|

العالم فی 60 ثانیة

از آغاز جشنواره خرید دبی تا حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، روسیاالیوم، البیان امارات، الخلیج اونلاین، الجزیره و السومریه نیوز.

از آغاز جشنواره خرید دبی تا حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد
خبرنگار: زلفا معیل

البیان: آغاز جشنواره خرید دبی 

بیست و نهمین دوره جشنواره خرید دبی، از امروز آغاز می شود و تا 14 ژانویه 2024 ادامه دارد این جشنواره سالانه نقش حیاتی در حمایت از اقتصاد شهر ایفا می کند و به تثبیت موقعیت آن به عنوان پایتخت خرید جهان و بهترین شهر برای زندگی، کار و جذب بازدیدکنندگان کمک می کند. مانند هر سال، این جشنواره با جذب بازدیدکنندگان از سراسر منطقه و جهان تأثیر مثبتی بر بخش مهمان‌نوازی دارد و همچنین با افزایش تقاضا در مراکز خرید و فروشگاه‌ها به بهبود بخش خرده‌فروشی کمک می‌کند.

این جشنواره برای بسیاری از بخش‌ها سود زیادی به همراه دارد، زیرا برگزاری بازارهای موقت در طول دوره جشنواره، شرکت‌های کوچک و برندهای محلی را قادر می‌سازد تا به هزاران مشتری جدید دست یابند، که روحیه کارآفرینی آنها را تقویت می‌کند.

 

الجزیره:  شصت و سومین روز جنگ غزه

جنگ در غزه وارد شصت و سومین روز خود شد و اسرائیل همچنان به حملات خود ادامه می دهد.

نیروهای اسرائیلی همچنان به بمباران مناطق مسکونی ادامه می دهند و مرتکب جنایت و شهادت ده ها نفر در رفح، خان یونس، غزه و جبالیا شده اند.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته، 350 فلسطینی شهید شده اند که بدین ترتیب آمار کل شهدای از 17 هزار نفر فراتر رفته و شمار مجروحان نیز بیش از 46 هزار نفر شده است. صبح امروز نیز شماری از فلسطینیان در بمباران محله الشجاعیه در شرق غزه شهید و زخمی شدند.

 

روسیا الیوم: آغاز سکوت انتخاباتی در مصر

از بامداد امروز جمعه 8 دسامبر 2024، سکوت انتخاباتی در مصر آغاز شد و تا فردا شنبه ادامه دارد.

رسانه های مصری در زمان سکوت انتخاباتی اقدام به آگاه سازی رای دهندگان برای مشارکت در انتخابات می کنند.

در این دوره هرگونه تبلیغات برای نامزدها ممنوع است تا شهروندان بتوانند برسرانتخاب نامزد خود در انتخابات تمرکز کنند.

در انتخابات ریاست جمهوری مصر، 67 میلیون رای دهنده آرای خود را در 10 هزار و 85 مرکز رای برای انتخاب یکی از چهار نامزد ریاست جمهوری به صندوق می اندازند.

آن چهار نفر، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور کنونی مصر، عبدالسند یمامه، رئیس حزب الوفد، حازم عمر، رئیس حزب الشعب الجمهوری و فرید زهران، رئیس حزب دموکرات مصر هستند.

 

السومریه نیوز: واکنش السودانی به حمله راکتی به سفارت امریکا در بغداد

سفارت امریکا در عراق امروز جمعه تاکید کرد که بامداد امروز هدف حمله با دو راکت قرار گرفته است.

در بیانیه سخنگوی رسمی سفارت امریکا آمده است که حدود ساعت 4:15 دقیقه صبح امروز جمعه، سفارت امریکا هدف حمله با دو راکت قرار گرفته است.

سفارت امریکا تاکید کرد که حق دفاع از خود و حفاظت از کارمندان خود در هر جایی از جهان را محفوظ می دارد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیرو فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در واکنش به حمله به سفارت امریکا گفت: بازیچه قرار دادن ثبات عراق و هدف قرار دادن اماکن امن و حفاظت شده با قانون و عرف و توافقنامه‌های بین‌المللی، اقداماتی تروریستی است. 

 

الخلیج اونلاین: گفت‌وگوی وزرای دفاع عربستان و امریکا 

خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و لوید آستین، وزیر دفاع امریکا تلفنی با یکدیگر گفت وگو کردند.

وزارت دفاع عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های تقویت آن در حوزه دفاعی پرداختند.

اوضاع کنونی و تحولات منطقه ای و بین المللی و تلاش های صورت گرفته در این خصوص از دیگر محورهای گفت وگوی وزرای دفاع دو کشور بود.

دو طرف اوایل ماه نوامبر در امریکا دیدار و بر اهمیت گسترش همکاری دفاعی میان دو کشور تاکید کرده بودند. وزرای دفاع عربستان و امریکا بر سر همکاری مشترک برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه در پی جنگ اسرائیل با غزه توافق کرده بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها