|

دور دنیا در یک دقیقه

یونان، بحران اقتصادی و چالش روزهای کاری/ الزام شش روز کار در هفته

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

یونان، بحران اقتصادی و چالش روزهای کاری/ الزام شش روز کار در هفته
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا در یونان به الزام شش روز کار در هفته می‌پردازیم. سپس در نیوزیلند در جریان مسابقه کشتار گربه‌ها قرار می‌گیریم و در آخر هم گزارشی از کار کودکان در کارخانه تولید نوشیدنی الکلی می‌خوانیم.

 

استرالیا؛ ممنوعیت دسترسی کودکان به پلتفرم‌ها

 

دولت استرالیا تصمیم گرفته با مدیران شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیس‌بوک برای ممنوعیت دسترسی کودکان و تعیین سن ورود آنها مذاکره کند.

دولت استرالیا با جدیت فناوری تعیین و تشخیص سن دقیق کودکان را برای ورود به فضای مجازی و استفاده از سایت‌ها خاصه سایت‌های بزرگسال دنبال می‌کند. این پروژه بیش از ۶ میلیون دلار ارزش دارد.

بسیاری از سایت‌های بزرگسال و پورنوگرافی روش‌هایی را برای محدود کردن دسترسی کودکان به کار گرفته اند، اما کارآمد نیستند. دولت استرالیا به پروژه خود امیدوار است.

 

یونان؛ الزام شش روز کار هفتگی

 

در حالی که در کشور‌های پیشرفته‌تر جهان شرکت‌ها و حتی دولت‌ها برای کاهش تعداد روزهای کاری برنامه می‌نویسند، دولت یونان شش روز کار هفتگی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

در واقع شاخص‌های رشد و بحران‌های اقتصادی یونان اجازه نمی‌دهد تعداد رو‌ز‌های کاری در این کشور کاهش یابد. برخی گروه‌ها مخالف این تصمیم هستند.

رئیس دولت می‌گوید کاهش جمعیت، مهاجرت جوانان تحصیلکرده و کمبود کارگران ماهر راه چاره‌ای جز تلاش شبانه‌روزی برای ارتقای سطح اقتصاد باقی نمی‌گذارد.

 

نیوزیلند؛ محکومیت مسابقه کشتار گربه‌ها!

بسیاری از گروه‌های حامی حقوق حیوانات رویداد سالانه شکار گربه‌های وحشی را محکوم کرده اند. دولت هنوز واکنشی در این موضوع نداشته است.

هر سال مسابقه‌ای در نیوزیلند برگزار می‌شود که هدف آن شکار حیوانات خاصه گربه‌های وحشی منطقه است! برگزار کنندگان می‌گویند این حیوانات ناقل بیماری هستند و باعث دردسر دامداران و کشاورزان می‌شوند!

این رویداد نیوزیلندی‌ها را به شکار حیواناتی مثل گوزن، خوک، اردک، خرگوش و گربه‌های وحشی دعوت می‌کند و ۵۰۰ دلار جایزه می‌دهد. شکار بی‌ضابطه جمعیت حیات وحش نیوزیلند را به خطر می‌اندازد.

 

هند؛ کودکان کار و کارخانه نوشیدنی‌های الکلی

دولت هند به گزارشی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های تولید نوشیدنی الکلی در این کشور کودکان را به کار گرفته است!

در این گزارش آمده کودکان در بازه سنی ۱۳ تا ۱۷ سال برای شرکت سُم کار کرده اند. برخی با اتوبوس مدرسه به محل کار منتقل شده اند. کودکان در بخش بسته‌بندی و پر کردن شیشه‌ها فعال بوده اند.

کارخانه سم در ایالت مادیا پرادش فعالیت می‌کند. در این ایالت به کار گرفتن افراد زیر سن ۲۱ سال در کارخانه‌های تولید نوشیدنی الکلی ممنوع است. این کودکان روزانه ‍۱۱ ساعت کار کرده اند!

 

بریتانیا؛ رقیب نتفلیکس در جیب مرداک

روپرت مرداک صاحب کمپانی فاکس رقیب شبکه سرگرمی و سریال‌سازی نتفلیکس را در بریتانیا راه‌اندازی می‌کند؛ توبی در راه است!

 

توبی علاوه بر نتفلیکس، با دیزنی پلاس، چنل فور، آی‌ تی‌وی ایکس و بی‌‌بی‌سی آی‌پلیر رقابت خواهد کرد. در قدم اول توبی با ۲۰ هزار فیلم و تولیدات تلویزیونی آغاز به کار خواهد کرد

توبی پیشتر در آمریکای شمالی به مدت ۱۰ سال فعالیت داشته است، اما کمپانی فاکس تصمیم گرفته این مجموعه را در بریتانیا راه‌اندازی کند

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها