|

العالم فی 60 ثانیه

از قدرت اقتصاد عربستان تا تاکسی پرنده در دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی با افزایش هشت درصدی شمار مسافران در نیمه اول سال جاری، در مقیاس سالانه، به دنبال رکوردزنی است.

از قدرت اقتصاد عربستان تا تاکسی پرنده در دبی
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الشرق، خبرگزاری رسمی عراق، عکاظ عربستان، الخلیج‌اونلاین و صحیفه‌العرب.

صحیفه‌العرب: 44.9 میلیون مسافر سهم فرودگاه بین‌المللی دبی در 6 ماه

شرکت فرودگاه‌های دبی در امارات، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرودگاه بین‌المللی دبی با افزایش هشت درصدی شمار مسافران در نیمه اول سال جاری، در مقیاس سالانه، به دنبال رکوردزنی است.»

این شرکت افزود «فرودگاه بین‌المللی دبی در نیمه اول سال جاری پذیرای 44.9 میلیون مسافر بوده است.»

از طرفی دیگر، «پل گریفیث»، مدیر اجرایی شرکت فرودگاه‌های دبی بیان کرد که ما چشم‌انداز بسیار امیدوارکننده‌ای برای مابقی سال جاری داریم و با پیش‌بینی استقبال از 91.8 میلیون مسافر در سال 2024، به دنبال شکستن رکوردها هستیم.

«دبی» به عنوان مرکز اصلی گردشگری و بازرگانی در خاورمیانه به شمار می‌آید و در سال 2023، پذیرای 17.15 میلیون مسافر بود.

عکاظ عربستان: سود روزانه 210 میلیونی بانک‌هاى عربستان 

بانک‌های سعودی همچنان به رکورد تاریخی سود خود ادامه می‌دهند که نشان‌دهنده قدرت اقتصاد عربستان است، زیرا بانک‌ها یکی از بخش‌های اصلی در اکثر کشورها هستند که قدرت اقتصاد را منعکس می‌کنند. بر اساس نتایج مالی نیم‌مدت ده بانک سعودی که در بورس اصلی فهرست شده‌اند، این بانک‌ها بیشترین سود نیمه‌مدت تاریخ خود را به میزان 38.18 میلیارد ریال در نیمه اول سال 2024 به ثبت رساندند. (با میانگین ثبت سود روزانه 209.79 میلیون ریال) که سود ده بانک 10.64 درصد نسبت به نیمه اول سال 2023 افزایش یافته است. 

بانک «الاهلی» پیشتاز سود بانک‌های عربستان سعودی شد، به طوری که ارزش سود این بانک در نیمه اول به حدود 10.27 میلیارد ریال معادل حدود 26.9 درصد از سود کل بانک‌ها رسید.

خبرگزاری رسمی عراق: برنامه‌ریزی استراتژیک عراق برای اربعین

نخست‌وزیر عراق در اولین کنفرانس «زیارت‌های میلیونی» از رویکرد برنامه‌ریزی استراتژیک برای مدیریت این مراسم مذهبی خبر داد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر، در سخنانی، در اولین کنفرانس زیارت‌های میلیونی تاکید کرد که زیارت‌های میلیونی مراقد ائمه اطهار علیهم‌السلام که سرزمین عراق سرشار از برکت به خاطر وجود آنهاست، یک ویژگی مطرح و یک تحول مهم نه‌تنها در کشورمان، بلکه در سطح منطقه و جهان است.

او از تلاش‌های هم‌افزایی نهادهای مختلف و رده‌های مختلف نیروهای مسلح، استان‌ها، عتبات مقدسه، نهادهای اجتماعی و ابتکارعمل‌های مردمی و عشایری که مشتاقانه برای تسهیل تردد زائران و ارائه بهترین خدمات به آنها تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.

الشرق: تاکسی پرنده سال آینده در دبی 

بر اساس آنچه مدیرعامل  شرکت «جوبی» اعلام کرده است، این شرکت قصد دارد از اواخر سال آینده، خدمات تاکسی پرنده تجاری با باتری را در دبی آغاز کند.

استارتاپ هوانوردی الکتریکی، یکی از چندین تولیدکننده هواپیماهای برقی با برخاست و فرود عمودی است که برای حمل مشتریان در پروازهای کوتاه طراحی شده است. 

جوبی قراردادی را با «RTA» امضا می کند که به آن حق انحصاری استفاده از تاکسی‌های هوایی در دبی به مدت شش سال را می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت، گفت: «ما انتظار داریم که شروع کار زیرساختی را در اواخر امسال و همچنین اولین پروازها را  نیمه اول سال آینده و تجاری را تا نیمه دوم سال در دبی  اعلام کنیم.»

الخلیج‌اونلاین: عمان یک میلیون نفت خام با تحویل فوری فروخت

رویترز گزارش داد که وزارت انرژی و معادن عمان، یک میلیون بشکه نفت خام تحویل فوری در پایان ماه اوت به فروش رساند.

عمان این مقدار نفت خام را به شرکت تجارت «OQ» به فروش رسانده است. پیشتر برخی منابع گفتند که پالایشگاه «صحار» با مشکلات عملیاتی مواجه شده و یکی از واحدهای خود را تعطیل کرده است.

صادرات کل نفت از سوی عمان در نیمه نخست سال جاری، به میزان 0.3 درصد افزایش یافت و به 153 میلیون و 362 هزار و 300 بشکه رسید.

«چین» بزرگ‌ترین واردکننده نفت از عمان است؛ پس از آن، کره جنوبی و ژاپن قرار دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها