|

لحظه ثبت‌نام «سعید جلیلی» در انتخابات ریاست جمهوری/ ویدئو

«سعید جلیلی» داوطلب کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

لحظه ثبت‌نام «سعید جلیلی» در انتخابات ریاست جمهوری/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، سعید جلیلی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کرد.

«سعید جلیلی»، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، عصر امروز «پنج‌شنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳»، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلب شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

امروز در برخی خبرهای غیر‌رسمی آمده بود که «سعید جلیلی» حوالی ساعت ۱۶، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند. 

جلیلی حوالی ساعت ۱۷ امروز، به وزارت کشور رسید و داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

سعید جلیلی

سعید جلیلی

چهره‌هایی نظیر «امیرحسین ثابتی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، جلیلی را همراهی می‌کردند. 

«سعید جلیلی» اکنون عضو شورای راهبردی روابط خارجی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است و سابقه دبیری شورای عالی امنیت ملی و ریاست گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲، معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبری، معاونت اداره اول آمریکا در وزارت خارجه و همچنین ریاست اداره بازرسی وزارت خارجه را در کارنامه سوابق خود دارد.

«سعید جلیلی» متولد «۱۵ شهریور ۱۳۴۴» است و تاکنون دو مرتبه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده است؛ او در رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲، در رقابت با حسن روحانی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، علی‌اکبر ولایتی و محمد غرضی، با کسب چهار میلیون و ۱۶۸ هزار و ۹۴۶ رای نفر سوم شد.

«سعید جلیلی» در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ نیز، با شعار «دولت جهش و جهاد: جهاد بزرگ برای جهش ایران» کاندیدای انتخابات شد که در نهایت به نفع سیدابراهیم رئیسی، دیگر کاندیدای انتخابات کناره‌گیری کرد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها