|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و چهارم خرداد

از پذیرش پیشنهاد صلح از سوی اسرائیل و فلسطین تا تظاهرات علیه بوش

هاشمی رفسنجانی روز بیست و سوم خرداد در مورد اخبار فلسطین و اسراییل، تظاهرات در آمریکا و اختلافات بر سر آرا و ادعای تقلب انتخاباتی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

از پذیرش پیشنهاد صلح از سوی اسرائیل و فلسطین تا تظاهرات علیه بوش

صبح براى همایش میثاق ۶ به [سالن شهید افراسیابی در] ورزشگاه شیرودى رفتیم؛ برنامه‌اى است که از سال ۱۳۷۵ براى اوقات فراغت جوانان، در تابستان شروع شده و معمولاً هر سال بیش از دو میلیون نفر را براى آموزش‌وپرورش و تفریح نوجوانان، تحت‌ پوشش مى‌گیرند. برنامه نمایش ورزش‌هاى تکواندو ارائه دادند. سردار [سیدمحمد] حجازى، [فرمانده نیروی مقاومت بسیج] خیرمقدم گفت و گزارش داد. من هم صحبت مفصلى دربارۀ اهمیت توجه به نیازهای جوانان و مراعات اعتدال و خوددارى از سختگیرى و خشکى و خطر انحراف جوانان با برنامه‌هاى استکبار در صورت عدم توجه‌ ما داشتم.

به منزل برگشتم. تا شب وقت به مطالعه گذشت. دیشب همشیره صدیقه با فرزندش على و مهدیه آمدند. على از برنامه مدارس طلاب رفسنجان و کرمان و از تأثیر مثبت موزه ریاست‌جمهوری و مجموعه فرهنگی در رفسنجان براى مردم و بازدیدکننده فراوان آن گفت.

امروز اعلام شد که اسرائیل و فلسطین، پیشنهاد آتش‌بس هیئت [بین‌المللی‌حقیقت‌یاب] را پذیرفته‌اند و اسرائیل، دستور عقب‌نشینى به نیروهایش داده و مردم فلسطین، علیه آن تظاهرات‌ کردند، ولى به‌ خاطر بروز چند برخورد، اسرائیل دستور توقف فرمان عقب‌نشینى را داده و تردید جدى در اجراى تفاهم پیش‌ آمده است. در لبنان، حزب‌الله به سوى هواپیماهاى متجاوز اسرائیل، براى اولین بار، موشک زمین به هوا پرتاب کرده است.

[جرج بوش]، رئیس‌جمهور آمریکا به اروپا آمده؛ در بروکسل، [پایتخت بلژیک]، مردم علیه او تظاهرات‌ کرده‌اند و در مورد طرح ضد موشک آمریکا و نیز کناره‌گیرى آمریکا از پیمان کیوتو، اختلافشان حل نشده است.

اختلاف‌ نظر در مجلس، به خاطر عدم تطبیق عدد آرا با تعداد حاضران، اختلاف پیش آورده و طرفداران مجمع روحانیون مبارز، مدعى تقلب مشارکتی‌‌ها و انداختن رأى شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها