|

دور دنیا در یک دقیقه

ممنوعیت فعالیت کسپرسکی در آمریکا/ دور این آنتی‌ویروس روسی را خط بکشید

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ممنوعیت فعالیت کسپرسکی در آمریکا/ دور این آنتی‌ویروس روسی را خط بکشید
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به بریتانیا می‌رویم که تحقیقات جدیدی درباره زنان باردار و دیابت انجام داده است. سپس سری به عربستان می‌زنیم که این روزها درگیر گرما و مناسک حج است. در آخر هم تغییرات ناتو را بررسی می‌کنیم.

 

تست قند بارداری را جدی بگیرید

مطالعات جدید در زمینه بارداری و سلامت زنان باردار می‌گوید زودتر از همیشه باید نمونه قند خون این زنان گرفته و مورد بررسی قرار بگیرد. 

موضوع دیابت بسیار مهم است و زنان باردار پیش از ۱۴ هفتگی حتما باید تست قند بدهند. پیش از این زنان باردار در ۲۴ هفتگی تا ۲۸ هفتگی تست قند انجام می‌دادند.

دیابت بارداری نوعی از دیابت است که در طول دوران بارداری ایجاد می‌شود و هزاران زن را در بریتانیا مبتلا می‌‌کند. از هر هفت بارداری در سراسر جهان یک زن به دیابت بارداری مبتلا می‌شود.

 

ممنوعیت فعالیت کسپرسکی در آمریکا

دولت بایدن فعالیت کمپانی کسپرسکی را ممنوع می‌کند. واشنگتن معتقد است مسکو بر این شرکت مسلط است. کسپرسکی می‌گوید آنها امنیت ایالات متحده را به خطر نمی‌اندازند.

در بیانیه واشنگتن آمده کسپرسکی اجازه ندارد به فعالیت‌های خود در آمریکا ادامه دهد و آنتی‌ویروس و دیگر نرم‌افزارها را بفروشد. آنتی‌ویروس کسپرسکی بسیار محبوب است.

وزیر بازرگانی آمریکا می‌گوید بارها فعالیت‌های سایبری آزمایشگاه‌های روسی از جمله کسپرسکی مشاهده شده است. آنها در پی جمع‌آوری اطلاعات تسلیحاتی و داده‌های حساس ایالات متحده هستند.

 

حج، گرما و زائران غیر رسمی!

دمای هوای مکه به ۵۲ درجه سانتیگراد رسیده و همین موضوع باعث افزایش تلفات انسانی در این شهر زیارتی شده است. گزارش‌ها از فوت هزار زائر خبر می‌دهند.

نکته عجیب در این گزارش‌ها عدم ثبت نام برخی از زائران خانه خدا در میان اسامی رسمی، است. نام بیش از نیمی از فوتی‌‌ها (حدود ۶۳۰ نفر) در میان زائران رسمی ثبت نشده است!

به نظر می‌رسد این افراد بدون مجوز رسمی وارد عربستان شده و مناسک حج به جا آورده اند! بیشترین فوتی‌ها از زائران مصری هستند. 

 

شکایت رسمی یک زن از بدقولی هم‌خانه!

یک زن نیوزلندی پس از این که پرواز و در نهایت کنسرت خواننده مورد علاقه‌اش را از دست داد از هم‌خانه‌اش شکایت کرد. معلوم نیست شکایت زن به نتیجه برسد.

هم‌خانه این زن قول داده بود او را به فرودگاه برساند و سپس از سگ‌هایش مراقبت کند. اما مرد بدقولی کرد و در کنار از دست رفتن پرواز و کنسرت ضرر مالی هم به زن رسید.

این زن در دادگاه بابت بدقولی کلامی از مرد شکایت کرده است. دادگاه می‌گوید دوستان و هم‌خانه‌ها با هم قرارهای شفاهی می‌گذارند و باید پایبند باشند، اما این قرارها ضمانت قانونی ندارند.

 

دبیر کل ناتو از هلند می‌آید

پس از یک دهه حضور ینس استولتنبرگ در مقام دبیرکلی ناتو حالا او کنار می‌رود تا مارک روته هلندی جایش را بگیرد. این جابه‌جایی از روز اول اکتبر صورت می‌گیرد. 

تغییرات در سطح دبیرکلی ناتو در حالی اتفاق می‌افتد که اوکراین با افزایش فشار در مناطق شرقی از سوی روسیه مواجه است. همچنین این که ترامپ ناراضی از ناتو برای رسیدن به کاخ سفید تلاش می‌کند.

به نظر می‌رسد مارک روته هلندی در صورت تایید نهایی برای نشستن روی کرسی دبیرکلی ناتو و پیروزی ترامپ روزهای سختی پیش رو داشته باشد. او حامی سرسخت اوکراین است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها