|

دونالد ترامپ:

«جو بایدن» از انتخابات ریاست جمهوری انصراف می‌دهد/ ویدئو

دونالد ترامپ اعلام کرد که «جو بایدن» از انتخابات ریاست جمهوری انصراف می‌دهد و «کامالا هریس»، جایگزین این کاندیدای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود.

«جو بایدن» از انتخابات ریاست جمهوری انصراف می‌دهد/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در «۲۷ ژوئن ۲۰۲۴»، به دلیل عملکرد ضعیف بایدن در این مناظره و افزایش نگرانی‌ها درباره سلامت ذهنی و شناختی رئیس‌جمهور آمریکا و کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، بسیاری در آمریکا، از جمله دموکرات‌ها، خواستار جایگزینی «جو بایدن» با یک گزینه مناسب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.

«دونالد ترامپ» کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رقیب دموکرات او در انتخابات ماه نوامبر آمریکا، قصد کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی را دارد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال‌های «۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰» و کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ماه نوامبر در این کشور، مدعی شد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی است و و «کامالا هریس»، جایگزین این کاندیدای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود؛ ترامپ، «کامالا هریس»، معاون بایدن را نیز، فردی ضعیف و افتضاح توصیف کرد.

این در حالی است که «جو بایدن»، کاندیدای حزب دموکرات، به‌طور علنی و رسمی، هنوز هیچ خبر و نشانه‌ای از قصد خود برای عقب‌نشینی از انتخابات نشان نداده است؛ بایدن روز چهارشنبه نیز، یک نشست مجازی با فرمانداران ایالات متحده برگزار کرد تا به آن‌ها اطمینان دهد که به کار خود ادامه خواهد داد.

با این وجود، در ویدئویی که ترامپ به تازگی منتشر کرده است، «دونالد ترامپ» اعلام کرده است که «جو بایدن» از انتخابات ریاست جمهوری انصراف می‌دهد و «کامالا هریس»، جایگزین این کاندیدای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود.

 «دونالد ترامپ»، در یک ویدیو، خطاب به فردی ناشناس، بدون اشاره مستقیم به نام «جو بایدن» می‌گوید: «می‌دانید او در حال کنار رفتن از این رقابت است و این، بدان معنی است که ما کامالا هریس را خواهیم داشت.»

ترامپ که این ویدئو را در «تروث سوشال» شبکه اجتماعی خود، منتشر کرده است و به نظر می‌رسد که در این ویدئو، داخل خودروی مخصوص بازی گلف نشسته است، در ادامه می‌گوید: «من فکر می‌کنم که او (کامالا هریس) بهتر خواهد شد. اما او رقت‌انگیز و افتضاح است.»

ترامپ همچنین می‌گوید: «آن‌ها به تازگی اعلام کرده‌اند که او (بایدن) احتمالا استعفا می‌دهد.»

پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در «۲۷ ژوئن ۲۰۲۴»، به دلیل عملکرد بسیار ضعیف بایدن در این مناظره و افزایش نگرانی‌ها درباره سلامت ذهنی و شناختی رئیس‌جمهور آمریکا و کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری در آمریکا، از جمله دموکرات‌ها، خواستار جایگزینی «جو بایدن» با یک گزینه مناسب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های جدید نیز، درصد بالایی از رای‌دهندگان آمریکایی، نگرانند که «جو بایدن» از سلامتی کافی برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر، برخوردار نیست و در صورت به قدرت رسیدن دوباره، قادر به انجام وظایف خود نخواهد بود.

دونالد ترامپ و جو بایدن

دونالد ترامپ درباره انصراف جو بایدن از انتخابات ریاست جمهوری چه گفت؟

انتشار ویدئویی از دونالد ترامپ که او را در زمین گلف، نشان می‌دهد و با فردی ناشناس، درباره کناره‌گیری «جو بایدن» از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حرف می‌زند، خبرساز شده است.

صحبت‌های ترامپ در این ویدئو، در حالی خبرساز شده است که جو بایدن و کاخ سفید، در روز‌های اخیر، ضمن رد فشار‌ها درباره عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با ترامپ، درخواست‌ها برای کناره‌گیری او  از انتخابات را رد کرده‌اند.

در این ویدئو، «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید: «آن شب در مناظره چه کردم؟ آن پیرمرد زواردررفته را داغان کردم. من، بایدن را از رقابت خارج کردم و این یعنی ما «کامالا هریس» را خواهیم داشت. برای ما، بایدن بهتر است، چراکه خیلی بد است.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در این ویدئو، بار دیگر علیه وضعیت جسمی و ذهنی «جو بایدن» ۸۱ساله، موضع گرفته است و می‌گوید: «می‌توانید تصورش را بکنید که او بتواند از پس پوتین و رئیس‌جمهور چین بربیاید؟»

دونالد ترامپ به کاخ سفید بازمی‌گردد!

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، در صورت شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، برتری و پیروزی چشمگیری نسبت به «جو بایدن» و «کامالا هریس» کسب خواهد کرد.

نتایج آخرین نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موسسه «Redfield & Wilton Strategie»،  حاکی از پیشتازی «دونالد ترامپ» نسبت به «جو بایدن» و «کامالا هریس» است؛ ۴۴ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، گفته‌اند که در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، کاندیدا شود، به او رای خواهند داد؛ در حالی که، ۳۹ درصد گفته‌اند که در این انتخابات، به جو بایدن رای خواهند داد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، هفت درصد پاسخ‌گویان نیز گفته‌اند که به کاندیدای یک حزب ثالث در آن انتخابات، رای خواهند داد؛ همچنین هفت درصد دیگر نیز گفته‌اند که نمی‌دانند به چه کسی رای خواهند داد.

از سوی دیگر، در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان، سوالی مبنی بر اینکه «در صورت وجود رقابت بین دونالد ترامپ و کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری جو بایدن، در انتخابات ۲۰۲۴، به کدام یک از این دو کاندیدا، رای خواهند داد، پرسیده شد. طبق این نظرسنجی، ۴۵ درصد از پاسخگویان گفته‌اند که در چنین رقابتی، به ترامپ رای می‌دهند و ۳۶ درصد نیز گفته‌اند در این رقابت، به کامالا هریس رای خواهند داد. هشت درصد هم گفته‌اند که به کاندیدای یک حزب ثالث رای می‌دهند.

یافته‌های این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که جو بایدن، در روزهای اخیر، درصد محبوبیت پایینی در نظرسنجی‌ها کسب کرده است و محبوبیت او در نظرسنجی‌ها به شدت کاهش یافته است.

در یک نظرسنجی «Quinnipiac» که نتایجش روز پنج‌شنبه منتشر شد، ۳۶ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که عملکرد بایدن در ریاست جمهوری را تایید می‌کنند، در حالی که ۵۳ درصد اظهار کرده‌اند که با عملکرد او مخالفند.

رقم ۵۳ درصدی در مخالفت با عملکرد جو بایدن، در واقع، بدترین نتیجه ثبت‌شده برای او در این زمینه در نظرسنجی‌های انجام‌شده از سوی «Quinnipiac» طی دوران ریاست جمهوری اوست.

همچنین در نظرسنجی «Quinnipiac» مشخص شده است که ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها، اظهار کرده‌اند با عملکرد بایدن در زمینه مدیریت همه‌گیری «کووید‌۱۹» مخالفند؛ در حالی که ۴۵ درصد، این مدیریت او را تایید کردند.

برتری ترامپ در نظرسنجی اخیر نسبت به بایدن و هریس، در حالی مطرح شده است که در نظرسنجی‌های قبلی همین موسسه، نتایج اعلام‌شده، حاکی از تفاوت کمی میان آنها بودند. در یک نظرسنجی که نتایج آن، چهارم نوامبر منتشر شده است، ترامپ و بایدن، هر دو، با ۴۲ درصد رای، مساوی بودند.

نظرسنجی دیگری توسط «Redfield & Wilton Strategies» که نتایج آن  در ۲۱ اکتبر منتشر شده نیز نشان داده است که بایدن نسبت به ترامپ، برتری جزئی دارد. براساس این نظرسنجی، ۴۲ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، در خصوص برگزاری رقابت انتخاباتی میان بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴، گفته‌اند که به بایدن رای می‌دهند؛ در حالی که ۴۰ درصد گفته‌اند که از ترامپ حمایت می‌کنند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها