|

بیانیه جمعی از سفرا، کارگزاران و نخبگان سیاسی درباره تحولات اخیر دولت چهاردهم/ «محمدجواد ظریف» یکی از برجسته‌ترین و کارآمدترین دیپلمات‌ها در صحنه بین‌المللی است

جمعی از سفرا و کارگزاران پیشین عرصه دیپلماسی، و نخبگان سیاسی در خصوص تحولات اخیر دولت چهاردهم بیانیه‌ای صادر کردند و بر حمایت خود از «محمدجواد ظریف» تاکید کردند.

بیانیه جمعی از سفرا، کارگزاران و نخبگان سیاسی درباره تحولات اخیر دولت چهاردهم/ «محمدجواد ظریف» یکی از برجسته‌ترین و کارآمدترین دیپلمات‌ها در صحنه بین‌المللی است

به گزارش شبکه شرق، جمعی از سفرا، کارگزاران پیشین عرصه دیپلماسی، و نخبگان سیاسی با صدور یک بیانیه از محمدجواد ظریف حمایت کرده و اعلام کردند: «هیچ‌کس نمی‌تواند نقش تاثیرگذار دکتر ظریف در پیروزی درخشان رئیس‌جمهور محترم در انتخابات اخیر را نادیده انگارد. ما سال‌های سال، با دکتر ظریف از نزدیک کار کرده‌ایم و به توانایی‌های او در عرصه سخت و پیچیده دیپلماسی واقف هستیم؛ توانایی‌هایی که در کمتر کسی سراغ داریم. اغراق نیست اگر بگوییم که دکتر ظریف یکی از برجسته‌ترین و کارآمدترین دیپلمات‌ها در صحنه بین‌المللی است.»

در بخشی از بیانیه جمعی از سفرا، کارگزاران پیشین عرصه دیپلماسی، و نخبگان سیاسی آمده است: «انتظار ما از رئیس‌جمهور فهیم و دردآشنا این است که به هر طریق ممکن اجازه ندهد که دولت وی از توانایی‌ها و خدمات ارزنده و کارساز فرزندان شایسته و امین و غیور کشور محروم بماند. عقده‌ها، حسادت‌ها، توهین‌ها، تهمت‌ها و بی‌وفایی‌ها نباید چشم ما را بر ضرورت حضور و مشارکت فرزندان رشید و سرافراز این ملت در دولت جدید ببندد؛ که اگر ببندد، آیندگان ما را نخواهند بخشید. تاریخ ایران سرشار از این نابخشودگی‌های عبرت آموز است.»

بیانیه جمعی از سفرا و کارگزاران پیشین عرصه دیپلماسی، و نخبگان سیاسی در خصوص تحولات اخیر دولت چهاردهم در ادامه می‌آید:

«به نام خداوند جان و خرد

انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران روزنه جدیدی را در خصوص تحولات سیاسی کشور به روی مردم ایران و نیز جهانیان گشوده است. رای اکثر مردمی که در این انتخابات شرکت کردند به شخصیتی تعلق گرفت که شعار وی تلاش برای تحقق حق و عدالت از طریق تغییر و تحول در سیاست‌ها و رویکردهای نامطلوب گذشته بود؛ با این امید که همه اقشار ملت، آینده روشن و نویدبخشی را در پیش رو داشته باشند.

سخنان دلگرم‌کننده و گیرای دکتر پزشکیان در روزهای قبل از انتخابات، همراه با صفا و صداقت و سادگی بارز ایشان، چشم‌ها و دل‌های بسیاری را متوجه خود کرد و جان‌های فراوانی را جلا بخشید.

با قوام یافتن تدریجی دولت جدید نگاه های مردم به سوی اقدامات و تحرکات رئیس دولت، تیز و کنجکاوانه شد. این کنجکاوی نه تنها روشی مداخله جویانه و مَنِشی آزاردهنده نیست، بلکه نوعی مشارکت و کنشگری در حوزه سیاسی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود که در نظام های مبتنی بر اراده و آرای جمهور مردم قابل مشاهده است.

ما، به عنوان آحادی از مردم که رای خود را آگاهانه در سبد دکتر پزشکیان نهادند، بنا داریم که از هر گونه پیشداوری و نقد غیرمنصفانه در مورد عملکرد رئیس‌جمهور جدید پرهیز کنیم تا دولت منصوب ایشان مستقر و با فراغ بال به انجام خدمت خود بپردازد. اما این همراهی مشفقانه نمی‌تواند رافع نگرانی‌هایی شود که بازتاب برخی تصمیمات دور از انتظار و بروز برخی اتفاقات ناگوار می‌باشد.

در وهله نخست، ما همانند بسیاری از حامیان دکتر پزشکیان انتظار داشتیم که وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در عمل حاملان صادق و مجریان وفادار به وعده های ایشان در دوران انتخابات باشند تا بارقه های امید و خوش بینی، کم سو و یا ناپدید نگردد. تحقق شعارها و سیاست‌های رئیس جمهور مستلزم همراهی همراهانی است که خود به آن شعارها باورمند و وفادار باشند. ما ضمن آگاهی از تنگناهای موجود، امیدواریم که انتظارات بر حق خیرخواهان و حامیان رئیس جمهور محترم توسط اعضای دولت جدید مورد توجه جدی واقع شود و به وادی فراموشی سپرده و یا بی اهمیت تلقی نشود.

در مرحله بعد، ما بسی مسرور و امیدوار بودیم که در کنار رئیس‌جمهور مردمی شخصیتی فرهیخته، اندیشمند، متدین، غیور، متخصص و کارآمد مثل دکتر محمدجواد ظریف فعالانه و مشتاقانه مشغول خدمت به ملک و ملت است. هیچ‌کس نمی‌تواند نقش تاثیرگذار دکتر ظریف در پیروزی درخشان رئیس‌جمهور محترم در انتخابات اخیر را نادیده انگارد. ما سال‌های سال، با دکتر ظریف از نزدیک کار کرده‌ایم و به توانایی‌های او در عرصه سخت و پیچیده دیپلماسی واقف هستیم؛ توانایی‌هایی که در کمتر کسی سراغ داریم. اغراق نیست اگر بگوییم که دکتر ظریف یکی از برجسته‌ترین و کارآمدترین دیپلمات‌ها در صحنه بین‌المللی است. بی‌تردید استفاده از ظرفیت، تجربه و تخصص دکتر ظریف ارزش افزوده‌ای برای دولت جدید در حفظ و حراست از منافع ملی کشور خواهد بود.  

انتظار ما از رئیس‌جمهور فهیم و دردآشنا این است که به هر طریق ممکن اجازه ندهد که دولت او از توانایی‌ها و خدمات ارزنده و کارساز فرزندان شایسته و امین و غیور کشور محروم بماند.»

منبع: جماران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها