|

المپیک و شوخی مک‌دونالد فرانسه با فوق ستاره بسکتبال آمریکا

حذف سُسِ «کری» از منو

پس از این‌که تیم بسکتبال آمریکا در بازی فینال مسابقات المپیک پاریس، تیم ملی فرانسه را شکست داد، «مک‌دونالد» فرانسه متن بامزه‌ای را در صفحه اینستاگرام منتشر کرد: «به دلایل واضح، سس کری را حذف می‌کنیم.»

 حذف سُسِ «کری» از منو
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، در پاریس، مراسم اختتامیه المپیک را مرور می‌کنیم؛ سپس به تحقیقات درباره توانایی تفکر و استدلال اسب‌ها می‌پردازیم و در آخر نیز، به شوخی مک‌دونالد فرانسه  با «استفن کری» آمریکایی‌ها می‌خندیم.

خداحافظ پاریس، سلام اِل اِی؛ پرچم در دست تام‌ کروز

سرانجام بازی‌های المپیک پاریس به پایان رسید و پرچم‌ بازی‌ها دست‌به‌دست شد؛ رئیس کمیته ملی المپیک پرچم را از شهردار پاریس گرفت و به شهردار لس‌آنجلس میزبان سال 2028 سپرد. 

ناگهان «تام کروز» ستاره هالیوود در مقام یکی از نمادهای لس‌آنجلس وارد جمعیت مراسم اختتامیه المپیک پاریس شد و پرچم را از «سیمون بایلز» ستاره پرمدال آمریکا گرفت و سوار بر موتور راهی ال‌ای شد.

آمریکایی‌‌ها با 126 مدال، در جایگاه نخست جدول مدال‌های المپیک پاریس ایستادند. آنها با مدال طلای تیم بسکتبال زنان آمریکا چین را در جدول جاگذاشتند و اول شدند.

جام مقدس در دست بیماران دیابتی

بیماران دیابتی نوع یک می‌توانند به انقلاب انسولین امیدوار باشند. محققان موفق شده‌اند انسولینی بسازند موسوم به جام مقدس که دردسرهای نوع‌های قبلی را ندارد.

یکی از دردسرهای بیماران دیابتی، گاه تزریق ده بار انسولین در طول یک روز است. اما انسولین هوشمند که «جام مقدس» نام دارد، تنها یک بار تزریق می‌شود و برای یک هفته کافی است.

این انسولین به صورت هوشمند سطح قند خون را در بدن تشخیص می‌دهد و تنها در صورت نیاز عمل می‌‌‌کند. انسولین هوشمند با تزریق یک بار در هفته به صورت خفته در بدن ذخیره می‌شود.

منع موقت لینک‌های خبری در اینستاگرامی استرالیایی‌‌ها

آیا «اینستاگرام» و «تردز »در استرالیا مسدود شده است؟ روز گذشته، شهروندانی که می‌خواستند لینک‌های خبری خود را در این دو پلتفرم منتشر کنند، موفق نشدند.

«متا» شرکت مادر پلتفرم‌های اینستاگرام و تردز می‌گوید این فقط یک خطای موقتی بوده است؛ یادآور اتفاق مشابهی که برای فیس‌بوک در سال 2021 افتاد. استرالیایی‌‌ها با تردید به این ماجرا نگاه می‌کنند.

همواره چالشی میان دولت استرالیا درباره تولید محتوای سایت‌های خبری استرالیایی در پلتفرم‌ها و تقاضای پرداخت هزینه‌ها از آنها بوده است. به هر حال مشکل رفع شده است.

اسب‌ها فکر می‌کنند و نقشه می‌کشند!

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که اسب‌ها توانایی فکر کردن و برنامه‌ریزی دارند. پیشتر تحقیقات نشان می‌داد اسب‌ها به سادگی به محرک‌ها واکنش نشان می‌دهند و ذهنیتی از آینده ندارند. 

یک ضرب‌المثل قدیمی در فرهنگ بریتانیایی می‌گوید شما می‌توانید اسب را به سمت چشمه ببرید، اما نمی‌توانید به زور او را وادار به نوشیدن کنید. همین موضوع دستمایه تحقیقات برای ارتقای پرورش و رفاه اسب‌ها شده است.

تحقیقات جدید در واقع بازی جایزه و واکنش را در اسب‌ها ارتقا می‌دهد و می‌گوید این حیوانات بیش از آن چیزی که تصور می‌شود، درک دارند و برای انجام کاری در ذهنشان ابتدا استدلال می‌کنند. 

شوخی مک‌دونالد فرانسه با استیفن کری؛ حذف سس کری!

پس از این‌که تیم بسکتبال آمریکا در بازی فینال مسابقات المپیک پاریس، تیم ملی فرانسه را شکست داد، «مک‌دونالد» فرانسه متن بامزه‌ای را در صفحه اینستاگرام منتشر کرد: «به دلایل واضح، سس کری را حذف می‌کنیم.»

از این پست اینستاگرامی مک‌دونالد فرانسه بسیار استقبال شده است. 

تیم ملی بسکتبال آمریکا با هنرنمایی‌های پیاپی «استفن کری» و با شوت‌های سه امتیازی ماهرانه او، موفق شد امتیازات عقب‌افتاده را جبران کند و برای پنجمین بار پیاپی، برنده طلای المپیک شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها