|

دور دنیا در یک دقیقه

عجیب، اما واقعی در آمریکا؛ حمایت مالی ترامپ‌ها از کامالا هریس

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

عجیب، اما واقعی در آمریکا؛ حمایت مالی ترامپ‌ها از کامالا هریس
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 به بریتانیا می‌رویم و به حاشیه‌ای دیگر از خانواده سلطنتی می‌رسیم. سپس به ورود باربی نابینا به بازار می‌پردازیم. در آخر هم کمک مالی ترامپ‌ها را به هریس دموکرات بررسی می‌کنیم.

 

شاهزاده هری، بریتانیا و میزبانی اینویکتوس گیمز

برای نخستین‌بار شهر بیرمنگام در بریتانیا موفق شد میزبانی رقابت‌های ورزشی موسوم به اینویکتوس گیمز را برای سال ۲۰۲۷ به‌دست بیاورد. این گزاره یعنی حاشیه جدید برای خانواده سلطنتی.

بنیان‌گذار اینویکتوس گیمز پرنس هری است. او در سال ۲۰۱۴ این بازی‌ها را برای حمایت از مجروحان و مصدومان جنگ راه‌اندازی کرده است.

برگزاری این بازی‌ها در بیرمنگام بریتانیا یعنی حضور شاهزاده هری در کشور مادری و گمانه‌زنی درباره حضور و یا عدم حضور پادشاه چارلز و ولیعهد ویلیام و خانواده سلطنتی در مراسم افتتاحیه بازی‌ها و رویارویی با شاهزاده هری.

 

بریک‌دنس و جمعیت سالمند ژاپن

دیدن زنان و مردان ۷۰ ساله درون سالن‌های آموزش بریک‌دنس توکیو و دیگر شهرهای ژاپن از عجیب ترین اتفاقات است. اما واقعیت دارد. آنها مشغول تمرین حرکات بریک‌دنس هستند و می‌خندند.

نرخ پایین تولد در ژاپن باعث شده موضوع جمعیت سالمند در این کشور به یکی از مهم‌ترین مسائل تبدیل شود. در کنار مسئله نگهداری، موضوع سلامت روان این گروه سنی هم برای ژاپنی‌ها مهم است.

ورزش و شرکت در کلاس‌های رقص یکی از روشهای حفظ سلامت جسمی و روحی سالمندان در ژاپن است. حضور رشته بریک‌دنس در المپیک پاریس هم بی‌ارتباط با رونق گرفتن این کلاس‌ها نیست.

 

باربی‌ نابینا به بازار می‌آید

برای نخستین‌بار در تاریخ تولید عروسک‌های مشهور باربی، حالا یک باربی نماینده جامعه نابینایان وارد بازار می‌شود. این عروسک همراه عصای سفید ساخته شده است.

هدف از طراحان باربی نابینا، تحریک حس تعلق در کودکان مبتلا به اختلال بینایی است. عروسک باربی قدمتی ۶۰ ساله دارد و در همه این مدت جزیی از وجود علاقمندان خود شده است.

سازندگان باربی می‌گویند برای ما مسجل است که باربی تنها یک عروسک نیست. باربی نابینا در جزییات منطبق بر افراد نابینا و کم‌بینا ساخته شده است. باربی روی جعبه این عروسک به خط بریل است.

 

حمایت مالی ترامپ‌ها از کامالا هریس!

بررسی‌ها نشان می‌دهد خانواده ترامپ در دوره‌های متعدد برای پیروزی کامالا هریس دموکرات در ایالت کالیفرنیا آستین بالا زده و از او حمایت مالی کرده اند! این اتفاق عجیب است، اما حقیقت دارد.

کامالا هریس دموکرات و معاون اول بایدن، سیاستمدار کم‌سابقه‌ای در آمریکا نیست. او روزگاری سناتور کالیفرنیا و پیشتر دادستان این ایالت مهم آمریکا بوده است. 

جایگاه مهم او در دادستانی کالیفرنیا باعث شده خانواده ترامپ در دوره‌های متعدد از او حمایت مالی کنند؛ هدیه ۵ هزار دلاری سال ۲۰۱۱ و هدیه هزار دلاری ۲۰۱۳ دونالد ترامپ و هدیه ۲ هزار دلاری سال ۲۰۱۴ ایوانکا ترامپ سند این حمایت است!

 

اکسیژن سیاه و تجدید نظر درباره منشا حیات

دانشمندان در عمق تاریک آبهای اقیانوس آرام اکسیژنی کشف کرده اند که حاصل از رشد و نمو موجودات زنده نیست. در واقع نور خورشید در این عمق حضور ندارد که اکسیژن تولید شود.

این اکسیژن در واقع از توده‌هایی سنگی - فلزی و سیب‌زمینی شکل به نام پلی متالیک تولید به دست می‌آید؛ توده‌هایی که در منطقه کلاریون کلیپرتون اقیانوس آرام دیده شده است.

کشف این توده‌ها باعث تجدید نظر درباره آغاز حیات شده است. پیشتر دانشمندان معتقد بودند گیاهان و جلبک‌ها در حضور نور خورشید قادر به فتوسنتز و تولید اکسیژن هستند. اما حالا اکسیژن دیگری به دست آمده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها