|

اقدام عجیب قاچاق‌برها در ایتالیا

ورود مهاجران غیرقانونی سوار بر مازراتی

پلیس ایتالیا، باندی را شناسایی و منهدم کرده است که به شکلی عجیب شهروندان چینی مهاجر غیرقانونی را به این کشور قاچاق می‌کند؛ سوار بر خودروهای لوکس و پاسپورت‌های امن!

ورود مهاجران غیرقانونی سوار بر مازراتی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، سری به استرالیا می‌زنیم و به حواشی آزادی «جولیان آسانژ» می‌پردازیم؛ سپس ماجرای آدامس‌های سمی را بررسی می‌کنیم. در آخر نیز، به ایتالیا می‌رویم و درباره باند قاچاق‌برهای عجیب می‌خوانیم.

همسر آسانژ: روزنامه‌نگاران به جولیان کمک کنند!

پس از آزادی و ورود «جولیان آسانژ» به استرالیا، همسرش از روزنامه‌نگاران استرالیایی درخواست کرده به کمکش بیایند: «آسانژ برای فعالیت ژورنالیستی سال‌ها تاوان داده است».

خانم «استلا آسانژ» گفته جولیان اجازه ندارد جزئیات فرایند آزادی‌اش را شرح دهد و این اطلاعات در اختیار ایالات متحده است. روزنامه‌نگاران باید از آمریکا این جزئیات را بخواهند.

«جولیان آسانژ» بنیان‌گذار «ویکی‌لیکس»، در توافق با دادگستری آمریکا و پذیرش نقض قانون جاسوسی آزاد شد. آمریکا می‌گوید او اجازه ندارد امر انتشار اسناد محرمانه را در ویکی‌لیکس ادامه دهد.

سازمان خیریه بریتاینا: تبلیغات شرط‌‌بندی را ممنوع کنید

سازمان خیریه بریتانیا از دولت آینده این کشور می‌خواهد بیش از پیش نسبت به تبلیغات سایت‌های قمار و شرط‌بندی حساسیت داشته باشد. چندی پیش تبلیغات این سایت‌ها روی لباس ورزشکاران ممنوع شد.

این مرکز به طور رسمی، از دولت آینده بریتانیا می‌خواهد تبلیغات شرط‌بندی در مسابقات ورزشی ممنوع شود؛ چه در تلویزیون‌ها و چه دور زمین‌های ورزشی.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از مردم تماشاگر مسابقات یورو ۲۰۲۴، چه در استادیوم‌ها و چه تلویزیون، آنها گفته‌اند تبلیغات سایت‌های شرط‌بندی مسابقات بیش از حد شده است.

هشدار دخانیات برای غذاهای فوق پروسس لازم است

کارشناسان علوم تغذیه هشدار می‌دهند تولیدکنندگان مواد غذایی فوق‌فرآوری‌شده باید نکات بیشتری را نسبت به قبل رعایت کنند و همچنین لازم است مالیات بیشتری بپردازند.

این کارشناسان از کارخانه‌‌های تولید محصولات غذایی فوق پروسس می‌خواهند همان جملات هشداردهنده روی پاکت‌های سیگار را برای محصولات غذایی خود استفاده کنند. 

همچنین این‌که با توجه به نقش موثری که این محصولات در مرگ‌و‌میر انسان‌ها دارند، کارخانه‌های تولیدکننده مالیات بیشتری بپردازند. محصولات فوق پروسس سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

جمع‌آوری آدامس‌های قارچی در سراسر استرالیا

جویدن آدامس‌های قارچی، کار دست تعدادی از شهروندان استرالیایی داده است؛ پنج نفر تا به حال در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

دستور جمع‌آوری بسته‌های آدامس قارچی صادر شده است؛ تولیدکننده این محصول می‌گوید جویدن همه آدامس‌های قارچی داخل بسته حس عجیبی به شما می‌دهد!

شهروندانی که این آدامس‌ها را جویده اند، می‌گویند دچار توهم شده‌اند؛ سرگیجه و تکان‌های غیرارادی داشته‌اند و بی‌تابی می‌کرده‌اند. 

ورود مهاجران چینی‌‌ به ایتالیا سوار بر مازراتی

پلیس ایتالیا، باندی را شناسایی و منهدم کرده است که به شکلی عجیب شهروندان چینی مهاجر غیرقانونی را به این کشور قاچاق می‌کند؛ سوار بر خودروهای لوکس و پاسپورت‌های امن!

این باند مهاجران چینی را وادار می‌کند عکس‌هایی بیاندازند که آنها را در وضعیت لاکچری نشان بدهد، در حالی که همچون دیگر مهاجران، در واقعیت شهروندانی پناهجو هستند.

اغلب این مهاجران خود را به مرزهای اسلوونی و صربستان می‌رسانند و سپس قاچاق‌برهای ایتالیایی آنها را برای ورود به ایتالیا با لباس‌های گران‌قیمت و خودروهای لوکس آماده می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها