|

العالم فی 60 ثانیة

از جایگاه شرکت‌های هندی در امارات تا طرح عربستان برای حمایت از بخش صنعتی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الخلیج اونلاین، العربی الجدید، الشرق الاوسط، البیان و الشرق.

از جایگاه شرکت‌های هندی در امارات تا طرح عربستان برای حمایت از بخش صنعتی
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

 شرکت های هندی در صدر فهرست اعضای جدید اتاق بازرگانی دبی قرار دارند

تحلیل اخیر اتاق بازرگانی دبی، یکی از سه اتاقی که زیر چتر اتاق‌های دبی فعالیت می‌کنند، نشان داد که سرمایه‌گذاران هندی همچنان در صدر فهرست ملیت‌های شرکت‌های جدید غیراماراتی هستند که در نیمه اول سال جاری با 7860 شرکت جدید که نشان دهنده جذابیت دبی برای سرمایه گذاران و تجار است، به اتاق می‌پیوندند.

پاکستان با 3968 شرکت جدید در نیمه اول سال در جایگاه دوم قرار گرفت، در حالی که مصر با تعداد شرکت های جدید مصری ثبت شده به عنوان اعضای اتاق به 2355 شرکت در جایگاه سوم قرار گرفت.

تعداد شرکت‌های جدید سوریه با1358 شرکت رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

 

العربی الجدید:

 کشف یک گنجینه باستانی با ارزش در مصر

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد 63 مقبره حاوی طلا و جواهرات را در منطقه دلتای این کشور کشف کرده که متعلق به سلسله بطلمیوسی است و کارشناسان در حال تلاش برای بازسازی و مرمت و ثبت آنها در فهرست طبقه‌بندی شده آثار باستانی هستند.

در همین ارتباط، «نیوین العارف» سخنگوی وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد: از این مکان آثاری شامل قطعات طلا و جواهرات مربوط به دوره های بطلمیوسی و دوره متأخر مصر باستان یعنی آخرین دوره شکوفایی فرمانروایان بومی مصر، به دست آمده است و امکان دارد برخی از این آثار در یکی از موزه های کشور به نمایش گذاشته شود.

 

الخلیج اونلاین: 

کاهش 8 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت کویت

بر اساس داده های سازمان اوپک، تولید نفت خام کویت در ماه ژوئیه با کاهش روزانه 8 هزار بشکه در مقایسه با ماه پیش از آن با روزانه 2.423 میلیون بشکه، به روزانه 2.415 میلیون بشکه رسیده است.

در گزارش ماهانه سازمان اوپک آمده است: عربستان با صادرات روزانه 9.015 میلیون بشکه نفت، جایگاه اول فهرست کشورهایی که بیشترین صادرات نفت اوپک را داشتند، به خود اختصاص داده است.

بنا بر گزارش مذکور، عراق با 4.251 میلیون بشکه در روز، ایران با میانگین تولید 3.271 میلیون بشکه در روز و امارات با 2.952 میلیون بشکه در روز در جایگاه دوم تا چهارم این فهرست قرار گرفته‌اند.

 

الشرق الأوسط: 

احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در عربستان 

شرکت مهندسی انرژی چین اعلام کرد که توافقنامه ای را برای افتتاح یک نیروگاه انرژی خورشیدی در عربستان به ارزش 972 میلیون دلار امضا کرده است.

این توافقنامه در حالی امضا می شود که شرکت های چینی در حال گسترش احداث نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر هستند.

این پروژه با همکاری با این شرکت چینی و شرکای عربستانی یعنی صندوق سرمایه گذاری و دو شرکت آکوا پاور و آرامکو انجام می شود.

ظرفیت تولیدی این نیروگاه حدود 2 گیگاوات است و پس از 31 ماه از امضای این توافقنامه، آماده تولید خواهد بود.

هنوز محل احداث این پروژه مشخص نشده است.

عربستان ده ها پروژه انرژی خورشیدی دارد که بارزترین آن پروژه الشعیبه به مساحت 55.33 کیلومتر مربع است.

 

الشرق: 

طرح عربستان برای حمایت از بخش صنعتی

عربستان در اقدامی با هدف حمایت از این بخش و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای افتتاح پروژه‌های صنعتی در این کشور، تصمیم گرفت دوره پرداخت غرامت مالی تحمیل‌شده به کارگران مهاجر برای تأسیسات صنعتی را تمدید کند.

شورای وزیران با تمدید دوره پرداخت این هزینه ها تا پایان سال 2025 موافقت کرد.عربستان این ابتکار را در سال 2019 با مدت 5 سال با هدف "کمک کردن" آغاز کرده بود. 

بخش صنعتی عربستان از سال 2019 شاهد رشد بوده است، با حمایت از ابتکارات انجام شده توسط این کشور، تعداد مؤسسات صنعتی تا آوریل گذشته به 11868 مؤسسه افزایش یافته است. رشد اشتغال نیز 57 درصد افزایش یافته است .

به گفته وزارت صنعت عربستان، ارزش کل سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش در پایان سال گذشته به 1.542 تریلیون ریال رسید که نسبت به سال 2019 افزایش 55 درصدی داشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها