|

سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

مراسم تحلیف «پزشکیان» احتمالا بین ۱۲ الی ۱۵ مرداد برگزار شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مراسم تحلیف نیمه اول مرداد، احتمالاً بین ۱۲ تا ۱۵ مرداد برگزار می‌شود. بعد از تحلیف، طبق قانون، رئیس‌جمهور منتخب دو هفته فرصت دارد کابینه را معرفی کند.

مراسم تحلیف «پزشکیان» احتمالا بین ۱۲ الی ۱۵ مرداد برگزار شود

به گزارش شبکه شرق، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم تحلیف به احتمال زیاد در نیمه اول مرداد بین ۱۲ تا ۱۵ مرداد برگزار شود.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره روند برگزاری مراسم تحلیف و رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت چهاردم اظهارکرد: مراسم تحلیف نیمه اول مرداد، احتمالاً بین ۱۲ تا ۱۵ مرداد برگزار می‌شود. بعد از تحلیف، طبق قانون، رئیس‌جمهور منتخب دو هفته فرصت دارد کابینه را معرفی کند.

وی افزود: بعد از این دو هفته، کمیسیون‌های مربوطه یک هفته برنامه‌های وزرا و توانایی و مدارک‌شان را بررسی می‌کنند و سپس در صحن علنی دفاع می‌کنند. احتمالاً معرفی کابینه به اوایل شهریور ماه می‌کشد.

سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به استعفای رئیس جمهور منتخب از نمایندگی مجلس وجود دارد یا خیر، گفت: نیازی به استعفای آقای پزشکیان نیست. ما موارد مشابهی داشتیم که شخصی نماینده بوده و رئیس‌جمهور شده. است مقام معظم رهبری و آقای هاشمی هم نماینده بودند. در این موارد نیازی به استعفا نبوده، بنابراین این رویه‌ای است که از خلاء قانونی برآمده است. درواقع چون در موارد مشابه قبلی استعفا مطرح نبوده، این رویه‌ای است که از جایی که خلاء قانونی وجود دارد، ایجاد شده است. در حقوق هم به این رویه التزام گفته می‌شود.

سلیمی درباره رایزنی‌های احتمالی رئیس جمهور منتخب با مجلس شورای اسلامی برای معرفی کابینه تصریح کرد: تاکنون هیچ مشورتی با مجلس نشده و رایزنی‌ انجام نگرفته است. البته توصیه من این است که رئیس جمهور منتخب با مجلس مشورت داشته باشد. اگر این هماهنگی بین دولت و مجلس باشد، قطعاً یک فضای آرام‌تری برای پیگیری امور اجرایی کشور ایجاد خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور منتخب خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان گفته‌اند حقوق‌ها باید به اندازه تورم افزایش پیدا کند. حالا بانک مرکزی تورم را ۶۰ درصد اعلام کرده، پس حقوق‌ها هم باید تا اول شهریور ماه ۶۰ درصد اضافه شوند. اگر این مطالبات پیگیری شود، فضای مناسبی برای اجرای وعده‌ها ایجاد می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها