|

تصویر خبرساز از «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف»؛ انصراف نزدیک است؟/ عکس

نمایندگان مجلس خواستار ائتلاف بین «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» شدند؛ «وحید یامین‌پور» نیز تصویری از سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در فضای مجازی منتشر کرده است که نشان از یک ائتلاف و انصراف می‌دهد. .

تصویر خبرساز از «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف»؛ انصراف نزدیک است؟/ عکس

به گزارش شبکه شرق، فشار‌ها به «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» برای ائتلاف بالا گرفته است.

چند نماینده مجلس شورای اسلامی، خواستار ائتلاف بین «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» شده‌اند؛ همچنین، «وحید یامین‌پور» نیز تصویری از سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در فضای مجازی منتشر کرده است که نشان از یک ائتلاف و انصراف می‌دهد.

عکس خاص یامین‌پور از «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف»

«وحید یامین‌پور» تصویری از «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» در فضای مجازی منتشر کرده است که نشان از یک ائتلاف و انصراف می‌دهد.

«وحید یامین‌پور» تصویری از  «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» در فضای مجازی منتشر کرده است که گمانه‌زنی‌ها برای ائتلاف این دو کاندیدای اصولگرا و انصراف به نفع یکی از این دو نفر را تقویت کرده است.

«وحید یامین‌پور» تصویری از سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت:

«ـحُسنت به اتفاقِ ملاحت جهان گرفت

آری، به اتفاق، جهان می‌توان گرفت»

سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

افزایش فشار‌ها به «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف»

یک نماینده مجلس می‌گوید: «کاندیدا‌های جریان اصولگرا باید به وحدت برسند. توصیه بزرگان این است که آقای قالیباف و آقای جلیلی با یکدیگر وحدت کنند. ما به دنبال انتخاب اصلح و فرد صالح هستیم تا یک دفعه نتیجه آن نشود که جریان دیگر در انتخابات پیروز شود.»

۲ نماینده مجلس خواستار ائتلاف بین جلیلی و قالیباف شدند.

مجتبی یوسفی، نماینده مجلس اظهار کرد: «براساس توصیه رهبری، باید حضور حداکثری در انتخابات رخ دهد؛ لذا قطعا بیش از ۵۵ تا ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند. در این بین، لازم است کاندیداها و هواداران آن‌ها از تخریب و لجن‌پراکنی دوری کنند و اینکه طرفداران نامزدهای انتخاباتی به جای تخریب کاندیدای خود را تبلیغ کرده و از توانمندی‌هایش بگویند چون تخریب نتیجه‌ای جز ناامیدی و ناکارآمدی نظام ندارد.»

این نماینده مجلس همچنین در توصیه دیگری به کاندیداهای نزدیک‌تر به جریان اصولگرا گفت: «کاندیداهای جریان اصولگرا باید به وحدت برسند. توصیه بزرگان این است که آقای قالیباف و آقای جلیلی با یکدیگر وحدت کنند. ما به دنبال انتخاب اصلح و فرد صالح هستیم تا یک دفعه نتیجه آن نشود که جریان دیگر در انتخابات پیروز شود.»

همچنین «محمدصالح جوکار» نماینده یزد در مجلس گفت: نمایندگان مجلس از نامزدهای جبهه انقلاب درخواست ائتلاف دارند؛ لذا امیدوارم تا قبل از موعد برگزاری انتخابات، کاندیداهای جبهه انقلاب به اجماع برسند.

محمدصالح جوکار با اشاره به جلسات برگزارشده برای اجماع و ائتلاف بین کاندیداهای جبهه انقلاب گفت: «جلسات شیخوخیت با نخبگان و پیشکسوتان عرصه سیاسی در جبهه انقلاب برای ائتلاف بین کاندیداهای جبهه انقلاب برگزار شده است. درخواست نمایندگان مجلس نیز از نامزدهای انقلاب این است که ائتلاف کرده و به نفع یکدیگر کنار روند تا در نهایت یک نفر در عرصه انتخابات باقی بماند.»

این نماینده مجلس تاکید کرد: «رقابت برای خدمت و نه قدرت است؛ با این نگاه هر فردی که در عرصه حضور پیدا می‌کند هدفی جز خدمتگزاری برای مردم ندارد. راه و شیوه خدمتگزاری از مسیر ائتلاف می‌گذرد تا در نهایت یک نفر در عرصه رقابت مانده که جریان انقلاب پیروز شود.  باید راه شهیدان خدمت و ابراهیم رئیسی ادامه پیدا کند؛ ادامه راه رئیسی، در گروی ائتلاف و وحدت است.

او ابراز امیدواری کرد که تا قبل از برگزاری انتخابات، کاندیداهای جبهه انقلاب به اجماع برسند و عرصه خدمت را به دیگری واگذار کرده و خودشان در جای دیگر مشغول به خدمت شوند. بحث ما کلان و کلی است و نمی‌خواهیم چالش و اختلافی باشد. بهترین روش هم این بوده که براساس نظرسنجی‌ها تصمیم‌گیری شود.

جوکار در پایان تاکید کرد: «احتمالا در راستای ائتلاف جلسات مختلفی به صورت انفرادی و جمعی با حضور کاندیداهای جبهه انقلاب برگزار شده، احتمالا اگر قرار بر اجماعی هم باشد بعد از مناظرات اعلام می‌شود.»

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها