|

جزئیات جدید از مناظره انتخاباتی داغ و دونفره امشب «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی»

آخرین اخبار و جزئیات تازه در خصوص برگزاری مناظره دونفره انتخاباتی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» اعلام شد.

جزئیات جدید از مناظره انتخاباتی داغ و دونفره امشب «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی»

به گزارش شبکه شرق، امشب «دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳»،، تلویزیون بعد از ۱۵ سال، مناظره‌ دونفره برگزار می‌کند؛ این مناظره «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی»، دو کاندیدای مرحله انتخابات ریاست جمهوری، با مناظره‌هایی که در مرحله اول انتخابات برگزار شدند، تفاوت‌های جدی دارد.

نخستین مناظره انتخاباتی دونفره  «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» امشب برگزار می‌شود.

نخستین مناظره انتخاباتی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» پس از کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم، امشب «دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳»، ساعت «۲۱:۳۰»، از شبکه یک سیما، پخش می‌شود. 

در این مناظره، «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» دو کاندیدای مرحله انتخابات ریاست جمهوری، در بازه زمانی دوساعته، پاسخگوی سوالات در چارچوب محورهای فرهنگی-سیاسی خواهند بود.

«مهدی خسروی» اجرای مناظره‌های دونفره  «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» را بر عهده دارد و قرار است از هر کاندیدا، مطابق با سخنانی که این چند وقت مطرح کرده است، سوالاتی اختصاصی بپرسد. مدل مناظره امشب، می‌تواند تلویزیون را هم بیش از پیش، زیر ذره‌بین قرار دهد تا مشخص شود همچنان عدالت رسانه‌ای خود را حفظ خواهد کرد یا خیر.

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما با اشاره به تفاوت‌های دو مناظره باقی‌مانده بیان کرد: «این منظره‌ها، که بعد از ۱۵ سال دونفره برگزار می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. امشب ۱۱ تیر ماه، تلویزیون بعد از ۱۵ سال، مناظره‌ دونفره برگزار می‌کند؛ این مناظره با مناظره‌هایی که در مرحله اول انتخابات برگزار شد، تفاوت‌های جدی دارد.»

«محمدصالح مفتاح» دبیر ستاد انتخابات صداوسیما با حضور در شبکه خبر، درباره مناظره امشب دوشنبه «۱۱ تیر ماه» گفت: «مناظره امشب با مناظره‌های قبلی تفاوت جدی دارد؛ در این فرصتی که داریم، تحرک بیشتری به مناظره می‌دهیم و به واسطه اینکه تعداد کاندیداها کمتر است، مناظره واقعی‌تری شکل می‌گیرد.»

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما درباره نقش مجری در مناظره امشب عنوان کرد: «مجری فعالانه‌تر در این مناظره سوال می‌پرسد. سوالات برای هر فرد به صورت اختصاصی‌سازی‌شده مطرح می‌شود و مبتنی بر دیدگاه‌هایی است که ارائه کرده است یا از طریق ستادهای آنها اعلام شده است. محور سوالات در اختیار کاندیداها قرار گرفته اما خود سوال‌ها را در اختیار نامزدها قرار ندادیم.»

مفتاح عنوان کرد: «پیش‌بینی ما، دو ساعت بوده است که در این دو ساعت، حدود ۱۰ تا ۱۲ محور را مطرح و دیدگاه‌های کاندیداها را اخذ خواهیم کرد. موضوع اصلی فرهنگ و سیاست است که مهمترین مسائلی که از نظر مردم اخذ شده یا دیدگاه‌های  کاندیداها، پرسیده می‌شود. خود  کاندیداها دیدگاه‌هایی دارند که این دیدگاه‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است.»

او در پایان بیان کرد: «محور مناظره فردا، اقتصادی است و در کنارش حکمرانی و اداره کشور هم مطرح می‌شود. این مناظره‌ها خیلی مهم هستند  چون ۱۵ سال است مناظره دو  کاندیدا را از سال ۸۸ نداشته‌ایم. به واسطه اتفاقاتی که آن زمان افتاد یک خاطره تلخ در ذهن مردم جا گرفته و شیرینی یک مناظره تلویزیونی در ذهن مردم نبود.»

مناظره امشب دوشنبه ۱۱ تیر ماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

جدول پخش ۲ مناظره انتخاباتی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» کاندیداهای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

با دومرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری و رقابت میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، دو مناظره دیگر با حضور این کاندیداها برای شبکه یک سیما در نظر گرفته شده است. 

درهمین راستا، روز گذشته قرعه‌کشی انجام شد که براساس آن سعید جلیلی به‌عنوان کاندیدای شماره یک و مسعود پزشکیان به‌عنوان کاندیدای شماره دو تعیین شدند.

مناظره امشب «دوشنبه، ۱۱ تیر ماه» از ساعت ۲۱:۳۰، به مدت دو ساعت، روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. 

همچنین سه‌شنبه «۱۲ تیر ماه» نیز، دومین مناظره در ساعت ۲۱:۳۰ پخش خواهد شد؛ پیش از آغاز مناظره دوم، پخش مستند کاندیدای شماره یک دو که به مسعود پزشکیان اختصاص دارد، از ساعت ۱۹ الی ۱۹ و ۳۰ دقیقه و پخش مستند کاندیدای شماره یک که به سعید جلیلی اختصاص دارد، از ساعت ۲۰ الی ۲۰ و ۳۰ دقیقه، روی آنتن می‌روند.

چهارشنبه، ۱۳ تیر نطق کاندیدای شماره یک که به سعید جلیلی اختصاص دارد، به صورت زنده از ساعت ۱۹ الی ۱۹ و ۳۰ دقیقه روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

گفتنی است؛ کاندیدای شماره یک دو نیز که به مسعود پزشکیان اختصاص دارد، زنده از ساعت ۲۰ الی ۲۰ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی

تاریخ و ساعت مناظره انتخاباتی و جدول پخش برنامه‌ تبلیغاتی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» در صداوسیما

با توجه به آغاز فعالیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم، برنامه‌های «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» طبق برنامه اعلام‌شده و به ترتیب ذیل، در رسانه ملی پخش خواهد شد:

- دوشنبه ۱۱ تیر

مناظره اول با حضور کاندیداهای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳:۳۰

- سه‌شنبه ۱۲ تیر

مناظره دوم با حضور کاندیداهای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳:۳۰

پخش مستند کاندیدای شماره دو، از ساعت ۱۹ الی ۱۹:۳۰ 

پخش مستند کاندیدای شماره یک، از ساعت ۲۰ الی ۲۰:۳۰ 

- چهارشنبه ۱۲ تیر

نطق کاندیدای شماره یک (زنده)، از ساعت ۱۹ الی ۱۹:۳۰ 

نطق کاندیدای شماره دو (زنده)، از ساعت ۲۰ الی ۲۰:۳۰.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها