|

دور دنیا در یک دقیقه

زنان علیه جولیان پس از آزادی/ اتهامات آزار جنسی آسانژ چه می‌شود؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

زنان علیه جولیان پس از آزادی/ اتهامات آزار جنسی آسانژ چه می‌شود؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. به فرودگاه سئول می‌رویم و علت اختلال در پرواز و فرود را بررسی می‌کنیم. سپس راهی آمریکا می‌شویم و به هشدار اقتصاددان‌های نوبلیست درباره ترامپ می‌پردازیم. در آخر سری هم به حراج کریستیز می‌زنیم.

 

زباله‌های کره شمالی؛ باند فرودگاه سئول مسدود شد

تعداد زیادی از بادکنک‌‌ها و بالون‌های حامل زباله که از کره شمالی می‌آیند، روی باند فرودگاه سئول در کره جنوبی فرود آمده و مسیر را مسدود کرده اند.

این اتفاق باعث تداخل سه ساعته در فرود و پرواز در فرودگاه سئول شده است. برخی بالون‌ها در نزدیکی ترمینال مسافری فرود آمده اند.

تنش بادکنکی میان دو همسایه شمالی و جنوبی در شبه‌جزیره کره از مدتی پیش آغاز شده است. کره شمالی در واکنش به اقدامات کره جنوبی زباله به این کشور می‌فرستد.

 

هشدار نوبلیست‌ها؛ سیاست‌های ترامپ تورم‌زاست

شانزده اقتصاددان برنده جایزه نوبل پای نامه‌ای را امضا و نگرانی خود را درباره سیاست‌های ترامپ اعلام کرده اند. آنها درباره ورود ترامپ به کاخ سفید هشدار داده اند.

در این نامه تاکید شده است سیاست‌های ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده تورم زاست و به اقتصاد آمریکا و جهان آسیب می‌رساند.

ترامپ می‌خواهد تعرفه‌های کلان بر واردات از چین ببندد تا مصرف کالای چینی را در آمریکا کنترل کند. اما این اقدام بازارهای جهانی را متلاطم می‌کند.

 

کریستیز؛ حراج نامه انیشتین به روزولت 

نامه دوبرگی انیشتین دانشمند مشهور به فرانکلین روزولت رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده برای سپتامبر امسال در حراجی کریستیز به فروش گذاشته می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود این نامه ۴ میلیون دلار به فروش برسد. در این نامه انیشتین به روزولت درباره نازی‌‌ها و احتمال سوء استفاده آنها از تحقیقات و دستاوردهای بمب هسته‌ای هشدار می‌دهد.

پیشتر نیز کریستیز نامه‌ انیشتین به خدا را به ارزش ۳ میلیون به فروش گذاشته بود. اما دست‌نوشته‌های انیشتین درباره نظریه نسبیت صاحب رکورد ۱۳ میلیون دلاری است!

 

زنان علیه آسانژ؛ اتهامات آزار جنسی او چه می‌شود؟

وقتی خبر رسید جولیان آسانژ بنیان‌گذار ویکی‌لیکس آزاد می‌شود و از بریتانیا به استرالیا می‌رود، گروه‌های فعال حقوق زنان واکنش نشان دادند.

آنها می‌گویند آقای آسانژ به آزار و اذیت جنسی علیه زنان در سوئد متهم است و باید پاسخگو باشد. در واقع آنها درخواست دارند آسانژ به سوئد برود و محاکمه شود.

جولیان آسانژ روز گذشته اتهام نقض قانون علیه ایالات متحده را در توافق با وزارت دادگستری آمریکا به طور رسمی پذیرفت و پس از ۵ سال حبس از بریتانیا آزاد شد و به استرالیا رفت. 

 

بریتانیا؛ ثبت دسته‌گل‌هایی که هوش مصنوعی به آب می‌دهد

بریتانیا به سیستمی که اشتباهات و اختلال عملکرد هوش مصنوعی و سوء استفاده از آن را ثبت کند، نیاز دارد.

یکی از اندیشکده‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی لزوم این سیستم را در دولت آینده بریتانیا تاکید کرده است. این اندیشکده بر بحران‌های پیش‌بینی نشده در بریتانیا متمرکز است.

این اندیشکده معتقد است باید نظامی وجود داشته باشد تا شهروندان بریتانیا در جریان این اشتباهات و سوء استفاده‌ها در زمینه هوش مصنوعی قرار بگیرند و فریب نخورند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها