|

آلمان: تنها راه حل دو کشور می‌تواند صلح به ارمغان بیاورد

وریر خارجه آلمان گفت: تنها بازگشت به وعده زندگی در کنار یکدیگر - در دو کشور - می تواند برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها زندگی صلح آمیز، امنیت و عزت به ارمغان بیاورد.

آلمان: تنها راه حل دو کشور می‌تواند صلح به ارمغان بیاورد

به گزارش شبکه شرق، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پیشنهاد داد، در راستای عملی‌شدن "راه حل دو کشور" برای پایان‌دادن به بحران خاورمیانه برنامه مشترکی ارائه کنند. این سیاستمدار وابسته به حزب سبزها پیش از آغاز سفرش به امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اسرائیل اظهار داشت: «تنها بازگشت به وعده زندگی در کنار یکدیگر - در دو کشور - می تواند برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها زندگی صلح آمیز، امنیت و عزت به ارمغان بیاورد.»

او ضمن بیان این که "در این آشفتگی مهم است که چشم انداز را از دست ندهیم" هشدار داد: «فرصت تاریخی اسرائیل برای صلح با همسایگان عرب خود نباید از بین برود. زیرا این دقیقاً هدف تروریست‌ها است.

وزیر امور خارجه آلمان معتقد است که در تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌ها، فراهم کردن زمینه برای دسترسی بشردوستانه به غزه یا جلوگیری از گسترش خشونت در منطقه، تنها "در صورتی که با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس کنار بیاییم، شانس موفقیت دارد."

 

 

منبع: دویچه دوله
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها