن جان باختگان در بیمارستان الاهلی (المعمدانی) سریعاً نتیجه گیری کردند.

وی با بیان این ادعا که «انجام این اشتباه جان افراد بیشتری را در معرض خطر قرار می‌دهد» مدعی شد: منتظر حقایق باشید و آنها را واضح و دقیق گزارش کنید. رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس ادعا کرد که خونسردی پیروز خواهد شد.

کلورلی دیشب هم با انتشار پیامی در شبکه ایکس، بدون محکوم کردن این حادثه هولناک نوشت: تخریب بیمارستان الاهلی خسارت بزرگ جانی است. بریتانیا به وضوح اعلام کرده که حفاظت از جان غیرنظامیان اولویت دارد.

او در این پیام که از سوی نخست وزیر انگلیس هم بازنشر شد، ادعا کرد که این کشور «تلاش‌های خود را از طریق همکاری با متحدان برای بررسی این حادثه و محافظت از غیزنظامیان بی‌گناه در غزه به‌کار می‌گیرد.»

اشغالگران اسراییلی سه شنبه شب و در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه بیش از یک‌هزار فلسطینی از جمله صدها کودک را به شهادت رساندند.
از سویی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که مسئولیت بمباران بیمارستان المعمدانی برعهده جنبش جهاد اسلامی است.

وی صبح امروز با برگزاری شوی تبلیغاتی، بار دیگر همسو با سایر سران اسراییلی درصدد حاشا کردن کشتار شب گذشته ارتش این رژیم در بیمارستان المعمدانی در غزه و فرار از مسئولیت آن برآمد.

سخنگوی ارتش اسراییلی ادعاهای سران این رژیم از شب گذشته تا صبح امروز را تکرار کرد و مدعی شد: یک موشک عمل نکرده جهاد اسلامی از منطقه ای نزدیک به بیمارستان اصابت کرده و حماس هم از آن سوء استفاده کرده است.

این درحالیست که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که اشغالگران با ارائه روایت دروغ و ترویج آن از طریق پروپاگاندا رسوا شده اند و تلاش بیهوده ای برای فرار از ارتکاب کشتار بیمارستان المعمدانی صورت می‌دهند.

حماس اعلام کرد: اشغالگران فاشیست که بیش از چند روایت درباره کشتار از زمان وقوع آن در ساعات اولیه کرده‌اند، مسئول مستقیم این کشتار هستند. آنها مسئول مستقیم کشتاری هستند که به طور مستقیم با قدرت آتش آمریکایی که فقط اشغالگران آن را در اختیار دارند، رخ داده است.

جنبش اسلامی بیان کرد: سازمان ملل و همه کشورها باید در راستای توقف کشتار جمعی حرکت کنند که با تصمیمات سران اشغالگر انجام می شود.

پیش از این هم عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به روایت اسراییلی درباره بیمارستان المعمدانی واکنش نشان داد و روایت تل آویو را کذب دانست.

 

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها