|

منوچهر متکی، سر لیست انتخاباتی شورای وحدت:

مردم نظام جمهوری اسلامی خود را دوست دارند

متکی می‌‎گوید: میانگین مشارکت ما در انتخابات از کشور‌های دیگر بیشتر است؛ مردم نظام جمهوری اسلامی خود را دوست دارند.

مردم نظام جمهوری اسلامی خود را دوست دارند

به گزارش شبکه شرق، سر لیست انتخاباتی شورای وحدت گفت: ما بر استمرار استفاده از حق ملت برای شرکت در تعیین سرنوشت خود به عنوان میراث امام(ره) همواره دفاع می‌کنیم و هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم و آن را منوط و مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم.

«منوچهر متکی»  سر لیست انتخاباتی شورای وحدت امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری که با حضور کاندیداهای شورای وحدت در تهران برگزار شد، با بیان اینکه ما در کنار ماموریت اصلی حضور در مناسبت‌ها، یوم‌الله‌ها و رخدادهای مهم کشور را در دستور کار داریم، گفت: انتخابات‌ یکی از این سرفصل‌های مهم است که شورای وحدت معتقد است باید حضور جدی و کارسازی داشته باشد.

او بیان کرد: معتقدیم اگر جمهوری اسلامی ظرفیتی برای ما برای فعالیت‌های حزبی سیاسی و تشکلاتی به وجود آورد در جایگاه‌هایی که اصل نظام مطرح است، ما باید از جایگاه ایجاد شده برای خودمان برای نظام میدان‌داری کنیم و در صحنه حاضر باشیم.

سرلیست انتخاباتی شورای وحدت تاکید کرد: به همین دلیل ما بر استمرار استفاده از حق ملت برای شرکت در تعیین سرنوشت خود به عنوان میراث امام(ره) همواره دفاع می‌کنیم و هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم و آن را منوط و مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم ؛ مردم نتیجه انتخابات را معلوم می‌کنند.

میانگین مشارکت در انتخابات ما از سایر کشورها بیشتر است

متکی تاکید کرد: یکی از نکات مهمی که در همه مناسبت‌های جمهوری اسلامی مورد توجه جهانیان است، مشارکت مردم است و محور اصلی فرمایشات رهبری مشارکت بالا است. میانگین مشارکت در انتخابات‌های ایران از میانگین مشارکت در کشورهای دیگر بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه موسسات نظرسنجی در بررسی‌های خود بیان می‌کنند که هنوز بروز و ظهور لازم از اراده مردم برای حضور در انتخابات وجود ندارد، اظهار کرد: اما مردم ما پدیده ساز هستند. شاید مردم ما به دلیل مشکلاتی که دارند، مشارکت خود را بروز ندهند اما در میدان و عرصه، حضور خود را نشان می‌دهند.

سخنگوی شورای وحدت گفت: مردم ما می‌گویند گله‌مندی هایی داریم، اما در عرصه هایی چون انتخابات و ۲۲ بهمن حضور پیدا می‌کنیم چرا که نظام جمهوری اسلامی خود را دوست دارند.

منعی برای حضور در سایر لیست‌های انتخاباتی نداریم

متکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اسم شما در چهار لیست انتخاباتی وجود دارد، در حالی که سخنگوی شورای وحدت هستید؟ گفت: در هیأت عالی شورای وحدت مطرح شد که نامزدهای شورای وحدت می‌توانند در فهرست‌های دیگر هم باشند و ممانعتی از این حیث برای ما وجود ندارد.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها