|

باقری: مشارکت ایرانیان خارج از کشور در دور دوم انتخابات افزایش یافته است

سرپرست وزارت امور خارجه اعلام کرد: بر اساس اطلاعات و آماری که ارائه شده مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این دوره از انتخابات نسبت به جمعه قبل افزایش پیدا کرده است.

باقری: مشارکت ایرانیان خارج از کشور در دور دوم انتخابات افزایش یافته است

به گزارش شبکه شرق، سرپرست وزارت خارجه ایران با بیان اینکه «برخی دولت‌های غربی از حق مردم ایران برای مشارکت در انتخابات صیانت نکردند» گفت: تروریست‌ها همواره در مقابل مردم سالاری ایستاده‌اند و کانادا نیز با اقدامات اخیر خود، جهت شرکت در انتخابات، در این مسیر حرکت کرد.

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه گفت آرای مردم و مشارکت  گسترده آن‌ها در انتخابات یک پشتوانه قوی برای مسیر پیشرفت کشور است و موجب افزایش وحدت و انسجام در کشور خواهد شد.

باقری که پس از انداختن رأی خود در صندوق، در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات در خارج از کشور صحبت می‌کرد، تاکید کرد که «با حضور با شکوه مردم در انتخابات، از روز شنبه فصل جدیدی را در عرصه پیشرفت و مردم سالاری اسلامی در کشور شاهد خواهیم بود».

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه انتخابات همواره یک جشنواره مردم سالاری اسلامی در کشور است، گفت: مردم با شرکت در انتخابات در کنار اینکه رای می‌دهند، سرنوشت و آینده خود و کشور را تعیین می‌کنند و در این امر سهیم می‌شوند.

تک تک آرای مردم؛ یک مولفه پشتیبان و حامی نظام

باقری با تاکید بر این موضوع که نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به آرا و نظر مردم است، ادامه داد: تک تک آرای مردم به عنوان یک مولفه پشتیبان و حامی نظام جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در کشور، مولفه‌های مختلف قدرت را شاهد هستیم و انتخابات یکی از جلوه‌هایی است که خود به تنهایی می‌تواند به عنوان مولفه قدرت عمل کند و از طرف دیگر پشتیبان دیگر مولفه‌های قدرت نیز هست‌.

باقری در ادامه صحبت‌های خود، گفت که «وزارت خارجه دارای یک رسالت دینی و ملی برای فراهم کردن زمینه جهت مشارکت پرشور مردم و ایرانیان خارج از کشور در انتخابات است و در این ارتباط در این دوره تلاش کردیم که نسبت به دوره‌های قبل تسهیلات بیشتری را برای شرکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات فراهم کنیم».

کانادای مدعی حقوق بشر در برابر حق مهم ایرانیان تمام قد ایستاد

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عدم اجازه دولت کانادا برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به‌رغم حضور پر تعداد ایرانیان خاطرنشان کرد: کانادا که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند، در برابر این حق مهم ایرانیان یعنی مشارکت در انتخابات تمام قد ایستاد و اجازه نداد انتخابات در این کشور برگزار شود؛ کشوری که چندی قبل در راستای همپیمانی با صهیونیست‌ها و تروریست‌ها سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

باقری ادامه داد: تروریست‌ها همواره در مقابل مردم سالاری ایستاده‌اند و کانادا نیز با ۲ اقدام خود یعنی قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی و عدم اجازه به ایرانیان جهت شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت‌شان در این مسیر حرکت کرد.

برخی دولت‌های غربی از حق مردم ایران برای مشارکت در انتخابات صیانت نکردند

او همچنین با بیان اینکه در جمعه هفته گذشته در برخی از کشورهای اروپایی و غربی، تعدادی از ایرانیان برای شرکت در انتخابات با مشکلات و مسائل غیرقابل توجیهی روبرو شدند، گفت: در کشورهایی که ادعای دموکراسی وجود دارد، عده‌ای یک فضای غیرقابل‌توجیهی را ایجاد کردند، چنانکه رای‌دهندگان با انواع و اقسام خشونت‌ها از سوی افراد برانداز و تروریست روبرو شدند و این دولت‌ها از حق مردم ایران برای مشارکت در انتخابات صیانت نکردند.

باقری ادامه داد: البته نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور از همان روز رای گیری ماموریت پیدا کردند که برای استیفای حقوق ایرانیان تلاش کنند و اجازه ندهند که یک عده هوچی‌گر فضایی را ایجاد کنند که ایرانیان نتوانند رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها