|

توصیه معنادار رئیس قوه قضاییه در مورد رای دادن؛ از انتشار فیلم تا تکذیب

رییس قوه قضائیه گفت: استحضار دارید که رییس جمهور رییس شورای عالی فضای مجازی است، یعنی کسانیکه به فضای مجازی چه از جنبه‌های فرصتی و چه از جنبه‌های تهدیدی نگاه می‌کنند، رییس جمهور می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

توصیه معنادار رئیس قوه قضاییه در مورد رای دادن؛ از انتشار فیلم تا تکذیب

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌قوه قضائیه گفت: رییس جمهور رییس شورای عالی فرهنگی کشور است و اگر کسانی نسبت به مسائل فرهنگی کشور نقطه‌نظراتی داشته باشند و به دنبال اصلاح یا ارتقای فرهنگ هستند باید بدانند که رییس جمهور در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس قوه قضاییه پس از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در مسجد لرزاده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز روز جمعه روز ۱۵ تیرماه، روز سرنوشت‌سازی برای کشور است. رییس جمهور هرچقدر با آرای بالاتری انتخاب شود از پشتوانه بیشتر مردمی برخوردار است و مقام اول اجرایی کشور می‌تواند برنامه‌هایی که دارد را بهتر و سریع‌تر به اجرا برساند.
 
محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر ما با دید ملی، دینی و سیاسی نگاه کنیم و اگر نسبت به سرنوشت و پیشرفت کشورمان و رفع مشکلات نظر داریم باید امروز به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنیم و به فردی که به عنوان کاندیدای اصلح تشخیص داده‌ایم، رای دهیم.
 
وی افزود: استحضار دارید که رییس جمهور رییس شورای عالی فضای مجازی است، یعنی کسانیکه به فضای مجازی چه از جنبه‌های فرصتی و چه از جنبه‌های تهدیدی نگاه می‌کنند، رییس جمهور می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد. رییس جمهور رییس شورای عالی فرهنگی کشور است و اگر کسانی نسبت به مسائل فرهنگی کشور نقطه‌نظراتی داشته باشند و به دنبال اصلاح یا ارتقای فرهنگ هستند باید بدانند که رییس جمهور در این زمینه بسیار تاثیرگذار است. رییس جمهور رییس شورای عالی اقتصاد است و اگر امروز مردم نسبت به مسائل اقتصادی کشور و رفع مشکلات و محدودیت‌هایی که در کشور با آن مواجه هستیم، دغدغه دارند رییس جمهور می‌تواند موثر باشد.
 
رییس قوه‌قضاییه گفت: رییس جمهور رییس شورای عالی امنیت کشور است، رییس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، یک اصل اساسی در قانون اساسی حقوق مردم است و رییس جمهور می‌تواند در زمینه احقاق حقوق مردم تلاش کند. بنابراین بسیار روشن است که امروز، روز بسیار مهمی است و انشاالله مردم برای رفع بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌هایی که به نظر خودشان می‌رسد و یا برای برداشتن گام‌های بلندتر در جهت پیشرفت کشور، در انتخابات شرکت کنند و رای خود را به صندوق بیندازند.
 
 
ساعاتی بعد از انتشار این اظهارات قوه قضائیه اعلام کرد: برخی کانال‌های خبری از صبح امروز خبری را با عنوان «گسترش فیلترینگ با ریاست جمهوری …» به رئیس قوه قضائیه نسبت داده‌اند در حالی که رئیس قوه قضائیه در مصاحبه زنده با شبکه یک سیما این موضوع را بیان کرده است که اگر مردم به فضای مجازی چه از جنبه فرصتی و چه از جنبه تهدیدی، نگاه می‌کنند رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای فضای مجازی می‌تواند در این امر تأثیرگذار باشد.

رئیس قوه قضائیه در این گفت‌وگو به‌روشنی مسوولیت‌های مهم رئیس جمهور را نام می‌برد و از مردم می‌خواهد با حضور در انتخابات در این مسؤولیت‌ها منشأ اثر باشند.

قاضی‌القضات گفت: رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می‌باشد از همین رو اگر کسانی نسبت به مسائل فرهنگی کشور نقطه نظراتی دارند و در صدد اصلاح و اعتلای آن هستند اینجا نیز رئیس‌جمهور می‌تواند مؤثر و نافع باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز می‌باشد، از همین‌رو اگر مردم نسبت به رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کشور دغدغه‌مند هستند، ضروری است مشارکتی گسترده به هم رسانند؛ بدون تردید برای رفع مشکلات کشور در حوزه اقتصادی با توجه به محدودیت‌هایی که با آنها مواجه هستیم، رئیس‌جمهور می‌تواند منشأ اثر باشد.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی نیز می‌باشد، رئیس‌جمهور می‌تواند در اجرای همه مفاد و اصول قانون اساسی از جمله فصل مربوط به حقوق مردم، اقدامات مؤثری را ترتیب دهد.

رئیس دستگاه قضا در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله مردم با حضور پرشور خود در انتخابات امروز، در جهت رفع مشکلات و اعتلای کشور نقش‌آفرینی کنند.

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها