|

جلسه شبانه اجماع در تهران؛ «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» ائتلاف کردند؟/ ویدئو و تصاویر

اخبار و گزارش‌ها درباره کناره‌گیری و انصراف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» به نفع یکدیگر و اجماع و ائئلاف این دو کاندیدای اصول‌گرا، همچنان در حال انتشار هستند.

جلسه شبانه اجماع در تهران؛ «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» ائتلاف کردند؟/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، تلاش‌ها برای ائتلاف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» و اجماع این دو کاندیدای اصول‌گرای انتخابات ریاست جمهوری در جبهه انقلاب ادامه دارد. 

اخبار و گزارش‌ها درباره کناره‌گیری و انصراف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» به نفع یکدیگر و اجماع و ائئلاف این دو کاندیدای اصول‌گرا، همچنان در حال انتشار هستند.

تاکنون، دو جلسه برای اجماع و ائتلاف دو کاندیدای اصلی اصول‌گرا یعنی «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» برگزار شده است. جلسه مشهد، امشب «جمعه، ۷ تیر ۱۴۰۳» در تهران نیز، تکرار شده است و احتمال اجماع و ائتلاف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» هنوز وجود دارد.

چند ساعت مانده به آغاز انتخابات ریاست جمهوری، همچنان اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر اجماع و ائتلاف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» در انتخابات ریاست جمهوری، در رسانه‌ها و فضای مجازی در حال انتشار هستند؛ خبرها از گوشه و کنار، حکایت از تلاش‌ها برای انصراف «محمدباقر قالیباف» یا «سعید جلیلی» از انتخابات و اجماع این دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جبهه انقلاب دارند.

سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

براساس گزارش‌های رسانه‌ای، «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف»، هر دو مدعی هستند که در نظرسنجی‌ها، شرایط بهتری نسبت به دیگری دارند و کناره‌گیری آنها، به سود «مسعود پزشکیان» تمام خواهد شد.

جلسه شبانه در تهران برای ائتلاف سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

اخبار‌ و گزارش‌ها، حاکی از تکرار جلسه مشهد و برگزاری جلسه اجتماع در تهران، برای ائتلاف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» است.

تا این لحظه، نه «سعید جلیلی» حاضر به کناره‌گیری شده است، نه «محمدباقر قالیباف». گمانه کناره‌گیری سعید جلیلی، اما قوی‌تر است و شایعاتی مبنی بر سهم‌خواهی او از دولت احتمالی محمدباقر قالیباف، مطرح شده است.

با وجود بی‌ثمر ماندن تلاش‌ها برای ائتلاف این دو کاندیدای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری، گفته شده است که جلسه مشهد، امشب «جمعه، ۷ تیر ۱۴۰۳» نیز در تهران، تکرار شده است و احتمال اجماع و ائتلاف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» هنوز وجود دارد.

سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

 نه جلیلی کنار رفت، نه قالیباف

چند ساعت مانده به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات مجلس، خبرها از گوشه و کنار، حکایت از تلاش‌ها برای انصراف «محمدباقر قالیباف» یا «سعید جلیلی» و اجماع این دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جبهه انقلاب است.

در حالی که از شب گذشته، دو جلسه برای اجماع دو کاندیدای اصلی اصولگرا یعنی «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» برگزار شده است، اما این تلاش‌ها، ظاهرا شکست خورده‌اند.

پس از انتشار اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر اجماع «محمدباقر قالیباف» و «سعید جلیلی»، یا انصراف یکی از این دو کاندیدای اصول‌گرای انتخابات ریاست جمهوری به نفع یکدیگر، «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» پیامی منتشر کردند و در این خصوص توضیحاتی ارائه کردند.

«سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در خصوص اخبار منتشرشده مبنی بر انصراف خود از انتخابات ریاست جمهوری و ائتلاف با «محمدباقر قالیباف»، پیام جدیدی منتشر و اعلام کرد که مصمم‌تر از هر زمان دیگری است.

اکانت منتسب به «سعید جلیلی» در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اکنون که اقبال پرشور شما را دیده‌ام، از هر زمان دیگر مصمم‌ترم تا شانه زیر بار مسئولیت دهم الان وقت درنگ نیست؛ وقت تردید نیست. من روی همه‌ی مردم_ایران حساب باز کرده‌ام.»

سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

«محمدباقر قالیباف» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیز در پیامی اعلام کرد که به نفع هیچ‌کس کناره‌گیری نخواهد کرد.

«محمدباقر قالیباف» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری،، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «از برادران عزیز آقایان زاکانی و قاضی‌زاده که مطالبات نیروهای انقلاب در راستای ایجاد ائتلاف و وحدت را لبیک گفتند، تشکر می‌کنم. روشنگری در خصوص پروژه بازگشت به دهه نود و دفاع از میراث رئیسی، جز با مجاهدت آنها ممکن نمی‌شد. تا آخر ایستاده‌ایم تا دولتی کارآمد و انقلابی تشکیل شود.»

سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

اجماع سعید ⁧جلیلی⁩ و محمدباقر قالیباف نتیجه نداد

«نصرالله پژمانفر» نماینده مشهد نیز درباره کناره‌گیری و انصراف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» به نفع یکدیگر از انتخابات ریاست جمهوری پیامی منتشر کرد.

«نصرالله پژمانفر» نماینده مشهد نیز در خصوص کناره‌گیری و انصراف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» به نفع یکدیگر، در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت:

«انصراف دکتر سعید ⁧جلیلی⁩ را در اجتماع ⁧مشهد⁩ مقدس تکذیب می‌کنم. قرار ما این بود، کسی که در نظرسنجی‌ها اقبال کمتری دارد، به نفع دیگری کنار برود...

ما بر عهد خود هستیم...

‌شما هم بر عهد خود باشید...»

همچنین مرتضی محمودی نماینده تهران نوشت: «بنده با اطلاع عرض می‌کنم کلیه حواشی و شایعات مطرح‌شده پیرامون انصراف دکتر ⁧سعید جلیلی⁩ کذب محض و حاصل اتاق فکر جریاناتی است که نتوانسته‌اند برای کاندیدای مورد نظرشان مقبولیت کسب کنند.»

روایت منصوری از جلسه شبانه برای ائتلاف سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

«محسن منصوری» رئیس ستاد انتخاباتی «سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، با انتشار یک پیام، از جلسه ساعت «۲۱:۳۰» امشب «جمعه، ۷ تیر ۱۴۰۳»، با «سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، درباره انصراف جلیلی از انتخابات ریاست جمهوری و ائتلاف او با «محمدباقر قالیباف» و اجماع کاندیداهای اصول‌گرا خبر داد. 

رئیس ستاد انتخاباتی «سعید جلیلی»، با انتشار یک پیام در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق)، از جلسه در ساعت پایانی امشب با سعید جلیلی خبر داد و گمانه منتفی شدن اجماع و ائتلاف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» با یکدیگر و کناره‌گیری این دو کاندیدای اصول‌گرا به نفع دیگری را تقویت کرد.

«محسن منصوری» رئیس ستاد انتخاباتی «سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، تصویری از جلسه خود با «سعید جلیلی» در ساعت «۲۱:۳۰» امشب «جمعه، ۷ تیر ۱۴۰۳» منتشر کرد و گفت: «گزارش آخرین وضعیت نمایندگان ستاد در حوزه‌های اخذ رای در سراسر کشور را خدمت دکتر جلیلی ارائه کردم.»

سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

پیام علی نیکزاد درباره ائتلاف سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

رئیس ستاد انتخاباتی «محمدباقر قالیباف» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، به اخبار منتشرشده مبنی بر ائتلاف «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» و انصراف قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و در این‌باره توضیحاتی ارائه کرد.

«علی نیکزاد» رئیس ستاد انتخاباتی «محمدباقر قالیباف» گفت: «قالیباف با عهدی که با مردم برای تشکیل دولت انقلابی بسته است، تا پایان پایبند است.»

رئیس ستاد انتخاباتی «محمدباقر قالیباف»، در خصوص کناره‌گیری او از انتخابات گفت: «مردم به شایعات انصراف قالیباف توجه نکنند. قالیباف با عهدی که با مردم برای تشکیل دولت انقلابی بسته است، تا پایان پایبند است.»

براساس گزارش‌های رسانه‌ای، «محمدباقر قالیباف» و «سعید جلیلی»، هر دو مدعی هستند که در نظرسنجی‌ها، شرایط بهتری نسبت به دیگری دارند و کناره‌گیری آنها، به سود «مسعود پزشکیان» تمام خواهد شد.

توضیحات سخنگوی ستاد انتخاباتی «محمدباقر قالیباف» درباره ائتلاف جلیلی و قالیباف

سخنگوی ستاد انتخاباتی «محمدباقر قالیباف»، در واکنش به اخبار منتشرشده در خصوص انصراف قالیباف به نفع «سعید جلیلی» و اجماع این دو کاندیدا‌ی اصول‌گرا، پیامی منتشر و توضیحاتی ارائه کرد.

«محمد انور بجار زهی» سخنگوی ستاد انتخاباتی «محمدباقر قالیباف» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «شایعات درباره انصراف محمدباقر قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری به هیچ عنوان، صحت ندارد.»

او افزود: «متاسفانه برخی رسانه‌ها و افراد مرتبط و منتسب با دیگر کاندیداهای انتخاباتی، بدون رعایت اخلاق حرفه‌ای، شایعه‌ انصراف قالیباف را منتشر می‌کنند که این موضوع قویا و رسما تکذیب می‌شود.»

 سخنگوی ستاد انتخاباتی «محمدباقر قالیباف» در ادامه تاکید کرد: «قالیباف هیچ برنامه‌ای برای انصراف از انتخابات ریاست جمهوری ندارد. امیدوارم نمایندگان محترم کاندیداها، به گونه‌ای عمل کنند که به افزایش مشارکت و حضور مردم در انتخابات منجر شود.»

جلیلی کنار می‌رود یا قالیباف؟

«سعید جلیلی»  کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بعد از جلسه سه نفره اجماع با حضور «محمدباقر قالیباف» در مشهد، در توئیتی نوشت که «ما هستیم و تا آخر می‌مانیم». پیش از این نیز، چندین نماینده نزدیک به «سعید جلیلی» انصراف او را رد کرده بودند. همچنین، «حمید رسایی» از نمایندگان حامی «سعید جلیلی» خواستار انصراف «محمدباقر قالیباف» شد.

«حمید رسایی» از حامیان «سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، انصراف «سعید جلیلی» از انتخابات ریاست جمهوری را منتفی دانسته است؛ او تلویحا، «محمدباقر قالیباف» را برای انصراف به نفع «سعید جلیلی»، تحت فشار افکار عمومی بدنه اجتماعی هواداران اصولگرایان قرار داده است.

«حمید رسایی» از حامیان «سعید جلیلی» در این خصوص، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشته است:

«در اراده باقی ماندن جلیلی هیچ تغییری ایجاده نشده/ تمام.

نتیجه جلسه مشهد هم ان‌شاءالله تصمیم بهنگام آقای قالیباف خواهد بود که خودش اعلام می کند خصوصا که علاوه بر ایسپا در نظرسنجی امشب صداوسیما با جامعه آماری ۵ هزار نفر پزشکیان ۲۶، جلیلی ۲۵، قالیباف ۱۷ مشارکت ۴۸. با انصراف قالیباف کار در دور اول تمام است.

انتخابات مجلس دوازدهم نیز مشارکتی ۴۰درصدی داشت و اگر آرای میانه‌روها، پراکنده و باطله را کسر کنیم، نتیجه عددی کمتر از همان ۳۸درصد می‌شود.»

سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

پیام جدید حمید رسایی درباره ائتلاف سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف

«حمید رسایی» نماینده حامی «سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست نیز در خصوص اخبار منتشرشده در خصوص انصراف جلیلی به نفع «محمدباقر قالیباف» و اجماع این دو کاندیدا‌ی اصول‌گرا، اعلام کرد: «هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده، جز اینکه جلیلی مصمم‌تر از گذشته، پای مردم ایستاده و تا آخرین لحظه هم می‌ماند. دعا کنید که همانطور که رهبری فرمودند، آن چیزی که منفعت نظام اسلامی است، رخ دهد.»

«حمید رسایی» نماینده حامی «سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در ویدئویی که منتشر کرده است، اعلام کرده است: «هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده، جز اینکه جلیلی مصمم‌تر از گذشته، پای مردم ایستاده و تا آخرین لحظه هم می‌ماند. دعا کنید که همان‌طور که رهبری فرمودند، آن چیزی که منفعت نظام اسلامی است، رخ دهد. الان در پاستور هستیم و دفتر آقای جلیلی؛ کار محکم دارد انجام می شود و دوستان خودشان برای رزمایش فردا آماده می شوند.»

حمید رسایی در این پیام ویدئویی تاکید کرده است که «سعید جلیلی به هیچ وجه من‌الوجوه، کناره‌گیری نمی‌کند و چنینی بنایی هم وجود ندارد و مردم را به رای دادن به «سعید جلیلی» دعوت کرده است.»

«حمید رسایی» با انتشار این پیام تصویری، از دفتر «سعید جلیلی» گفت: «سعید جلیلی به هیچ وجه من‌الوجوه، کناره‌گیری نمی‌کند و به شایعات توجهی نکنید.»

پیام ستاد انتخاباتی سعید جلیلی به محمدباقر قالیباف

کانال ستاد انتخاباتی «سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «آقای قالیباف! از عارف بیاموزید! انتخابات سال ۹۲ را یادتان هست؟ گزینه اصلاح‌طلبان اصیل، عارف بود و‌ گزینه مرحوم ‌هاشمی و ‌اعتدالی‌ها حسن روحانی. این طرف هم قالیباف بود و‌ جلیلی. هر چهار نفر هواداران گفتمانی خود را داشتند و آمده بودند تا بمانند.»

کانال ستاد انتخاباتی «سعید جلیلی» نوشت:

«آقای قالیباف! از عارف بیاموزید!

انتخابات سال ۹۲ را یادتان هست؟ گزینه اصلاح‌طلبان اصیل، عارف بود و‌ گزینه مرحوم ‌هاشمی و ‌اعتدالی‌ها حسن روحانی. این طرف هم قالیباف بود و‌ جلیلی. هر چهار نفر هواداران گفتمانی خود را داشتند و آمده بودند تا بمانند. 

تب نظرسنجی‌ها داغ بود و مدام بحث ماندن و‌ رفتن هر کدام مطرح بود. این آخری‌ها نظرسنجی‌ها برای اصلاحات حاکی از این بود که رای روحانی نزدیک پنجاه درصد است و عارف کمتر، پس اگر عارف کنار برود می‌توان جریان مقابل را شکست داد. این که برایشان قطعی شد خودشان کلی به عارف فشار آوردند تا کنار برود و‌ به قول معروف، حرفه‌ای عمل کند. این اتفاق افتاد و‌حسن روحانی با اندکی بیش از پنجاه درصد پیروز شد.

اوضاع این روزها، مرا یاد آن سال انداخت. غالب نظرسنجی‌ها حاکی از بالاتر بودن رای جلیلی نسبت به قالیباف است. از قضا تک گزینه بودن طرف مقابل در برابر دونامزد بودن این جبهه، احتمال پیروزی اش را بیشتر می کند. آرای متمرکز پزشکیان میتواند آرای دوتکه جریان انقلاب را شکست بدهد.

آقای قالیباف! کاش مثل عارف، مصالح جبهه خود را در نظر بگیرید و با افتخار اعلام کنید به نفع وحدت نیروهای انقلاب کنار می‌روید و‌ از هواداران‌تان بخواهید برای جلوگیری از دولت سوم روحانی، جمعه در برگه رأی بنویسند: سعید جلیلی.»

روایت رسانه وابسته به «جبهه پایداری» درباره اجماع جلیلی و قالیباف

تا این لحظه، خبرها درباره انصراف هر دو کاندیدا تکذیب شده است.

در همین راستا، کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی «سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است که از تمام رسانه‌هایی که خبر انصراف او از انتخابات را منتشر کرده‌اند، شکایت خواهد کرد.

سایت «رجانیوز» وابسته به «جبهه پایداری» و حامی «سعید جلیلی» در انتخابات نیز نوشته است؛ «در ساعات پایانی مانده به انتخابات ریاست جمهوری، برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری به صورت هماهنگ‌شده و با هدف ایجاد تردید و تزتزل در بدنه حامیان سعید جلیلی، انتشار اخبار کذب متنوعی، ازجمله کناره‌گیری او از صحنه رقابت‌ها را در دستورکار قرار داده‌اند.

این رسانه حامی «سعید جلیلی» همچنین مدعی شده است که این عملیات سنگین رسانه‌ای که از روزهای گذشته، با پول‌پاشی و یارگیری از چهره‌ها و رسانه‌های بدنام فضای مجازی آغاز شده، در نوبت‌های متعددی، اقدام به نشر اخبار کذب کرده است.

در پایان نیز رجانیوز تاکید کرده است که با توجه به اهداف این کمپین تبلیغاتی و جهت خنثی شدن مکر بدخواهان، حامیان «سعید جلیلی» اخبار مربوط به او را از رسانه‌های رسمی و ستاد جلیلی پیگیری کنند و از گرفتار شدن در دام تردیدافکنان و بدخواهان خودداری کنند.

منبع: خبر آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها