|

العالم فی 60 ثانیة

از چهاردهمین دوره تئاتر عربی در بغداد تا آمادگی دوحه برای استقبال از هواداران جام ملت های آسیا

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الخلیج اونلاین، الامارات الیوم، الجزیره، الرایة قطر و الفرات نیوز.

از چهاردهمین دوره تئاتر عربی در بغداد تا  آمادگی دوحه برای استقبال از هواداران جام ملت های آسیا
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم:

فروش 14000 واحد مسکونی لوکس با قیمت بیش از 5 میلیون درهم در دبی 

املاک و مستغلات لوکس در دبی با فروش 14000 واحد آپارتمان و ویلا که هر کدام بین 5 تا 10 میلیون درهم ارزش دارند، رکورد فروش را در سال 2023 به ثبت رساندند.

بر اساس گزارش شرکت بین المللی املاک و مستغلات CBRE، فروش واحدهای لوکس به ارزش بیش از 5 میلیون درهم با افزایش 54.5 درصدی به 10296 واحد در سال 2023 رسیده است.

در سه ماهه آخر سال 2023، متوسط قیمت ها در بخش اصلی بازار به 4604 درهم در هر فوت مربع رسید که نسبت به سال قبل 22.5 درصد افزایش داشت. 

 

الفرات نیوز:

 جلسه انتخاب رئیس جدید پارلمان عراق فردا برگزار می شود

پارلمان عراق، روز شنبه، نشست های عادی خود را پس از پایان تعطیلات از سر می گیرد. این جلسه از پارلمان عراق برای انتخابات رئیس جدید پارلمان اختصاص دارد.

جلسه مذکور ساعت 3 بعد از ظهر به وقت بغداد برگزار می شود. دادگاه فدرال عراق در ماه نوامبر طی حکمی «محمد الحلبوسی» را از نمایندگی مجلس عراق برکنار کرد. این حکم پس از شکایت یک نماینده مجلس از الحلبوسی و متهم کردن وی به جعل امضا برای استعفا صادر شد.

به گفته منابعی از حزب تقدم، الحلبوسی نمی خواهد ریاست پارلمان از دست حزبش خارج شود در نتیجه احتمالا از زیاد الجنابی، حمایت کند اما ممکن است نیروهای سیاسی سنی، این رویکرد الحلبوسی را نپذیرند. 

 

الرایة قطر:

 آمادگی دوحه برای استقبال از هواداران جام ملت های آسیا 

خیابان‌های دوحه و امکانات توریستی برای استقبال از هواداران جام ملت‌های آسیا که از امروز آغاز می‌شود، با پرچم‌های کشورهای شرکت‌کننده و با شعار «بیا آسیا» به زبان‌های عربی و انگلیسی تزئین شدند. 

جام ملت های آسیا برجسته ترین رویداد در دوره فعلی تلقی می شود، زیرا میزبانی فراتر از برگزاری صرف است. این یک رویداد ورزشی برای دعوت از مردم جهان برای نزدیک‌تر شدن و آشنایی با یکدیگر، تقویت همکاری و زبان گفتگو و تفاهم سازنده و لذت بردن از رقابت‌های جهانی، سطح در فوتبال، و همچنین لذت بردن از میهمان نوازی اعراب و آشنایی با آداب و سنن باستانی قطر است.

 

الخلیج اونلاین: 

11.2 میلیارد دلار صادرات ترکیه به عربستان و امارات در 2023

 طبق داده های وزارت بازرگانی و شورای صادرکنندگان ترکیه، این کشور در سال گذشته (2023) بالغ بر 11 میلیارد و 204 میلیون دلار به عربستان و امارات صادرات داشته است.

روابط سیاسی و دیپلماتیک بین ترکیه و این دو کشور عربی منطقه اخیرا شاهد توسعه سریع بوده و توافقاتی امضا شده که تأثیر روشنی بر افزایش صادرات ترکیه داشته است در سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ژوئیه گذشته وی به امارات، بیانیه ای مشترک، 18 توافقنامه در زمینه های سرمایه گذاری، صنعت، دفاع، سلامت، انرژی های تجدیدپذیر و صنعت فضایی و قراردادی به ارزش 50.7 میلیارد دلار نیز بین دو کشور امضا شد.

 

الجزیره:

بغداد میزبان چهاردهمین دوره تئاتر عربی

چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر عربی روز گذشته در بغداد آغاز شد و تا 18 ژانویه ادامه خواهد داشت.

این جشنواره توسط سازمان عربی تئاتر، که مقر آن شارجه امارات است، هر سال در یک کشور برپا می شود.

در این دوره از جشنواره، 19 تئاتر از جمله 13 تئاتر در ضمن رقابت رسمی و 5 تئاتر خارج از مسابقه علاوه بر یک تئاتر از فلسطین به نمایش گذاشته می شود.

عراق با 3 تئاتر در رقابت های رسمی این جشنواره حضور دارد. هیئت داوران این جشنواره از کشورهای سوریه، مصر، فلسطین، لیبی و لبنان هستند. در مراسم افتتاح این جشنواره شماری از هنرمندان و هنرپیشه های تئاتر عراق حضور داشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها