|

جنجال کروموزوم‌های جنسی در المپیک

ادامه مبارزه بوکسور الجزایری در سازمان ملل

اتفاقات پیرامون بوکسور زن الجزایری در المپیک پاریس به سازمان ملل هم کشیده است؛ نماینده روسیه و الجزایر، سر «ایمان خلیف» کل‌کل کرده‌اند.

ادامه مبارزه بوکسور الجزایری در سازمان ملل
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهارگوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، به اتریش می‌رویم و علت لغو کنسرت «تیلور سوئیفت» را جویا می‌شویم. سپس به دو فضانورد ناسا در ایستگاه بین‌المللی سرمی‌زنیم؛ نقص فنی اجازه نمی‌دهد به زمین برگردند. در آخر نیز، ادامه رقابت بوکسور الجزایری را در سازمان ملل دنبال می‌کنیم.

هشدار! در دام ترامادول‌ها نیفتید

محققان دریافته‌اند مسکن‌های قوی به‌دست‌آمده از تریاک یا مشتقات آن اعتیاد‌آور هستند و یا مصرف‌کننده را در معرض وابستگی قرار می‌دهند.

در تحقیقات جدید مشخص شده است یک سوم کسانی که این دست داروها را استفاده می‌کنند به آن وابسته می‌شوند و یک هشتم سوءمصرف پیدا می‌کنند و معتاد می‌شوند.

کدئین‌ها، ترامادول‌ها، مورفین‌ها و اکسی‌کدون‌ها مسکن‌‌های هستند که برای اغلب سرطان‌ها تجویز می‌شوند. اما تجویز غیر سرطانی‌ آن هم مشاهده شده که اعتیاد یا وابستگی را در پی دارد.

احتمال عملیات تروریستی و لغو کنسرت سوئیفت

مجوز برگزاری سه اجرای «تیلور سوئیفت» در وین، پس از خنثی‌سازی یک عملیات احتمالی تروریستی لغو شد. پیش‌بینی می‌شد ۱۷۰ هزار نفر در این کنسرت‌ها شرکت کنند. پول بلیت‌‌ها بازگردانده شد.

در آخرین ساعات چهارشنبه، پلیس اتریش دو مظنون را دستگیر کرد. یکی از آنها جوان ۱۹ ساله اتریشی است که در هفته‌های اخیر با داعش بیعت کرده است. او منظون اصلی است.

مقداری مواد شیمیایی در خانه این مظنون شناسایی شده است. پلیس می‌گوید به احتمال زیاد او در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی افراطی شده است. فرد دوم با مظنون اصلی در ارتباط بوده است.

ماموریت ۸ روزه فضایی ۸ ماهه می‌شود؟ 

بازگشت دو فضا‌نورد آمریکایی ماموریت استارلاینر بوئینگ ممکن است به سال ۲۰۲۵ موکول شود! ماموریت آنها قرار بود ۸ روز طول بکشد. این نخستین سفر فضایی بوئینگ بود.

در ماه ژوئن دو فضانورد آمریکایی به نام‌های بوچ ویلمور و سونی ویلیامز با کپسول بوئینگ راهی فضا شدند. کپسول فضا‌پیما برای بازگشت دچار نقص فنی شد.

مهندسان از آن روز تا حالا مشغول برطرف کردن مشکلات هستند. اگر نقص برطرف نشود، دو فضانورد باید تا فوریه ۲۰۲۵ صبر کنند و با فضاپیای اسپیس ایکس بازگردند.

ادامه مبارزه بوکس خلیف در صحن سازمان ملل

اتفاقات پیرامون بوکسور زن الجزایری در المپیک پاریس به سازمان ملل هم کشیده است؛ نماینده روسیه و الجزایر، سر «ایمان خلیف» کل‌کل کرده‌اند.

علت این که روسیه وارد ماجرای ایمان خلیف شده است، روسی بودن رئیس انجمن جهانی بوکس است. آنها می‌گویند تست هورمونی این بوکسور تایید می‌کند او زن نیست.

نماینده الجزایر و کمیته ملی المپیک معتقدند ایمان خلیف زن به دنیا آمده و زن بزرگ شده و عمل تغییر جنسیت انجام نداده است. آنها معتقدند فساد مالی در انجمن بوکس و رابطه با کرملین باعث بروز این مسائل شده است. 

دونده رکورددار جهان در فینال از هوش رفت

«لامچا گیرما»، دونده اتیوپیایی دوی ۳۰۰ هزار متر وسط مسابقه فینال از هوش رفت و افتاد روی پیست. او روی تخت بیمارستان به هوش آمد و صحبت کرد.

این ورزشکار ۲۳ ساله است و در توکیو نقره گرفته بود. او در رقابت‌های جهانی رکورددار دوی ۳ هزار متر با مانع است.

زانوی گیرما در دور آخر مسابقه فینال المپیک پاریس به مانع برخورد کرد و ناگهان افتاد و سرش به زمین خورد. گیرما از هوش رفت و نیروهای امداد او را به بیمارستان رساندند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها