|

الجزیره نوشت؛

پیش‌بینی بایدن درباره حمله ایران به اسرائیل

گمانه‌زنی‌های زیادی در محافل غربی، درباره پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل و پاسخ به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، مطرح می‌شود.

پیش‌بینی بایدن درباره حمله ایران به اسرائیل

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص حمله انتقامی ایران به اسرائیل اظهارات جدیدی مطرح کرده است.

به نقل از الجزیره، جمهوری اسلامی ایران وعده داده است به ترور «اسماعیل هنیه»، رهبر سیاسی حماس در تهران پاسخ داده و اسرائیل را از این اقدام پشیمان کند. اکنون گمانه‌زنی‌های زیادی در محافل غربی، درباره پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل و پاسخ به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، مطرح می‌شود.

بر این اساس، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار که از بایدن پرسید «آیا او انتظار دارد در صورت رسیدن به توافق صلح در غزه، ایران حمله تلافی‌جویانه خود به اسرائیل را متوقف کند»، گفت: «من چنین انتظاری دارم.»

این اظهارات بایدن پس از آن مطرح می‌شود که سه کشور میانجی‌گر در مذاکرات صلح میان اسرائیل و حماس، شامل آمریکا، قطر، و مصر، خواستار بازگشت طرفین به میز مذاکره و نهایی کردن توافق صلح در ۱۵ اوت «پنج‌شنبه هفته جاری» در دوحه یا قاهره شده‌اند.

اسرائیل گرچه از اعزام تیم مذاکره‌کننده خود به این مذاکرات خبر داده است اما «نیویورک تایمز»، در گزارشی اعلام کرده است که خواسته‌های جدید کابینه نتانیاهو شامل کنترل مرزهای جنوبی غزه با مصر از سوی نظامیان اسرائیل و نیز ایجاد مانع در بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه، می‌تواند مذاکرات را به بن‌بست بکشاند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها