|

العالم فی 60 ثانیة

از دبی مقصد گردشگران تابستانی جهان تا رتبه عراق در آزادی مطبوعات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان، الفرات نیوز، الخلیج اونلاین، عکاظ عربستان وشفق نیوز.

از  دبی مقصد گردشگران تابستانی جهان تا رتبه عراق در آزادی مطبوعات
خبرنگار: ذلفا معیل

الخلیج اونلاین: حضور یک و نیم میلیون حاجی در عرفات

 بیش از یک و نیم میلیون زائر که شب گذشته را در مشعر منا گذراندند، بامداد امروز (شنبه) عازم عرفات شدند.

عربستان اعلام کرد که بیش از یک و نیم میلیون زائر از سراسر جهان برای ادای مراسم حج وارد کشور شده‌اند.

این در حالی است که وزارت بهداشت عربستان بارها نسبت به گرمای شدید هوا هشدار داده و خواستار توجه حاجیان به این موضوع شده است. این وزارتخانه گرمای هوا را اصلی‌ترین چالش حج امسال خوانده است.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت کشور عربستان از تشدید تدابیر امنیتی در اطراف مشاعر مقدس تا پایان مراسم حج خبر داد.

وی تأکید کرد که بیش از 250 هزار تن به علت نداشتن روادید و حضور غیر قانونی از مکه اخراج شده‌اند.

 

البیان: دبی در 10 شهر برتر جستجو برای تعطیلات در گوگل است

با نزدیک شدن به تابستان، مسافران در سرتاسر جهان مشتاقانه در حال برنامه ریزی سفر بعدی خود هستند و دبی به عنوان یک شهر مورد علاقه جهانی در حال ظهور است. بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر داده های جستجوی گوگل، دبی در 10 کشور (عربستان سعودی، مصر، کویت، قطر، عمان، پاکستان، هند، روسیه، موریس و کنیا) رتبه اول را در جستجوی تعطیلات به دست آورد که موید موقعیت آن است. 

این نظرسنجی که با تجزیه و تحلیل داده های جستجوی گوگل و کلمات کلیدی مرتبط با سفر تابستانی انجام شد، دبی را بهترین انتخاب برای مسافرانی که به دنبال یک تجربه تابستانی فراموش نشدنی هستند، معرفی کرد. 

 

الفرات نیوز: عراق در رتبه 169 جهان در آزادی مطبوعات

 فاضل الغراوی رئیس مرکز راهبردی حقوق بشر در عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی سه سال گذشته صدها تخلف علیه خبرنگاران ثبت شده است.

الغراوی افزود که این تخلفات شامل اخراج خودسرانه، پیگرد قضایی، ارعاب، جلوگیری از تصویربرداری، از بین بردن تجهیزات و غیره است

وی بیان کرد که عراق از لحاظ آزادی رسانه و مطبوعات در سال جاری در میان 180 کشور جهان در جایگاه 169 و در میان کشورهای عربی در جایگاه 12 قرار گرفته است.

رئیس مرکز راهبردی حقوق بشر در عراق افزود که عراق با 470 خبرنگار جان باخته، به لحاظ تعداد قربانیان حرفه خبرنگاری در جایگاه اول جهان قرار گرفته است.

 

عکاظ عربستان: 2000 خبرنگار از 150 کشور برای پوشش موسم حج 1445

2000 نماینده رسانه‌ها، نمایندگان رسانه‌های داخلی و بین‌المللی از 150 کشور جهان، با بهره‌مندی از فناوری دیجیتال و تجهیزات پیشرفته‌ای که برای پوشش موسم حج امسال 1445 که توسط مجمع رسانه‌ای حج در مکه جذب شده بود، در عملکرد رسانه‌ای به رقابت پرداختند.

هیئت های رسانه ای از فضای رسانه ای یکپارچه ارائه شده توسط این مجمع با پیگیری های وزارت اطلاعات و سیستم های مختلف آن که امکان دسترسی به جزئیات مربوط به موسم حج و بینش تلاش های بخش های دولتی شرکت کننده در حج را فراهم می کند، ستایش کردند. 

 

شفق نیوز: افزایش تولید برق در عراق 

براساس اعلام پلت فرم تخصصی انرژی (مستقر در واشنگتن) پروژه بهره برداری از گاز مشعل در میدان نفتی الحلفایه در جنوب عراق، تولید انرژی در دو نیروگاه تولید برق را تنها طی یک هفته از آغاز به کار رسمی آن به رکورد بی سابقه ای رسانده است.

پلت فرم تخصصی انرژی نشان می دهد که تولید برق از دو نیروگاه برق میسان و العماره، برای نخستین بار به 1400 مگاوات رسیده است.

این در حالی است که وزارت برق عراق نیز پیشتر از موفقیت طرح های دولت در بهره برداری از گاز ملی در میدان الحلفایه خبر داده بود.

وزارت برق عراق توضیح داد که تولید برق در نیروگاه العماره به 600 مگاوات و تولید برق در نیروگاه میسان به 800 مگاوات افزایش یافت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها