|

المپیک پاریس و حاشیه‌هایش

آشپز روسی یا جاسوس روسیه؟

یک آشپز روسی در «پاریس» بازداشت شده است؛ او ۴۰ ساله است و حدود ۱۴ سال سابقه زندگی در فرانسه دارد. پلیس فرانسه می‌گوید آقای آشپز «جاسوس» است.

آشپز روسی یا جاسوس روسیه؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، به مرکز کوپرنیکوس می‌رویم و گرم‌ترین روز را ثبت می‌کنیم. سپس، در پاریس به دستگیری یک آشپز روسی می‌پردازیم و در انتها، علت لغو پروازهای فرانکفورت را جویا می‌شویم.

گذر از دوشنبه سوزان جهان

دوشنبه‌ای که گذشت، گرم‌ترین روز جهان لقب گرفته است. محققان خودشان را آماده کرده بودند به روز یکشنبه همان هفته این لقب را بدهند که دوشنبه، رکوردها را جا‌به‌جا کرد.

در گزارش دماسنج‌ها و داده‌های مرکز تغییرات آب و هوایی «کوپرنیکوس» آمده است، روز یک‌شنبه هفته جاری، دمای سطحی هوا به ۱۷/۰۹ درجه سانتی‌گراد رسید، اما دوشنبه این عدد به ۱۷/۱۵ درجه تغییر کرد.

از سال ۱۹۴۰ تاکنون که داده‌ها ثبت می‌شود، این اعداد رکوردهای جدیدی هستند که نشان می‌دهد هوا چقدر گرم‌تر از گذشته شده است. انتظار است هفته آینده این رکوردها هم بشکند!

المپیک پاریس؛ آشپز روسی یا جاسوس روسیه؟

یک آشپز روسی در «پاریس» بازداشت شده است؛ او ۴۰ ساله است و حدود ۱۴ سال سابقه زندگی در فرانسه دارد. پلیس فرانسه می‌گوید آقای آشپز «جاسوس» است. 

در خانه آقای آشپز، اسناد سرویس‌های اطلاعاتی روسیه پیدا شده است. پلیس فرانسه می‌گوید این آشپز برای یک قدرت خارجی و با هدف اخلال در امنیت پاریس در دوران میزبانی المپیک کار می‌کند.

تحقیقات قضایی درباره اتهامات این آشپز روسی آغاز شده است. مجازات جاسوسی در فرانسه ۳۰ سال حبس است. پلیس فرانسه نام این متهم را افشا نکرده است.

تحریم استرالیا برای شهرک‌نشین‌های اسرائیلی

وزیر خارجه استرالیا از اعمال تحریم بر ساکنان شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری و همچنین گروه‌های افراطی جوانان اسرائیلی خبر می‌دهد.

شهروندان اسرائیلی در کرانه باختری که به نحوی علیه فلسطینی‌ها خشونت کنند و یا برای آنها اتهام تعرض و تجاوز ثبت شود، حق ورود به استرالیا نخواهند داشت. 

در حال حاضر استرالیا برای یک گروه تندروی جوانان اسرائیلی و همچنین هفت شهروند مستقل که در کرانه باختری علیه فلسطینی‌‌ها خشونت کرده‌اند، ممنوعیت سفر و همچنین ممنوعیت معامله اعمال کرده است.

مشاوره پزشکی آنلاین و افزایش مرگ و آسیب

استفاده از مشاوره‌‌های پزشکی آنلاین و برنامه‌های دیجیتال کار دست بسیاری از بیماران بریتانیایی داده است. تحقیقات از افزایش مرگ‌و‌میر و یا آسیب‌ بیشتر در این بیماران خبر می‌دهد.

برخی بیماران در بریتانیا به جای آن‌که از معاینه حضوری پزشکان عمومی بهره بگیرند، ترجیح می‌دهند مشاوره آنلاین بگیرند و یا مشکلات خود را با برنامه‌های دیجیتال در میان بگذارند.

سازمان بهداشت بریتانیا به شواهد و مدارکی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد این بیماران نه‌تنها به روش آنلاین مشکلات خود را برطرف نکرده‌اند، که آسیب بیشتر دیده یا جان خود را از دست داده‌اند.

اجرای «نفت قاتل» فرودگاه فرانکفورت را تعطیل کرد

تعدادی از حامیان محیط‌زیست و فعالان عرصه مبارزه با تغییرات اقلیمی خود را به فرودگاه فرانکفورت رسانده و با تجمع خود روی باندها پروازها را لغو کرده‌اند.

این معترضان پوسترهایی با عنوان «‌نفت می‌کشد» به در و دیوار فرودگاه چسبانده و در دست گرفته‌اند و خواستار توجه دولت به مساله سوخت‌های فسیلی و نقش آن در تغییرات اقلیمی هستند.

تعطیلی فرودگاه و لغو پروازها در فرانکفورت موقتی است، اما به هر حال، در ساعات پرواز و فرود، اختلالاتی ایجاد کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها