|

العالم فی 60 ثانیة

از حجم مبادلات تجاری عربستان و عراق تا سود قطر از بخش گردشگری

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الجزیره، الشرق، الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی عراق والامارات الیوم.

از حجم مبادلات تجاری عربستان و عراق تا سود قطر از بخش گردشگری
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: چگونه قیمت بلیط هواپیما را کاهش دهیم؟

مقامات آژانس های گردشگری و مسافرتی امارات اعلام کردند که انتخاب تاریخ های انعطاف پذیر برای پروازهای رفت و برگشت به کاهش قابل توجه قیمت متوسط بلیط هواپیما کمک می کند.

امین العوضی، مدیر کل شرکت مسافرتی العوضی گفت: تقاضا برای سفرهای هوایی از هفته آخر خرداد ماه گذشته و در شرایطی که فرودگاه های کشور همچنان در حال فعالیت هستند، به میزان قابل توجهی برای پروازهای خروجی افزایش یافته است. 

العوضی با تاکید بر اینکه این امر به افزایش فشار و تقاضا برای پروازها کمک می کند که باعث افزایش قیمت بلیت و هزینه سفر می شود.

وی گفت: همانند پروازهای خروجی در ابتدای فصل تابستان، انتظار داریم بخش بزرگی از پروازهای رفت و برگشت تقریباً 100 درصد ضریب اشغال کامل را به ویژه از اواسط مرداد ثبت کنند.

 

الشرق: 5 میلیارد ریال مبادلات تجاری عربستان و عراق با رشد سالانه 12 درصدی

محمد الخریف، رئیس شورا، شورای بازرگانی عربستان و عراق حجم مبادلات تجاری بین دو کشور را 5 میلیارد ریال با رشد سالانه 12 درصدی برآورد کرد .

بر اساس بیانیه اتحادیه اتاق های عربستان، عراق در حال آماده شدن برای ارائه قانونی برای حمایت از سرمایه گذاری عربستان-عراق و بحث در برابر پارلمان برای آماده سازی برای تصویب آن در چند ماه آینده است تا همکاری اقتصادی بین عربستان و عراق را تقویت کند. 

در دسامبر سال گذشته، عربستان سعودی و عراق قرارداد مشارکت در زمینه سرمایه گذاری های صنعتی بخش خصوصی را امضا کردند.

 

الخلیج اونلاین: سود سالانه 25 میلیارد دلاری قطر از بخش گردشگری

نتایج گزارش تاثیر اقتصادی برای سال 2024 که توسط شورای جهانی سفر و گردشگری منتشر می‌شود، حکایت از آن دارد که بخش سفر و گردشگری قطر امسال بیشترین سهم را در اقتصاد این کشور داشته و توانسته است رکوردها را بشکند.

این شورا در گزارش خود پیش‌بینی کرد درآمدهای بخش مسافرت و گردشگری در اقتصاد قطر به ارزش 90.8 میلیارد ریال معادل 25 میلیارد دلار برسد که 11.3 درصد از درآمد کل ناخالص این کشور را تشکیل می‌دهد.

این منبع خاطر نشان کرد، بخش سفر و گردشگری قطر بیش از 334 هزار و پانصد شغل در سراسر قطر را پشتیبانی خواهد کرد که این میزان، حدود 15.8 درصد از کل نیروی کار در سال 2024 را تشکیل می‌دهد.

 

الجزیره: سفر نخستین مقام عربستانی به سودان

عبدالفتاح البرهان رئیس شورای انتقالی سودان با ولید بن الکریم الخریجی معاون وزیر خارجه عربستان درباره از سرگیری مذاکرات جده برای توقف جنگ میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع گفت‌وگو کرد.

شورای انتقالی سودان در بیانیه ای به نقل از حسین عوض معاون وزیر خارجه سودان اعلام کرد در این دیدار درباره درخواست از سرگیری مذاکرات جده گفت‌وگو صورت گرفت.

عوض بیان کرد که البرهان بر موفقیت مذاکرات جده و ضرورت اجرای موارد توافق شده در مه 2023 تاکید کرد.

وی افزود که در این دیدار درباره اهمیت توسعه دامنه میانجیگران در مذاکرات جده گفت‌وگو شد و البرهان نسبت به وجود هر گونه طرف حمایت کننده از «پشتیبانی سریع» ابراز نگرانی کرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: استفاده گوگل و فیس بوک از خاک عراق 

وزیر ارتباطات عراق فاش کرد گوگل و فیس بوک بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های فناوری، برای نخستین بار ظرفیت خود را از خاک عراق عبور داده‌اند که این امر نشان می‌دهد پروژه‌های ترانزیتی بازده مالی خوبی برای کشور به همراه خواهند داشت.

عمر العامری، سخنگوی وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد: این وزارتخانه راه درازی را برای تقویت موقعیت جغرافیایی عراق در زمینه ترانزیت و عبور ترافیک ارتباطی و ظرفیت‌های اینترنتی از خاک عراق پیموده است.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات یک قرارداد ترانزیت جدید ماه‌ها پیش نه از طریق دریا، بلکه از طریق زمینی امضا کرد که این خط از جنوب، سپس از مرکز عراق می‌گذرد و به اقلیم کردستان می‌رسد و سپس به ترکیه می‌رود و آسیا را از طریق عراق به اروپا متصل می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها