|

بایدن و نتانیاهو در واشنگتن دیدار می‌کنند

یک مقام کاخ سفید گفته که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل در سفری که نتانیاهو به واشنگتن برای سخنرانی در کنگره درباره جنگ غزه انجام می‌دهد، باهم دیدار کنند.

بایدن و نتانیاهو در واشنگتن دیدار می‌کنند

به گزارش شبکه شرق، یک شبکه خبری آمریکایی از احتمال دیدار نخست وزیر رژیم اسراییل و رئیس جمهوری آمریکا تا چند هفته دیگر خبر داد.

شبکه سی ان ان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد احتمالا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل در حاشیه سفر به واشنگتن برای سخنرانی در کنگره، با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

منبع مذکور اشاره کرد که مسئولان آمریکایی و مقامات تل‌آویو همچنان در حال مشخص کردن جزئیات این دیدار هستند که اگر اتفاقی ناگهانی در لحظات آخر رخ ندهد، طی هفته‌های پیش رو در کاخ سفید انجام خواهد شد.

این دیدار در سایه تنش و اختلافات بین بایدن و نتانیاهو طی ماه‌های اخیر به ویژه به خاطر تاخیر در ارسال محموله‌های تسلیحاتی برای رژیم اسراییل انجام می‌گیرد.

مسئولان کاخ سفید گفته‌اند بایدن چندین دهه است که نتانیاهو را می‌شناسد و احتمالا وقتی نتانیاهو به واشنگتن سفر کند، با هم دیدار خواهند کرد اما در شرایط فعلی نمی‌توان در این باره چیزی گفت.

بایدن اخیرا در مصاحبه با مجله تایم آمریکا گفت نتانیاهو احتمالا به دنبال طولانی کردن جنگ در غزه است تا همچنان در قدرت بماند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها