|

اعتراض ورزشکاران به غذای دهکده المپیک 

کِرم در ظرف غذای ما چه می‌خواهد؟

شناگر بریتانیایی‌ها هم از کیفیت و کمیت غذای سروشده در دهکده المپیک راضی نیست. برای او غذای ریو و توکیو عالی بوده، اما غذای پاریس؟! چنگی به دل نمی‌زند. «آدام پیتی» که ۶ مدال المپیک دارد، می‌‌گوید بعضی ورزشکار‌ها در ظرف غذای‌شان کرم پیدا کرده‌اند؛ او می‌گوید که برای گرفتن غذا باید نیم ساعت در صف بایستیم؛ گوشت و پروتئین کم است و…

کِرم در ظرف غذای ما چه می‌خواهد؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

از پاریس و میزبانی المپیک شروع می‌کنیم؛ سروصدای برخی ورزشکاران از غذا و داوری درآمده است. سپس، به گرافیتی‌های جدید بنکسی در لندن نگاهی می‌اندازیم. در آخر نیز،  از زباله‌های الکترونیک طلا استخراج می‌کنیم.

نخست‌وزیر رومانی، اختتامیه المپیک را بایکوت کرد

«مارسل سیولوکو»  نخست‌وزیر رومانی شرکت در جشن اختتامیه المپیک پاریس را بایکوت می‌کند. او پشت ورزشکار کشورش درآمده است. پای ژیمناستیک و یک دهم امتیاز جابه ‌جا شده در میان است.

«آنا باربوسو» ژیمناستیک‌کار تیم رومانی فکر می‌کرد مدال برنز را به گردن می‌آویزد. او پیروزمندانه پرچم کشورش را بالا برد، اما وقتی دوباره نگاهش به تابلوی امتیازات افتاد، چیزی جز شکست نبود.

مربیان ایالات متحده درباره امتیاز ورزشکار خود اعتراض می‌کنند که در نهایت باعث تبدیل مقام سومی آنا باربوسوی رومانیایی به چهارمی می‌شود. اسطوره رومانی نادیا کومانچی هم به این اتفاق اعتراض کرده است.

کشف استخوان هابیت‌ها در اندونزی

بقایای اسکلتی یک آدم کوچک یا همان «هابیت» در جزیره «فلورس» اندونزی، دانشمندان را کمی گیج و سردرگم کرده است. هابیت‌ها کوتاه بوده‌اند یا کوتاه شده‌اند؟ 

این فسیل استخوانی متعلق به بازوی هابیتی بالغ و یک متری و با قدمت ۷۰۰ هزار سال است؛ از گونه‌های نخستین هابیت فلورسینسیس. در آن دوران فیل‌ها به اندازه خرگوش بوده اند.

اما دانشمندان معتقدند حضور در جزیره فلورس شاید باعث شده توده بدنی انسان‌ها کاهش یابد و اندازه‌ها کوچک شود. در واقع شاید فشارهای تکاملی انسان‌سانان فلورس را کوچک کرده باشد.

کرم در ظرف غذای ورزشکاران المپیک پاریس!

«آدام پیتی» شناگر بریتانیایی‌ها هم از کیفیت و کمیت غذای سروشده در دهکده المپیک راضی نیست. برای او غذای ریو و توکیو عالی بوده، اما غذای پاریس؟ چنگی به دل نمی‌زند.

شناگر بریتانیایی‌ها که ۶ مدال المپیک دارد، می‌‌گوید بعضی ورزشکار‌ها در ظرف غذای‌شان کرم پیدا کرده‌اند؛ او می‌گوید که برای گرفتن غذا باید نیم ساعت در صف بایستیم؛ گوشت و پروتئین کم است و … 

ورزشکاران برای این‌که بالاترین کیفیت خود را نشان دهند نیازمند تغذیه خوب هستند، اما وقتی غذای خوب نمی‌خورند، در حالی که عادت دارند به خوب خوردن، چه کار کنند؟

حرف حساب بز و فیل‌های بنکسی در لندن چیست؟

اهالی منطقه چلسی در لندن صبح از خواب بیدار شدند و روی دو پنجره از دیوارهای یک ساختمان دو فیل را دیدند که گویی با هم خوش‌و‌بش می‌کنند. کار کار بنکسی است. 

او با انتشار تصویر این دو فیل در صفحه اینستاگرامش تایید کرده است که این اثر، متعلق به او است. پیشتر هم گرافیتی بز روی یک دیوار در نزدیکی پل کیو نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود.

کسی نمی‌داند هدف بنکسی از گرافیتی حیوانات روی دیوارهای لندن چیست. او در صفحه‌اش هیچ توضیحی نداده و باعث شده بحث درباره آثار جدیدش میان مردم بالا بگیرد.

استخراج طلا از زباله‌های الکترونیک در ولز

صاحبان کارخانه رویال مینت ولز برای سروسامان دادن به زباله‌های الکترونیک و جمع‌آوری آنها روشی سودآور و جالب به کار گرفته‌اند؛ استخراج طلا از زباله.

چیزی حدود ۴ هزار تن زباله الکترونیک در سال در سراسر بریتانیا تولید می‌شود؛ از تلفن‌ها و گوشی‌های موبایل و دیگر لوازم برقی و دیجیتال. رویال مینت آنها را تبدیل به طلا می‌کند.

طلای تولیدی از این روش پیشگامانه، در تولید سکه‌ها و جواهرات لوکس استفاده می‌شود. کارخانه رویال مینت از سال ۲۰۲۲ آغاز به کار کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها