|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| هفتم خرداد

اجتماع انتخابات خاتمی در ورزشگاه شیرودی و حواشی آن

هاشمی رفسنجانی روز هفتم خرداد در مورد اجتماع انتخاباتی خاتمی در ورزشگاه شیرودی و حواشی آن نوشته‌است. او همچنین با مسئول شبکه قرآن دیدار و از نمایشگاه صنایع برق بازدید کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

اجتماع انتخابات خاتمی در ورزشگاه شیرودی و حواشی آن

صبح براى افتتاح نمایشگاه بین‌المللى صنایع برق، به نمایشگاه بین‌المللى [تهران] رفتم. یک ساعت از نمایشگاه بازدید کردم. حدود ۴۰۰ شرکت داخلى و خارجى -از تولید و انتقال و توزیع و مصرف- شرکت کرده‌اند. در مراسم [افتتاحیه]، پس از استماع گزارش و خیرمقدم آقاى [حبیب‌الله] بیطرف، وزیر نیرو و آقاى [سیدشمس‌الدین] حسینى، مسئول [روابط‌ عمومی] نمایشگاه، دربارۀ اهمیت برق و آینده‌دار بودن صنایع برق و منابع و موقعیت عظیم ایران، سخنرانى‌کردم.

تا عصر در دفترم کار کردم. آقاى [سلمان] فرهمند، مسئول شبکه قرآن سیما آمد و درخواست کمک به برنامه‌هایشان. با تدریس یا مصاحبه داشت. یک جلد کتاب فرهنگ قرآن به ایشان دادم که از روى آن برنامه بسازند. آقاى [احمد] بلوکیان، نماینده سابق کاشمر، همراه آقاى حسینى از صنعتگران خراسان آمدند. شرحى از آثار مهم توسعه صنایع در دولت سازندگی و تضعیف آنها در دولت فعلى دادند و نیز آقاى بلوکیان، مراتب امتنان مردم کاشمر از کمک‌هاى بى‌دریغ من به تأسیس کارخانه ریسندگى کاشمر را ابلاغ کرد؛ سهام آن برای عموم مردم است و تسهیلات ارزى و ریالى از دولت گرفته است.

آقاى [سیدمحمد] خاتمى، در ورزشگاه شیرودى اجتماع انتخاباتى داشت. بعضى از حضار شعارهاى منفى علیه قوه قضائیه و آقاى [علی] فلاحیان، [وزیر اسبق اطلاعات] و محکومیت استبداد و آزادى زندانیان سیاسى دادند و از نیمه‌هاى صحبت، تعدادى از حضار اجتماع را ترک کرده‌اند؛ شاید انتظار حرف‌هاى تندى از آقای خاتمى داشتند.

در انگلستان، در شهر اولدهام در شمال این کشور، بین سفیدپوست‌ها و آسیاتبارها درگیرى پیش آمده است. در الجزایر، در منطقه شمال شرقى، درگیرى بربرها با پلیس تکرار شده است. در اندونزى، با نزدیک‌شدن تاریخ استیضاح رئیس‌جمهور، کشور متشنج است و نیروهاى مسلح به‌ حال آماده‌باش درآمده‌اند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها