|

العالم فی 60 ثانیه

از توقیف اموال نخست‌وزیر سابق کویت تا «قطر» بزرگترین صادرکننده گاز در جهان

کمیته تحقیق برای محاکمه وزرا، تصمیم به توقیف وجوه نقد و منقول و اموال غیرمنقول متعلق به 11 نفر از جمله نخست‌وزیر سابق گرفت.

از توقیف اموال نخست‌وزیر سابق کویت تا «قطر» بزرگترین صادرکننده گاز در جهان
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های السیاسه‌ کویت، روسیاالیوم، الشرق‌الاوسط، الخلیج‌اونلاین و عکاظ عربستان.

السیاسه‌ کویت: توقیف اموال نخست‌وزیر سابق کویت

بیش از هشت ماه پس از صدور حکمی از سوی دادگاه کیفری کویت در پرونده صندوق ارتش، که شامل مجازات زندان و جریمه بیش از 111.2 میلیون دینار کویت برای تعدادی از مقامات، از جمله وزرا می‌شود، می‌گذرد؛ کمیته تحقیق برای محاکمه وزرا، تصمیم به توقیف وجوه نقد و منقول و اموال غیرمنقول متعلق به 11 نفر از جمله نخست‌وزیر سابق گرفت. این تصمیم علاوه بر موارد ذکرشده شامل بستگان درجه یک و شش متهم دیگر در همین پرونده بود.

تصمیم کمیته شامل مسدود کردن وجوه سپرده‌شده نزد کلیه بانک‌های داخلی و خارجی فعال در ایالت کویت یا صندوق‌های امانات آنها و سایر وجوه یا اوراق بهادار سپرده شده در حساب‌های آنها یا حساب‌های خصوصی در شرکت بورس اوراق بهادار کویت است. 

روسیاالیوم: تاکید عباس بر وجود طرحی برای بازسازی نوار غزه

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از سفر به «مسکو» پایتخت روسیه، از وجود طرحی برای بازگرداندن آوارگان و بازسازی همه‌جانبه نوار غزه در دست دولت فلسطین خبر داد.

عباس افزود: در چارچوب راه‌حل سیاسی همه جانبه، دولت فلسطین، که منتظر فرصتی است تا مسئولیت‌های خود را در نوار غزه بر عهده گیرد، علاوه بر برنامه بازسازی نوار غزه از جمله از سرگیری فعالیت بیمارستان‌ها، مدارس و تامین برق و آب، طرحی برای بازگرداندن آوارگان در اختیار دارد.

او اشاره کرد که بازسازی نوار غزه در چارچوب گسترده، نیازمند عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه و اجرای راه‌حل دوکشوری بر اساس قانون بین‌المللی در راستای تحقق صلح و امنیت کامل است.

الشرق‌الاوسط: افزایش 13 درصدی صادرات کالا از مصر به عربستان

صادرات کالا از مصر به عربستان، در نیمه اول سال جاری با افزایش 13 درصدی، به بیشترین حد خود در پنج سال گذشته رسید.

صادرات کالا از مصر به عربستان در شش ماه نخست سال جاری، به 1.587 میلیارد دلار رسیده که این عدد، بالاترین میزان صادرات کالای مصر به عربستان در پنج سال گذشته است.

همچنین مبادلات تجاری میان دو کشور در نیمه اول سال جاری با کاهش 8.5 درصدی، به 2.6 میلیارد دلار رسیده است.

دارو، فرش، سبزیجات، مرکبات، مس و سیم از بارزترین کالاهای صادرشده از مصر به عربستان در نیمه نخست سال جاری به شمار می‌آیند.

روغن‌های معدنی، ورق‌های آلومینیوم، جعبه‌های کارتون، تخته، فیلم‌، تراشه، نوار و مواد معدنی رنگ‌آمیزی از بارزترین کالاهای صادرشده از عربستان به مصر هستند.

الخلیج‌اونلاین: «قطر» بزرگ‌ترین صادرکننده گاز در جهان شد

قطر با کنار زدن آمریکا، در صدر لیست بزرگ‌ترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در ماه ژوئیه قرار گرفت.

قطر در این ماه، با افزایش 11 درصدی نسبت به ماه قبل، 7.14 میلیون تن گاز طبیعی مایع صادر کرد.

امریکا نیز با صادرات حدود 6.76 میلیون تن و کاهش 4 درصدی در رتبه دوم بزرگ ترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع قرار گرفت.

قطر اما در این بازه زمانی، با صادرات 46.9 میلیون تن در رتبه سوم بیشترین میزان صادرات قرار گرفت.

قطر حدود 77 درصد از صادرات گاز کشورهای عربی را به خود اختصاص داده و بزرگترین صادرکننده گاز در میان کشورهای عربی است.

عکاظ عربستان: تصویب  اساس‌نامه سرمایه‌گذاری در عربستان

هیات دولت عربستان اساس‌نامه سرمایه‌گذاری که یکی از عناصر استراتژیک ملی برای سرمایه‌گذاری در کشور در چارچوب چشم‌انداز 2030 به شمار می‌رود را تصویب کرد.

خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان، گفت که صدور اساس‌نامه سرمایه‌گذاری در امتداد بسیاری از اقدامات توسعه ای عربستان انجام شده است.

او اشاره کرد که این اساس‌نامه، بر پایبندی عربستان به تامین محیط جذاب، حامی و امن برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاکید می کند.

الفالح اشاره کرد که عربستان در مسیر تقویت جذابیت و رقابت محیط سرمایه‌گذاری، به‌خصوص در جوانب نظارتی و قانونی حرکت می‌کند و این حرکت، ناشی از مضامین اصول اقتصادی است و اصول و سیاست‌های ثابت سرمایه‌گذاری را در نظر می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها