|

در حال به روزرسانی؛

بررسی صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات/ موافقت کمیسیون صنایع و مخالفت کمیسیون فرهنگی/ ستار هاشمی: عملیات سایبری از طریق سامانه‌های داخلی و از طریق فیلتر‌شکن‌ها صورت می‌گیرد/ فیلترشکن‌ها فقط هزینه خانوار‌ها را زیاد کرده است

بررسی صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد.

بررسی صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات/ موافقت کمیسیون صنایع و مخالفت کمیسیون فرهنگی/ ستار هاشمی: عملیات سایبری از طریق سامانه‌های داخلی و از طریق فیلتر‌شکن‌ها صورت می‌گیرد/ فیلترشکن‌ها فقط هزینه خانوار‌ها را زیاد کرده است

به گزارش شبکه شرق، بعد از آغاز بررسی صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابتدا کمیسیون صنایع گزارش خود را قرائت کرد. هاشمی از کمیسیون صنایع رای مثبت گرفت اما بعد از قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی مشخص شد این کمیسیون نظر منفی به وزارت هاشمی دارد. 

کمیسیون صنایع با وزارت ستار هاشمی موافقت کرد 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت کرد.

زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در نشست علنی عصر امروز  ( 27 مرداد ماه) مجلس به قرائت متن گزارش این کمیسیون و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت. 

وزیر پیشنهادی ضمن معرفی و بیان سوابق عینی و اجرایی خود موضوعات زیر را به عنوان برنامه ارائه کردند.

تشریح چالش‌های پیش رو:

راهبرد کلان و جهت گیری‌های سیاسی، قوانین، مقررات اسناد بالادستی، برنامه‌ها شامل توسعه ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات، توسعه دولت هوشمند و کاربردی سازی فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی که تاثیرات ایشان در این حوزه و مرتبط است و جزو دانشمندان در این عرصه هستند. در صنایع مختلف توسعه اقتصاد دیجیتال، حمایت توسعه محتوا و خدمات محتوایی در فضای مجازی، توسعه صنعت مجازی و توسعه پست هوشمند.

 راهبرد کلان و جهت گیری‌های سیاستی ایشان چنین عنوان شد: توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی با بهره گیری از دانش و فناوری‌های روز دنیا که از طریق جهت گیری‌های سیاستی و برنامه‌ها و اقدامات اجرایی مشخص به سرانجام خواهد رسید. توسعه فناوری برای اقتصاد دیجیتال باعث خواهد شد کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مواحد هوش مصنوعی و رایانش ابری و اینترنت اشیاء و سایر موارد مرتبط با این حوزه بهره بگیرد و با تنظیم‌گری خود و همزمان با افزایش کیفیت زیرساخت‌ها و خدمات مرتبط زمینه حکمرانی هوشمند با ابزارهای متنوع و توسعه یافته در نهادهای دولتی را فراهم آورد.

بررسی برنامه‌ها: در این خصوص برنامه‌های ارایه شده با قوانین و اسناد بالا دستی از جمله برنامه هفتم پیشرفت، مصوبات شورای راهبردی انقلاب فرهنگی و برخی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نظیر سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، پدافند غیرعامل و مصوبات شورای عالی فضای مجازی مطابقت داده شد و به صورت کلی برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر قابل قبول و مثبت ارزیابی شد.

لازم است به منظور برطرف کردن چالش‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تسهیل همکاری بین مجلس و دولت در تدوین قوانین مورد نیاز برخی ابعاد برنامه به صورت جزئی‌تر تدوین گردد.

سوابق علمی، تجربی و تجربیات مرتبط با موضوعات ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 نظر نهایی کمیسیون: با سوابق عملکرد، برنامه‌ها و اظهارات آقای ستار هاشمی در خصوص صلاحیت ایشان برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رای‌گیری به عمل آمد و صلاحیت ایشان برای تصدی وزارتخانه با اکثریت آرا به تایید نمایندگان رسید.

برنامه وزیر ارتباطات در حوزه کارآفرینی در فضای مجازی چیست؟

صالحی به عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات اعلام کرد که باید مشخص شود که ستار هاشمی چه برنامه‌ای برای کارآفرینی در فضای مجازی دارد.

نماینده مردم اقلید در مجلس با مطرح کردن چندین سوال گفت: «یکی از سوالات این بوده که آیا این وعده رییس جمهور و ایجاد این مطالبه برای جامعه رای دهنده قابلیت تحقق و دستیابی دارد؟ همچنین این سوال مطرح است که چگونه باید به تحقق این وعده دست یافت؟ با توجه به پیچیدگی موضوعات فنی و آمیختگی آن با مباحث تقنینی و زیرساخت‌های حقوقی، باید مشخص شود این مقدمات و ملزومات چگونه و در چه دوره زمانی و توسط چه مرجعی فراهم خواهد شد.»

او با طرح این پرسش که تعارضات و چالش‌های فضای مجازی چگونه باید مدیریت شود، ادامه داد: «باید مشخص شود چگونه می‌توان ضمن دستیابی به محتوای روز تولید شده در فضای سایبری امنیت این فضا تامین کرد. همچنین باید مشخص شود واقعی‌سازی تعرفه خدمات دیجیتالی در بستر اینترنت با چه سنجه و ابزارها و طی چه زمانی و چگونه محقق خواهد شد. همچنین باید مشخص شود وزیر پیشنهادی ارتباطات چه برنامه‌ای برای کارآفرینی در فضای مجازی دارد.»

او در پایان تاکید کرد: «همچنین باید مشخص شود وزیر پیشنهادی ارتباطات چه برنامه‌ای برای کاسبان فروش فیلترشکن دارد. چرا که این افراد در این شرایط سخت دست در جیب مردم کرده‌اند. جناب آقای هاشمی در حال حاضر شما جوان‌ترین عضو کابینه هستید، بنابراین با این وجود باید بفرمایید آیا تجربه، توان و اشراف کافی بر این وزارتخانه کلیدی را دارید؟ امیدوارم در پاسخ‌هایتان بتوانید ما نمایندگان را قانع کنید.»

حمید رسایی نماینده مخالف ستار هاشمی: باید یقه فیلترشکن‌فروش‌ها را بگیریم

مخالفان و موافقان وزارت ستارهاشمی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس در حال پیگیری است.

حمید رسایی، نماینده مجلس به عنوان مخالف با ستار هاشمی در ابتدا به سیاست‌های دوگانه پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام در برابر ایران پرداخت و گفت: «وقتی وزیر ارتباطات ترکیه عکس شهید هنیه را گذاشت، اینستاگرام پست را حذف کرد. وزیر ارتباطات ترکیه، اینستاگرام را بست و مجبور شدند سیاست‌های ترکیه را بپذیرد. چرا شرایط ما را نمی‌پذیرند؟ چون سیاست‌ شترمرغی حاکم است. اگر نمی‌توانید کامل فیلتر کنید، این را بردارید. از آقای هاشمی پرسیدم بگویید چه کسانی در حال فروش فیلترشکن هستند؟ ایشان گفتند نمی‌دانم. گفتم از آقای پزشکیان بپرسید. ایشان در مناظره‌ها گفتند دست ماست.»

او ادامه داد: «در انتخابات شاهد بودیم فیلترشکن‌ها تبلیغ آقای پزشکیان را می‌کردند. باید یقه فیلترشکن‌‌فروش‌ها را بگیریم. این شکل فیلترینگ درست نیست و فقط فحشش را می‌خوریم.»

او با اشاره به پیشنهادد ستار هاشمی به عنوان وزارت ارتباطات دولت چهاردهم تاکید کرد که ایشان هیچ راهکاری برای عملیاتی کردن وظایف خودشان ارائه نکرده‌اند. او با انتقاد از اینکه هاشمی هنوز نگفته برنامه‌های توسعه‌ای دولت رئیسی را ادامه می‌دهد یا نه گفت: « یکی از ابهامات جدی در مورد شما استقلال مدیریتی‌ شما است. وزیر اصلی شما هستید یا کسانی که نمی‌خواهم اسم ببرم.»

رسایی همچنین با اشاره به توسعه شبکه‌های بومی در دولت گذشته اعلام کرد:‌ «در دوره‌ گذشته شبکه اجتماعی داخلی رشد خوبی داشتند. نگفتید قرار است این حمایت‌ها ادامه پیدا کند یا خیر شبکه‌های اجتماعی خارجی فضای محل تاخت‌و‌تاز بر عرصه شناختی کشور، تخریب ذهن جوانان و نوجوانان  و حذف سانسور محتواهای مطابق ارزش‌های دینی و انسانی ماست. نگفتید برنامه‌تان در این باره چیست؟»

رسایی همچنین گفت:‌ «در دوره‌ گذشته شبکه اجتماعی داخلی رشد خوبی داشتند. نگفتید قرار است این حمایت‌ها ادامه پیدا کند یا نه. شبکه‌های اجتماعی خارجی فضای محل تاخت‌و‌تاز بر عرصه شناختی کشور، تخریب ذهن جوانان و نوجوانان  و حذف سانسور محتواهای مطابق ارزش‌های دینی و انسانی ماست. نگفتید برنامه‌تان در این باره چیست؟»

داداشی در مخالفت وزیر پیشنهادی ارتباطات: هاشمی باید با مافیای فیلترشکن مقابله کند

نماینده مردم آستارا در مجلس با انتقاد از وضعیت ارتباطات در کشور اعلام کرد که  اینترنت گران و بی‌کیفیت به دست مردم می‌رسد و در کنار این مردم باید هزینه فیلترشکن را نیز پرداخت کنند و باید وزیر با مافیای فیلترشکن مقابله کند.

ولی داداشی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «مشکلات زیادی در حوزه ارتباطات داریم، در روستاها دچار مشکلاتی نظیر عدم آنتن‌دهی مناسب هستیم و مردم مشکلاتشان را به ما مطرح می‌کنند و اکثر اماکن گردشگری دسترسی مناسبی به آنتن‌دهی موبایل ندارند.»

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: « آقای هاشمی باید بگویند آیا برای حل این مشکلات برنامه جدی دارند، مناطق صعب‌العبور ما با مشکل آنتن‌دهی مواجه‌اند و در مواقعی که حوادثی برای فردی رخ می‌دهد امکان ارتباط با نیروهای امدادی وجود ندارد. بر اساس سیاست های کلی نظام و بر اساس برنامه باید دسترسی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات و فیبرنوری تکمیل شود و وزارت ارتباطات به عنوان یک وزارتخانه پشتیبان در همه حوزه‌ها مسئول حل این مسئله است اما متأسفانه شاهد آن هستیم که تمام امکانات در تهران متمرکز شده است و چه کسی پاسخگو است.»

وی ادامه داد: «روستاها با مشکل اینترنت مواجه‌اند و مراکز استان‌ها تنها دسترسی مطلوب به امکانات و زیرساخت‌ها دارند و این بی‌عدالتی مردم را آزار می‌دهد و وزارت ارتباطات باید بگوید چه برنامه‌ای برای حل این موضوع دارد. همچنین قطع سامانه‌های تجارت و گمرک میلیاردها تومان به تجار ضرر وارد می‌کند و این مسئله به اشتغال و اقتصاد لطمه جدی وارد کرده است.»

داداشی تصریح کرد: «تقسیم فیبرنوری در کشور نیز عادلانه نیست و مردم از اینترنت پرسرعت محروم هستند. همچنین اینترنت گران و بی‌کیفیت به دست مردم می‌رسد و در کنار این مردم باید هزینه فیلترشکن را نیز پرداخت کنند و باید وزیر با مافیای فیلترشکن مقابله کند.»

موافق با وزیر پیشنهادی ارتباطات: رای به ستار هاشمی حرکت وزارت ارتباطات به سمت تغییرات را تسهیل می‌کند

نماینده مردم پیرانشهر با اشاره به موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات در صحن علنی مجلس اعلام کرد که هاشمی در جهت خدمت به منافع ملی کوشا و متعهد بوده و رای اعتماد بالای ما به وی قدرت خواهد داد تا وزارت ارتباطات را به سمت تغییرات اثربخش هدایت کند.

کمال حسین‌پور در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «دکتر ستار هاشمی فردی متعهد حرفه‌ای و شناخته شده در عرصه فناوری نوآوری کشور است. او استاد تمام هوش مصنوعی و یکی از پژوهشگران برتر این حوزه قلمداد می‌شود. همچنین هاشمی مراحل پیشرفت کاری خود به صورت سلسله مراتبی از مدیرکلی در استان فارس گرفته تا معاونت وزارت ارتباطات با سخت کوشی و پشت کار گذرانده است و با پیچ و خم‌های این وزارتخانه آشنایی دارد.»

نماینده مردم پیران شهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «از سویی دیگر توسعه سامانه‌های مختلف کشور از جمله سامانه صدور و مدیریت اسناد، سامانه سهام و... از مهمترین تجارب پژوهشی وی بوده است که نشان از توانمندی ارتباط علم و مهارت‌ها با نیازها کشور است.»

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: «تاکید بر توسعه زیرساخت‌های دیجیتالی و بهبود کانال‌های ارتباطی بین دولت و شهروندان برای اطمینان از شنیده شدن تمامی صداها، استفاده از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی برای بهبود دسترسی شهروندان به خدمات دولتی و غیره برنامه‌های هاشمی قلمداد می‌شود.»

او اعلام کرد: «ما باید به یاد داشته باشیم دکتر هاشمی فقط یک فرد نیست، بلکه نماد یک جوان نخبه ایرانی است که توانسته است با تلاش و پشت کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی به رشد و بالندگی دست پیدا کند.»

به گفته او رزومه و مقالات علمی هاشمی را می‌توان در مهم‌ترین پایگاه‌های علمی جهان مطالعه کرد. جامعیت کارهای علمی ایشان در حوزه سایبری و فناوری‌های نوین و نیز سوابق مدیریتی ایشان در قوه مجریه و قضائیه در طراحی و اجرای پروژهای فناورانه کلان کشوری قابل مشاهده است که نشان از کارآمدی وی دارد.

کوچی موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات:‌ ستار هاشمی  جز ۲ درصد دانشمندان برتر هوش مصنوعی جهان است

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هاشمی یکی از ۱۰ متفکر برتر هوش مصنوعی در کشور و در زمره ۲ درصد از دانشمندان برتر جهانی است، تاکید کرد که حمایت از هاشمی، حمایت از نخبگان و جوانان است.

محمدرضا رضایی کوچی، در موافقت با برنامه‌های ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: «بنده به واسطه شناختی که از ستار هاشمی جوان‌ترین عضو کابینه معرفی شده به مجلس و خانواده محترمشان دارم وظیفه خود دانستم که این شناخت را خدمت شما عزیزان اطلاع دهم. خانواده ایشان در استان فارس زندگی کرده و جزو خانواده‌های خوشنام استان فارس هستند که با اخلاص، پرکاری و تعهد به تعالی ایران اسلامی کمک می‌کنند.»

وی ادامه داد: «برای موفقیت و اعتماد به افراد باید به سه موضوع مهم توجه کنیم، ابتدا دانش کاری فردی است کار را به وی می‌سپاریم، ستار هاشمی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت رتبه اول را کسب نموده و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و جوان‌ترین استاد تمام هوش مصنوعی در ایران بوده و یکی از ۱۰ متفکر برتر هوش مصنوعی در کشور و در زمره ۲ درصد از دانشمندان برتر جهانی است و جالب این که تمام این موفقیت‌ها در استان محروم شکل گرفته است.»

رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:  «موضوع دوم شناخت فرد از ماموریتی است که به او می‌سپاریم، جناب آقای هاشمی از کارشناسی تا مدیر کل و نهایتاً معاونت وزارتخانه را بر عهده داشته است. اگر به دنبال تحول و حرکت رو به جلو هستیم باید برنامه‌ریزی و مدیریت را به افرادی بسپاریم که از درون همان وزارتخانه باشند. امروز با انتخاب ستار هاشمی که مورد استقبال بدنه کارشناسی وزارتخانه قرار گرفته و شاهد خوشحالی و اراده بیشتر در بدنه این وزارتخانه هستیم. بهتر از هر کسی چالش‌های این وزارتخانه را می‌شناسد و راهکارهای حل آن را می‌داند.»

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس گفت: «دنیا با چنان سرعتی رو به آینده پیش می‌رود که اگر بگوییم نه تنها با دنیای سه دهه قبل و حتی یک دهه قبل هم قابل مقایسه نیست امروز دنیای دیجیتال چنان با ابعاد مختلف اجتماعی ما عجین شده است که حتی تصور یک لحظه زندگی بدون آن ممکن نیست اینترنت بخش لاینفک زندگی بشر شده و ایرانمان نیز از این وضعیت مستثنی نیست. با افزایش جمعیت و کمبود منابع و نیاز به صرفه‌جویی در هزینه‌ها اداره کشور جز از استفاده از استفاده حداکثری از فضای الکترونیک و مجازی چاره‌ای وجود ندارد.»

این نماینده مردم در مجلس گفت: «هوش مصنوعی پدیده شگفت‌انگیزی است که همه مرزهای قبلی را به طور غیر قابل تصوری بر هم زده است و هاشمی اشراف کاملی بر این موضوع مهم و اساسی کشور دارد.»

او ادامه داد: «موضوع سومی که باید به آن اشاره کنیم عملکرد افراد است، شاید فردی بتوانند در یک زمان کوتاهی چندین صفحه برنامه ارائه کنند اما مهمتر از برنامه عملکرد و کارنامه افراد است و ما باید سوابق کاری ستار هاشمی را مورد بررسی قرار دهیم ایشان هنگامی که مدیر کل استان فارس یا معاون ارتباطات و یا معاون سازمان ثبت اسناد بودند و در همه حوزه‌هایی که حضور داشتند عملکرد قابل قبولی داشتند که یک نمونه از آن می‌توان بگوییم که در ارزیابی مدیران قوه قضاییه به عنوان مدیر برجسته قوه شناخته شده و و این ملاک بزرگیست که فردی در وزارتخانه‌ای و یا سازمانی بتواند رتبه قابل قبول کسب کند و بالاتر از آن رتبه اول یک سازمان عریض و طویل نشان از توانمندی و خلاقیت این فرد دارد. این موارد مبنای قابل قبولی است که از وزیر جوان و جوان‌ترین عضو کابینه این دولت حمایت کنیم.»

ستار هاشمی: توسعه زیرساخت ارتباطی را به صورت ویژه دنبال خواهم کرد

ستار هاشمی در دفاع از برنامه‌های ارائه شده به مجلس برای صندلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت توسعه شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت اینترنت ثابت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها جز اولویت برنامه او است.

او در این مورد گفت: «یکی از موضوعاتی که به جد در برنامه ما در صورت اعتماد مجلس در دستور کار خواهد قرار گرفت توسعه زیرساخت‌های ثابت است. اگرچه ما توسعه‌هایی در کشور با توجه به ظرفیت‌های پهن‌باند همراه داشته‌ایم، اما این ناترازی بین زیرساخت ارتباطی همراه و ثابت باید جبران شود که این اتفاق مهم می‌تواند به عدالت ارتباطی در کشور کمک کند.»

او ادامه داد: «توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به روستا‌ها یکی از موضوعاتی است که بنده بر خود  تکلیف می‌دانم که به صورت ویژه دنبال کنم چرا که برآمده از همین مناطق محروم هستم و باور دارم که این وعده را با جدیت بیشتری دنبال کنم.»

ستار هاشمی در ادامه صحبت‌های خود در مجلس اعلام کرد که باید با برنامه ریزی ضمن افزایش سهم محصولات دانش‌بنیان، انسجام حکمرانی در فضای مجازی نیز مورد توجه قرار بگیرد. همچنین او به مشکلات بر سر راه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد که باید با برنامه‌ریزی حل شود.

او در این زمینه گفت: «در دهه گذشته شاهد شکل گیری اقتصاد دیجیتال و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم اما شتاب این رشد کم شده است. یکی از دلایل مهم این است که سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی دچار چالش شده است. اقتصاد این بخش را در قالب مواردی مثل تامین سرمایه، ورود به بورس و تشکیل بورس‌های تخصصی بزرگ‌تر خواهیم کرد.»

ستار هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در دفاع از برنامه‌هایش اعلام کرد که مدیریت فضای مجازی در شرایط حاضر کارآمد نیست.

او در این زمینه گفت: «مردم می‌پرسند آیا شیوه‌های کنونی مدیریت دسترسی به فضای مجازی کارآمد است؟ متاسفانه استفاده از فیلترشکن‌ها در فضای مجازی آسیب‌های جدی را به همراه آورده است که به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنم. استفاده از فیلترشکن هزینه‌های زیادی به خانوارها اضافه کرده است.»

او ادامه داد: «به عنوان متخصص امنیت عرض می‌کنم عملیات سایبری به سامانه‌های داخلی از داخل کشور و از طریق فیلترشکن‌هایی که به صورت غیرمجاز روی گوشی‌ها نصب می‌شود، ساماندهی می‌شود.»

او در ادامه اعلام کرد: «دسترسی کودکان به محتواهای غیرمجاز تسهیل شده است و باور من این است که ما نتوانسته‌ایم با ابزارهای موجود دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را پاسخ دهیم. این تکلیف هم شرعی و هم قانونی است که با استفاده از آخرین فناوری‌ها در حوزه فنی و در تعامل با سایر بخش‌ها، دغدغه‌های مردم را به نحوی پاسخ دهیم که بتوانند از فرصت‌های فضای مجازی حداکثر استفاده را بکنند.»

به گفته او بنا بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب و وعده‌های رئیس‌جمهور محترم باید ارزیابی روندهای گذشته و جرح و تعدیل روندهای ناکارامد گذشته برای تحقق اهداف و رفع دغدغه‌های مشترک فراهم شود.

هاشمی در بخش انتهایی سخنان خود تاکید کرد:‌ «قویا باور دارم هم‌اکنون اصلاح شیوه مدیریت فضای مجازی در چارچوب قوانین و مقررات با در نظر گرفتن مصالح کشور به ویژه در حوزه امنیت ملی و اقتصاد دیجیتال از طریق اجماع و وفاق ملی و با در نظر گرفتن مصوبات شوراها و ساختارهای حاکمیت مسئول، ذیل سیاست‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری ممکن و مقدور است.»

او یادآور شد: «استقلال خود را حفظ خواهم کرد و وزارتم، ادامه وزارت هیچکس نخواهد بود.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها