|

دور دنیا در یک دقیقه

هک کمپین تبلیغاتی ترامپ کار کار ایرانی‌هاست؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

هک کمپین تبلیغاتی ترامپ  کار کار ایرانی‌هاست؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به لندن می‌رویم و علت ناپدید شدن گربه بنکسی را جویا می‌شویم. سپس در بلگراد در اعتراضات محیط‌زیستی شهروندان شرکت می‌کنیم. در آخر هم به ادعای ترامپ درباره هک کمپین تبلیغاتی او می‌پردازیم.

 

گربه‌ باغ‌وحش شهری بنکسی ناپدید شد

 

بنکسی علاوه بر بز و فیل، میمون و گربه و پلیکان هم به مجموعه گرافیتی‌های خود در خیابان‌های لندن اضافه کرده بود که ناگهان گربه‌ها این مجموعه را ترک کردند.

 

این هنرمند ناشناس بریتانیایی که او را با نام بنکسی می‌شناسند گربه‌ها را روی یک بیلبورد متروکه تصویر کرده بود. اما شرکت تبلیغاتی صاحب بیلبورد، آن را از خیابان جمع کرد و گربه بنکسی را با خود برد.

 

بنکسی با هدف تغییر ذائقه شهروندان لندنی و همچنین تقویت خلاقیت و نشاط در گوشه و کنار این شهر مجموعه‌ای از گرافیتی‌های حیوانی را به معرض تماشا گذاشته است.

 

 

برنز آمریکا به نفع رومانی مصادره شد

 

با حکم دادگاه عالی ورزش، مدال برنز المپیک جردن چیلز آمریکایی پس گرفته و به خانم آنا باربوسوی رومانیایی داده می‌شود. این حکم در ادامه جنجال مسابقات ژیمناستیک المپیک پاریس صادر شده است.

 

در مسابقات ژیمناستیک زنان المپیک و با تذکر مربی آمریکایی یک دهم نمره به جردن چیلز اضافه شده بود. این یک دهم مدال برنز را از گردن باربوسو باز کرد و گردن چیلز انداخت.

 

سر و صدای رومانی‌هایی‌‌ها بلند شد و نخست‌وزیر گفت در اختتامیه المپیک شرکت نمی‌کند. دادگاه عالی ورزش اعتراضات را بررسی کرد و مدال چیلز را گرفت و به باربوسو برگرداند.

 

 

صرب‌ها علیه معدن لیتیوم

شهروندان صربستان خیابان‌های بلگراد را در اختیار گرفته اند تا مانع بازگشایی معدن لیتیوم شوند. این معدن منبعی حیاتی برای تامین انرژی در اروپا است، اما…

 

مثل همیشه پای اما و اگر‌های محیط زیستی در میان است. صربستانی‌ها می‌گویند این عنصر نقش عمده‌ای در آلوده کردن منابع آب و در نهایت به خطر انداختن سلامت عمومی دارد.

 

لیتیوم عنصری حیاتی در ساخت باتری‌های وسایل الکترونیک از جمله خودروهای برقی است. صربستان سرشار از معادن و منابع لیتیوم است.

 

هکرهای ایرانی علیه دونالد ترامپ؟

سخنگوی کمپین ترامپ ادعا می‌کند هکرهای ایرانی سعی کرده اند مسیر تبلیغاتی نامزد جمهوریخواهان ایالات متحده را برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو مختل کنند.

 

استیون چونگ می‌گوید این هکرها سعی کرده اند اسناد داخلی را ایالات متحده را فاش کنند. کمپین ترامپ ایمیلی با منبع ناشناس دریافت کرده است که نشان می‌دهد آنها هک شده اند.

 

در بیانیه‌ کمپین ترامپ پس از این اتفاقات آمده است: هکرها و منابع خارجی می‌دانند بازگشت ترامپ به قدرت یعنی توقف ترور همانطور که او در چهار سال حضور خود در کاخ سفید نشان داد.

 

آموزش تشخیص محتوای افراطی و جعلی در اینترنت  

وزارت آموزش بریتانیا برنامه آموزشی چگونگی تشخیص محتوای جعلی و افراطی آنلاین را در دستور کار خود قرار داده است. دانش‌آموزان جامعه هدف این برنامه هستند.  وزارت آموزش بریتانیا نگاهی انتقادی نسبت به کتاب‌های درسی و محتوای آموزشی فعلی دارد و قرار است بازنگری کلی در این زمینه صورت بگیرد. مبارزه با جعلیات و افراطی‌گری یکی از موضوعات مهم در برنامه جدید است.  آموزش تجزیه و تحلیل کیفی در دروس ادبیات انگلیسی و همچنین آنالیز آماری در ریاضیات و مشخصات سایت‌های جعلی در دروس کامپیوتری تغییراتی است که در برنامه جدید آموزش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها