|

تصمیم نهایی «مصطفی پورمحمدی» برای انصراف از انتخابات ریاست جمهوری؛ پورمحمدی به نفع پزشکیان کنار می‌رود؟/ ویدئو

برنامه و تصمیم «مصطفی پورمحمدی» برای انصراف از انتخابات ریاست جمهوری، یا کناره‌گیری به نفع «مسعود پزشکیان» کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، اعلام شد.

تصمیم نهایی «مصطفی پورمحمدی» برای انصراف از انتخابات ریاست جمهوری؛ پورمحمدی به نفع پزشکیان کنار می‌رود؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «مصطفی پورمحمدی» در خصوص انصراف از انتخابات ریاست جمهوری و کناره‌گیری از انتخابات به نفع «مسعود پزشکیان» کاندیدای اصلاح‌طلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: «من به‌نفع کسی کنار نمی‌روم‌ و خودم صاحب گفتمان هستم. معتقدم، من نماینده نظریه انقلاب اسلامی، بر پایه اولیه‌اش هستم.»

در روزهای اخیر، اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر انصراف «مصطفی پورمحمدی» از انتخابات ریاست جمهوری یا کناره‌گیری به نفع «مسعود پزشکیان» در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است.

«مصطفی پورمحمدی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: «ابراهیم رئیسی سنت بسیار ارزشمندی به‌جا گذاشت؛ این راه باید با قوت ادامه پیدا کند و نظام بر اساس قانون و مقررات و اصول ثابت خود پیش برود. اینکه طبق برنامه در موعد ۵۰ روزه باید رئیس جمهور جدید تعیین شود، یک رویکرد بسیار ارزنده در مدیریت کشور است. خوشحالیم این اتفاق به صورت روشن و برنامه‌ریزی شده رخ داد و تلاش زیادی هم برای معرفی نامزدها، گفتگوها و بیانیه‌ها انجام شد، هرچند که انتظار بیش از این است.»

پورمحمدی گفت: «فکر می‌کنم نظام توانمندی خودش را برای اداره کشور نشان داد. طبق تایید شورای نگهبان به صحنه آمدیم و تمام تلاش خودمان را برای آگاهی‌بخشی به جامعه انجام دادیم تا جامعه بتواند انتخاب روشن و شایسته‌ای داشته باشد. امروز در ساعات آخر تبلیغات انتخاباتی هستیم و باید همه تلاش خود را به یک موضوع مهم معطوف کنیم و آن مشارکت است.»

مصطفی پورمحمدی

پورمحمدی انصراف می‌دهد؟

«پورمحمدی» گفت: «به نفع کسی کنار نمی‌روم و هیچ دلیل برای موضوع نمی‌بینم، من صاحب گفتمان ایران اسلامی بر پایه اصول اولیه آن هستم و برای من مهم است پس از ۴۵ سال از انقلاب مجدداً این گفتمان را بازنگری بازگویی و تکرار کنم؛ اصولگرا هستم اما به تعبیر امام، اصول ما، شکوفا و در حال شکوفایی است و بر اساس تعقل، تفکر و علم است.»

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: «همه فارغ از سلایق و نوع نگاهمان باید مشارکت را رقم بزنیم. مشارکت سبب اقتدار ملی خواهد بود و ایجاد همبستگی و احساس پیوند و محبت ملی را برجسته می‌کند. مشارکت، کشور را در برابر بیگانگان و بدخواهان توانمند می‌سازد و مشارکت بالا مدیران را در حل مشکلات کشور تواناتر می‌کند. از این جهت همه با هم تلاش می‌کنیم تا بر مشارکت بیفزاییم و این را به عنوان رسالت مشترک و همگانی خود قرار دهیم.»

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «در صورت عدم موفقیت برای کسب آرا، در انتخابات ریاست جمهوری واکنش شما چه خواهد بود و اینکه نظرتان درباره اینکه برخی از الان خودشان را رئیس‌جمهور می‌دانند، چیست»، گفت: «حس خودم را پس از رأی‌گیری خواهم گفت، اما اگر انتخابات پرشور برگزار شود، فوق‌العاده خوشحال می‌شوم؛ چه رای بیاورم و چه رای نیاورم، بی‌نهایت خدا را سپاس‌گزار خواهم شد. طبیعی است اگر رأی آوردم، فکر می‌کنم کشور دارای یک تحول مدیریتی و یک اتفاق مثبت فوق‌العاده در دسترسی به هدف‌ها خواهد شد.»

پورمحمدی به نفع پزشکیان انصراف می‌دهد؟

پورمحمدی درباره احتمال انصراف به نفع مسعود پزشکیان و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا به نفع کاندیدایی انصراف می‌دهید»، گفت: « کاندیداهای دیگر تلاش می‌کنند تا از آنها پشتیبانی کنم اما برنامه‌ای برای کنارکشیدن به نفع کسی ندارم. انتظار سبد رای بالایی را هم ندارم اما من به نفع کسی کنار نخواهم رفت، من صاحب گفتمان هستم، گفتمان انقلاب اسلامی؛ تا از حواشی و افراط و تفریط ها جلوگیری کنم و انتخابات این امکان را به من می‌دهد. نظرسنجی‌ها نمی‌خواهند اعتبارشان را ارزان بفروشند، و می‌گویند که پورمحمدی را نمی‌شناسیم.»

او تاکید کرد: «گفتمان‌های دیگر را ناقص می‌دانم و خودم را گفتمان جامع می‌دانم و دلیلی نمی‌بینم به نفع کسی کنار بروم. انتخابات به دور دوم می‌کشد و آنجا تکلیف شفاف‌تر می‌شود. طبیعی است که اشخاص حق دارند حمایت کنند و حمایت هم می‌کنند؛ امروز هم شاهد بیانیه‌هایی بودیم و هستیم و شاید ادامه پیدا کند. آنچه در کاندیداها می‌بینیم، آنها ابتدا به عنوان یک جریان نیامدند و بعد جریان‌ها حمایت کردند و از آنها اعلام پشتیبانی کردند. دو، سه نفر از دوستان ما از جریان اصولگرا هستند، ما در جناح اصول‌گرایی اتفاق نظر نداریم؛ اما در جریان اصلاح‌طلبی اجماع وجود دارد.»

پورمحمدی ادامه داد: «اصلاح‌طلب‌ها سال‌های سال است که حرف دارند و با اعتدالیون یا کارگزاران یکی شوند. من جدای از اینکه سابقه عملیات تبلیغی و ستاد انتخاباتی نداشتم، تردید ندارم که گفتمان اول امروز کاندیداهای کشور هستم. اگر مشارکت زیاد شد، همه پیروز و برنده‌ایم. هر کسی که رأی آورد، همه تلاش کنیم که او موفق شود و به او کمک کنیم. این ارزش ندارد که چند سال بگذرد و همه بگوییم که دیدید بلد نبود؛ این هیچ ارزشی برای کشور و برای هیچ گروه و جناحی ندارد.»

او  در پاسخ به سوال دیگری که آیا نظرسنجی‌ها را قبول دارید، گفت: «نظرسنجی‌ها توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود و آنها اعتبار خودشان را خراب نمی‌کنند، من نمی‌خواهم آنها را رد کنم اما بخش زیادی از سوال کنندگان نظر خود را ابراز نکردند.»

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: «اینکه بخواهم به نفع کسی کنار بروم این طور نیست. درباره من خیلی‌ها گفتند که او را نمی‌شناسیم و این هفت، هشت سالی که نبوده است، شناسنامه‌ای نداشته و از افکار عمومی غایب بوده است؛ بسیاری هم تقاضای معرفی بیشتر داشتند. در این فرصت کم، امکانش میسر نبود. من هم انتظار ندارم که سبد رای وسیعی داشته باشم؛ البته انتخابات هم یک راه صاف و قابل پیش‌بینی نیست؛ هر لحظه ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در آن رخ دهد.»

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها