|

بیانیه وزارت خارجه درباره حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق

وزارت خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را «نقض فاحش مقررات بین‌المللی توصیف کرده است.

بیانیه وزارت خارجه درباره حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق

به گزارش شبکه شرق، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را «نقض فاحش مقررات بین‌المللی، به‌ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین» توصیف کرده است.»

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی آمده است: 

«در پی تجاوز ددمنشانه عصر امروز اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان تماس گرفت. دو وزیر در این تماس تلفنی ابعاد مختلف این جنایت را بررسی کردند.

وزیران خارجه ایران و سوریه در این تماس تلفنی ابعاد مختلف این جنایت را بررسی کردند.

مقداد حملات جنایتکارانه اسرائیل را به شدیدترین عبارت محکوم کرد و آن را نقض فاحش مقررات بین‌المللی، به‌ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از حضور وزیر خارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: «نتانیاهو به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه‌طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است».

وزیر خارجه ایران حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست؛ او مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه اسرائیل دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.»

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها