|

حسن روحانی پاسخ ادعاهای یک کاندیدا درباره خروج ایران از پروتکل الحاقی

روایت «حسن روحانی» از اقدام بسیار خطرناک مجلس/ ویدئو

حسن روحانی گفت: «مجلس می‌خواست کاری انجام دهد که بسیار خطرناک بود و خوشبختانه شورای عالی امنیت ملی جلوی آن را گرفت.»

روایت «حسن روحانی» از اقدام بسیار خطرناک مجلس/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «حسن روحانی» به اظهارات یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که در جریان یک نطق انتخاباتی، مدعی شده بود که «حسن روحانی گفته است اگر با اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم، از پروتکل الحاقی خارج شویم، جنگ می‌شود»، واکنش نشان داد و گفت: «می‌گویند دولت دوازدهم با خروج از پروتکل الحاقی مخالف بود. ما کی مخالفت کردیم؟ من در سخنرانی گفتم خروج از پروتکل الحاقی نمی‌تواند بهانه‌ای برای ۱+۴ یا اروپایی‌ها باشد.»

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در جریان یک نطق انتخاباتی مدعی شد که «حسن روحانی گفته است که اگر با اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم، از پروتکل الحاقی خارج شویم، جنگ می‌شود»؛ حسن روحانی در پاسخ به این ادعاها، گفت: «۳۰۰ میلیارد دلار ضربه زدند به کشور برای هیچ و پوچ؛ فقط برای اینکه ضربه بزنند به دولت دوازدهم و برای آن دولت مشکلات ایجاد کنند.»

حسن روحانی با انتشار یک ویدئو، در پاسخ به اظهارات یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که در جریان یک نطق انتخاباتی، مدعی شده بود که «حسن روحانی گفته است اگر با اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم، از پروتکل الحاقی خارج شویم، جنگ می‌شود»، گفت: 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جریان یک نطق انتخاباتی مدعی شده دکتر روحانی گفته است اگر با اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم، از پروتکل الحاقی خارج شویم، جنگ می‌شود.

پاسخ حسن روحانی به ادعاهای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

«می‌گویند دولت دوازدهم با خروج از پروتکل الحاقی مخالف بود. ما کی مخالفت کردیم؟ من در سخنرانی گفتم خروج از پروتکل الحاقی نمی‌تواند بهانه‌ای برای ۱+۴ یا اروپایی‌ها باشد. ما داوطلبانه پروتکل الحاقی را پذیرفته بودیم، داوطلبانه هم خارج شدیم. منتهی مجلس می‌خواست کاری انجام دهد که بسیار خطرناک بود و خوشبختانه شورای عالی امنیت ملی جلوی آن را گرفت.

نمایندگان مجلس یازدهم می‌خواستند کاری کنند که دوربین‌های آژانس جمع شود. ما جلوی آن ایستادیم. یا می‌گفتند دوربین اگر هست، مموری‌های (حافظه‌ها) آژانس نباید باشد.

ما در شورای عالی امنیت ملی تصویب کردیم دوربین باشد، مموری باشد، منتهی مموری را در اختیار آژانس قرار ندهیم. ضبط و در جایی انبار شود برای هر روزی که ما توافق کردیم. این شورای عالی امنیت ملی بود که در برابر مجلس ایستادگی کرد؛ والا ما را به سمت یک بحران پیش می‌برد.

نسبت به برجام، در این سه سالی که تاخیر افتاد، حداقل ۳۰۰ میلیارد دلار ضرر کردیم. البته بیشتر از ۳۰۰ میلیارد دلار است، من بقیه‌اش را نمی‌خواهم بگویم. ۳۰۰ میلیارد دلار ضربه زدند به کشور برای هیچ و پوچ؛ فقط برای اینکه ضربه بزنند به دولت دوازدهم و برای آن دولت مشکلات ایجاد کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها