|

العالم فی 60 ثانیة

از قرارگرفتن عراق در شرایط مالی ایده‌آل تا پنجمین سفر بلینکن به منطقه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان، العربی الجدید، الفرات نیوز، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق.

از قرارگرفتن عراق در شرایط مالی ایده‌آل تا پنجمین سفر بلینکن به منطقه
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: پایین ترین نرخ گم شدن چمدان مربوط به خطوط هوایی امارات است

خطوط هوایی امارات اخیراً شاهد فعال‌ترین فصل زمستان در حمل و نقل چمدان‌ها در سه سال گذشته بوده است، زیرا آمارهای مربوط به فصل در بازه زمانی سپتامبر 2023 تا ژانویه 2024 نشان می‌دهد که این شرکت دارای نرخ موفقیت 99.9 درصدی بوده است.

 بیش از 2.7 میلیون چمدان ماهیانه، از دبی به 140 مقصد جهانی جابجا می شود  خطوط هوایی امارات در زمینه جابجایی بار از دبی یا ترانزیت از طریق دبی و تحویل آن به صاحبان خود به موقع رکورد 99.9 درصدی دارد.

حدود 91 درصد از چمدان‌های تاخیری، حتی در سطح جهانی، ظرف 72 ساعت به صاحبان خود بازگردانده می‌شوند.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): قرارگرفتن عراق در شرایط مالی ایده آل 

مظهر محمد صالح مشاور مالی نخست وزیر عراق اعلام کرد درآمدهای نفتی عراق همچنان 98 درصد از  دارایی های سبد سرمایه گذاری ذخایر ارزی کشور را تشکیل می دهد.

صالح تاکید کرد 98 درصد از این دارایی ها شامل «پول طلا» یا ارزهای مختلف خارجی از طریق درآمدهای نفتی تامین می شود و همه شاخص های کارایی ذخایر خارجی بیانگر آن است که عراق امروز در  بهترین شرایط تاریخ مالی خود قرار دارد . این ذخایر با شاخص نرخ شد مازاد حساب جاری تراز پرداخت ها نسبت به تولید ناخالص داخلی کشور در سال 2023 حدود 9 درصد رشد داشته است و میزان رشد برای سال 2024 نیز همان 9 درصد یا رقم مشابه آن خواهد بود.

 

العربی الجدید: هر روز غیبت برابر یک میلیون دینار جریمه 

نمایندگان پارلمان عراق در حالی به تصمیم و پیشنهاد پارلمانی مبنی بر وضع جریمه یک میلیون دیناری برای هر روز غیبت بدون مرخصی نمایندگان رای دادند که پیش بینی می شود اجرای این تصمیم به علت تعارفات و فشارهای سیاسی مساله ای بسیار دشوار باشد.

به گزارش بسیاری از جلسات پارلمان عراق به دلیل عدم حضور نمایندگان گروهها و جناح های مختلف سیاسی و به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، شاهد تعطیلی یا به تعویق افتادن آن بوده است در حالی که جلسات پارلمان عراق معمولا از میان 329 نماینده حداکثر با 180 نماینده برگزار می شود.

 

 

الفرات نیوز: کاشت درختچه جوجوبا در بیابان جنوب عراق

 سازمان سرمایه گذاری استان المثنی در جنوب عراق، کاشت یک میلیون درختچه «جوجوبا» در بیابان السماوه را آغاز کرد.

کاشت این نوع گیاه که درختچه ای بیابانی است، برای نخستین بار در عراق صورت می گیرد. عادل الیاسری، رئیس سازمان سرمایه گذاری المثنی گفت که این پروژه از پروژه های مهم در زمینه بیابان‌زدایی است. وی توضیح داد که این گیاه، آب بسیار کمی مصرف می کند، علاوه بر اینکه فوائد اقتصادی نیز دارد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری المثنی تاکید کرد که کاشت این درختچه در بیابان السماوه، تاثیر مثبتی بر این استان و کل عراق خواهد داشت. وی افزود که عمر این درختچه به 200 سال می رسد و جوجوبا تحمل کم آبی و گرمای بسیار را دارد و دارای ریشه قوی و محکم در خاک است.

 

الخلیج اونلاین: بلینکن  برای بار پنجم به خاورمیانه سفر می‌کند

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور طی روزهای 4 تا 8 فوریه به عربستان، مصر، قطر، تل آویو و کرانه باختری سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه امریکا ادامه داد که بلینکن به تلاش ها در راستای دستیابی به توافقی برای آزادی تمام گروگان ها و آتش بس انسانی در غزه ادامه می دهد.

همچنین وی در سفرهای خود به تلاش در راستای جلوگیری از گسترش درگیری ها در منطقه ادامه خواهد داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها