|

استعفای نخست‌وزیر فرانسه روی میز الیزه

نخست وزیر فرانسه به کاخ الیزه رفت تا طبق گفته دیشب، استعفایش را به امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور تقدیم کرده و راه را برای انتخاب نخست وزیر جدید هموار کند.

استعفای نخست‌وزیر فرانسه روی میز الیزه

به گزارش شبکه شرق، در پی صعود چپگرایان، «گابریل آتال» نخست وزیر فرانسه به کاخ الیزه رفت تا طبق گفته دیشب، استعفایش را به امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور تقدیم کرده و راه را برای انتخاب نخست وزیر جدید هموار کند.

احزاب آزادی اتریش، فیدس به رهبری نخست وزیر مجارستان و حزب پوپولیست "اقدام شهروندان ناراضی" (ANO) جمهوری چک با هدف مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و همچنین انتقال اختیارات بیشتر از بروکسل به اعضای اتحادیه اروپا، ائتلاف جدیدی را در پارلمان اروپا تشکیل داده اند.

اوربان به تازگی از تصمیم خود برای تشکیل ائتلاف جدیدی با حزب راست افراطی "آزادی" اتریش و حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری چک خبر داد و گفت که امیدوار است شرکای دیگر را جذب کند و به بزرگترین گروه راستگرای پارلمان اروپا تبدیل شود.

در صورت پیوستن حزب راست افراطی فرانسوی، ائتلاف "میهن پرستان اروپا" تاکنون توانسته با جذب نمایندگان بیش از ۱۱ حزب، فراکسیونی مشتمل بر ۸۰ نماینده از ۷۲۰ نماینده پارلمان اروپا را تشکیل دهد.

گفتنی است که حزب اجتماع ملی دیشب و پس از انصراف بیش از ۲۰۰ نامزد از رقابت در دور دوم انتخابات مجلس فرانسه، پس از ائتلاف چپ ها و تشکیلات مکرون در جایگاه سوم قرار گرفت.

 

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها