|

العالم فی 60 ثانیة

از گرمای سوزان عربستان تا رها سازى لاک پشت ها در سواحل دبی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الشرق، خبرگزاری رسمی عراق، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم والامارات الیوم.

از گرمای سوزان عربستان تا رها سازى لاک پشت ها  در سواحل دبی
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: 

رها سازى 63 لاک پشت در سواحل دبی 

به مناسبت بیستمین سالگرد پروژه احیای لاک پشت دبی، جمیرا میزبان یک میزگرد مهم با تمرکز بر تلاش های جمعی حیاتی مورد نیاز برای حفاظت از اقیانوس ها بود. این جلسه با عنوان "دور از دید، نزدیک به قلب: مسئولیت جمعی ما برای حفظ اقیانوس ما"، برای آماده سازی برای روز جهانی لاک پشت دریایی، که در 16 ژوئن است، با حضور جمعی از کارشناسان برجسته بین المللی از جمله رئیس اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، رهبر تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در کنفرانس (COP28)، برگزار شد.

قبل از شروع فعالیت‌ها، 63 لاک‌پشت احیا شده شامل لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، لاک‌پشت‌های دریایی سبز و لاک‌پشت‌های دریایی در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شدند. 

 

الشرق: 

بنادر دبی قصد دارد 3 میلیارد دلار در آفریقا سرمایه گذاری کند

شرکت بنادر جهانی دبی (DP World) قصد دارد طی سه تا پنج سال آینده 3 میلیارد دلار برای زیرساخت‌های بندری جدید در آفریقا هزینه کند تا رشد بلندمدتی را که شامل تقاضای فزاینده برای صادرات مواد معدنی است، برآورده کند.

محمد آکوجی، مدیر عامل شرکت بنادر جهانی دبی (DP World) در جنوب صحرای آفریقا، گفت: "هزینه لجستیک و زنجیره تامین در سراسر آفریقا در مقایسه با سایر بازارهای جهانی بسیار بالا است." اپراتور بندر در حال گسترش به دارالسلام، تانزانیا است و اخیرا بنادر آفریقای جنوبی و کنیا را برای سرمایه گذاری بالقوه ارزیابی کرده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق:

بغداد امضای توافقنامه تامین مالی اتصال شبکه برق شورای همکاری و عراق را تحسین کرد

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق، امروز پنجشنبه، توافقنامه تامین مالی اتصال شبکه برق کشورهای عضو شورای همکاری به جنوب عراق را تحسین کرد.

زیاد علی فاضل در پی امضای این توافقنامه در کویت گفت که عقد این قرارداد، گامی استراتژیک به سوی تقویت ثبات شبکه برق در جنوب عراق به شمار می رود.

وی افزود که این گام، همکاری مثمر ثمر میان عراق و کشورهای عضو شورای همکاری در حوزه انرژی است.

وزیر برق عراق، تلاش های سازمان اتصال برق کشورهای عضو شورای همکاری در تحقق این دستاورد مهم که به بهبود کیفیت انرژی و پاسخ به نیازهای ملت عراق کمک می کند، را تحسین کرد.

 

روسیا الیوم : 

کشته شدن دو مصری در مرز یمن و عربستان

رسانه های مصر به نقل از برخی منابع خبر دادند که دو جوان مصری در حین تلاش برای عبور غیر قانونی از مرز یمن کشته شدند.

در پی شلیک نیروهای مرزبانی به این جوانان مصری یک نفر نیز زخمی شد. این منابع گفتند که جوان نخست در همان مرز دفن شد و جسد جوان دوم نیز هم اکنون در یکی از بیمارستان ها در انتظار پایان اقدامات برای دفن، قرار دارد.

منابع مذکور افزودند که جوان سوم نیز که در پی این حادثه زخمی شد، در یکی از بیمارستان ها در حال درمان است.مقامات مصری تاکنون هیچ واکنشی نشان ندادند.

 

الخلیج اونلاین: 

هشدار عربستان به حجاج: دمای سطوح به 72 درجه می‌رسد

وزارت بهداشت عربستان به حجاج درباره خطرات قرار گرفتن در معرض گرمای سطوح در مشاعر مقدسه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت عربستان آمده است که دمای سطوح در برخی مناطق کوهستانی به 72 درجه سانتیگراد می رسد.

این بیانیه به حجاج درباره قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید به مدت طولانی که خطر بسیاری برای سلامتی آنها دارد، هشدار داد.

در این بیانیه اشاره شده است که موسم حج با افزایش دمای هوای در مکه همزمان شده است و این یکی از سختی هایی است که حجاج با آن روبرو هستند.

وزارت بهداشت عربستان خواستار استفاده از چتر و نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز حتی در صورت عدم احساس عطش شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها