|

پاسخ «حسن روحانی» به مخالفان احیای برجام و تصویب «FATF»

«حسن روحانی» چراغ مناظره را روشن کرد؛ توبه کنید و از ملت ایران عذرخواهی کنید!/ ویدئو

حسن روحانی خطاب به مخالفان دولت دوازدهم که مانع احیای برجام و تصویب FATF شدند، گفت: «خوشحالید از اینکه بانک‌های ما با بانک‌های دنیا نمی‌تواند در رابطه باشد؟ دولت چهاردهم هم نمی‌تواند مگر اینکه برگردید به FATF، برگردید به برجام. توبه کنید. از ملت عذرخواهی کنید. گرچه نه توبه شما قبول می‌شود، نه ملت عذر شما را قبول خواهد کرد.»

«حسن روحانی» چراغ مناظره را روشن کرد؛ توبه کنید و از ملت ایران عذرخواهی کنید!/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «حسن روحانی» به ادعاهای یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره پنجم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات «سعید جلیلی» و «علیرضا زاکانی» درباره مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها واکنش نشان داد و با انتشار یک ویدئو، به این ادعاهای مطرح‌شده در صداوسیما، پاسخ داد و گفت: «آقای دکتر ظریف طرحی به شورای عالی امنیت ملی آورد، تقریباً اواخر فروردین ۱۴۰۰ توافق نهایی می‌شد. با اکثریت قاطع آرا تصویب شد. فقط یک نفر مخالف بود. ولی خب نشد ما اجرا کنیم. بیشترین عامل همین قانون بود که جلوی ما را گرفته بود. طبق این قانون هیچ وقت برجام درست نمی‌شود.»

«حسن روحانی» در خصوص مخالفان دولت دوازدهم که مانع احیای برجام و تصویب «FATF» شدند، ادعاهای یکی از کاندیداهای انتخابات در مناظره پنجم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات «سعید جلیلی» و «علیرضا زاکانی» درباره مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها، صحبت‌هایی را مطرح کرد.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در واکنش به سخنان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره پنجم و اظهارات «سعید جلیلی» و «علیرضا زاکانی» درباره مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها، خطاب به مخالفان دولت دوازدهم که مانع احیای برجام و تصویب «FATF» شدند، گفت: «توبه کنید. از ملت عذرخواهی کنید. گرچه نه توبه شما قبول می‌شود، نه ملت عذر شما را قبول خواهد کرد. 

حسن روحانی همچنین در پاسخ به سخنان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره پنجم گفت: «ما خارج نشدیم برای اینکه بایدن رسماً در تبلیغات انتخاباتی اعلام کند ما به برجام برمی‌گردیم. منتهی قبل از اینکه آقای بایدن بیاید و کار را آغاز کند، قانونی در مجلس تصویب و مانع شد. هر زمان بخواهند مسأله برجام حل شود آن قانون باید کن‌لم‌یکن شود. مقصود من بیشتر بند ۷ آن قانون است، بقیه‌اش خیلی مهم نیست.»

او افزود‌: «ما مهلت دادیم برجام زنده ماند برای اینکه در اسفند ۹۹ احیا کنیم. این شما بودید که با قانون اقدام راهبردی جلوی آن را گرفتید.  ما فرصتی در اختیار دولت سیزدهم گذاشتیم برای اینکه برجام را نهایی کند، خب سه سال گذشت چرا نتوانستند این برجام را نهایی کنند؟ ما که همه چیز را آماده کرده بودیم، یک امضا مانده بود.»

حسن روحانی خطاب به مخالفان دولت دوازدهم که مانع احیای برجام و تصویب FATF شدند، گفت: «توبه کنید. از ملت عذرخواهی کنید. گرچه نه توبه شما قبول می‌شود نه ملت عذر شما را قبول خواهد کرد.»

حسین روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: «شما اگر با دولت یازدهم و دوازدهم مخالف بودید که بودید، کارشکنی می‌کردید که ادامه می‌یافت، چرا مسائل مهمی که ضربه آن تنها به دولت نبود و به ملت بود را ادامه دادید و اجرا کردید؟ چرا کاری کردید که در دولت دوازدهم برجام احیا نشود؟ برجام احیا نشد، ۳۰۰ میلیارد دلار ضرر به ملت و دولت سیزدهم وارد شد، دولت چهاردهم هم ضربه می‌خورد، اگر شما بخواهید احیا کنید طول می‌کشد. در آخر هم اگر بخواهید اجرا کنید ناچارید آن مصوبه مجلس را کنار بگذارید و کن‌لم‌یکن کنید و الا موفق نیستید.»

او تاکید کرد: «حالا در برجام نگذاشتید، به خاطر اینکه می‌خواستید دولتی که خودتان می‌خواهید درست کنید برای خودتان. چرا «FATF» را نگذاشتید؟ چرا به همه بانک‌ها ظلم کردید، چرا به ملت ظلم کردید، چرا به تجارت خارجی ظلم کردید؟ چرا نگذاشتید مردم به راحتی بتوانند صادرات و واردات کنند؟»

روحانی در ادامه گفت: «روابط بانک‌ها وقتی نیست شما ما را بردید به دوره قاجار. دومرتبه ما را بردید به صرافی. چرا این کار را کردید؟ «FATF» به اندازه برجام مهم بود. همه کارهای آن شد. اتفاقاً مجلس دهم هم با دولت همراهی کرد. متأسفانه در مجمع گرفتار شد و ما نتوانستیم FATF را عملیاتی کنیم و از لیست خاکستری که بودیم نتوانستیم به لیست سفید برویم. متأسفانه اخیراً به لیست سیاه برگشتیم. بعضی از افرادی که در مجمع بودند و مخالفت کردند، همان‌هایی هستند که قبلاً نامه نوشته بودند «FATF» برای کشور ضروری است، اما آنجا به اطرافیانشان گفتند چون این دولت روحانی است باید مخالفت کنیم و بایستیم.»

حسین روحانی تاکید کرد: «واقعاً معنای اپوزیسیون بودن و مخالف دولت بودن اینست که به تاریخ و کشور و ملت لطمه بزنند؟ مردم را فقیر کنند؟ خوشحالید که ما برای نقل و انتقال مالی باید ۱۰.۱۵ درصد اضافه دهیم؟ خوشحالید از این کارتان؟ خوشحالید از اینکه بانک‌های ما با بانک‌های دنیا نمی‌تواند در رابطه باشد؟ دولت چهاردهم هم نمی‌تواند مگر اینکه برگردید به FATF، برگردید به برجام. توبه کنید. از ملت عذرخواهی کنید. گرچه نه توبه شما قبول می‌شود، نه ملت عذر شما را قبول خواهد کرد.»

 افشاگری مهم حسن روحانی در مورد نقش دو کاندیدای فعلی انتخابات در احیای برجام

«حسن روحانی» در مورد نقش «سعید جلیلی» و «علیرضا زاکانی» دو کاندیدای فعلی انتخابات ریاست جمهوری در احیای برجام گفت: «آقای دکتر ظریف طرحی به شورای عالی امنیت ملی آورد، تقریباً اواخر فروردین ۱۴۰۰ توافق نهایی می‌شد. با اکثریت قاطع آرا تصویب شد. فقط یک نفر مخالف بود. ولی خب نشد ما اجرا کنیم. بیشترین عامل همین قانون بود که جلوی ما را گرفته بود. طبق این قانون هیچ وقت برجام درست نمی‌شود.»

منبع: سایت حسن روحانی
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها