|

جو بایدن:

تسلیم نمی‌شویم

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره مذاکرات گفته است که ما تسلیم نخواهیم شد.

تسلیم نمی‌شویم

به گزارش شبکه شرق، درحالی‌که مذاکرات دو روزه آتش‌بس غزه در دوحه، بدون هیچ نتیجه مشخصی به پایان رسید، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته که هنوز امکان توافق وجود دارد.

به گزارش العالم، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره مذاکرات و توافق آتش‌بس غزه گفته است که ما تسلیم نخواهیم شد و توافق درباره غزه همچنان امکان‌پذیر است.

این اظهارات بایدن در حالیست که پیش از این، او ابراز خوش‌بینی کرده بود که تا پایان هفته میلادی این توافق به سرانجام برسد.

حماس شامگاه یکشنبه تاکید کرد که با طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس در غزه، مخالف است؛ زیرا این طرح، کاملا با شروط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل مطابقت دارد.

حماس با بیان اینکه، این طرح، بر توقف کامل جنگ تاکید ندارد، افزود: «با تلاش‌های میانجی‌های قطری و مصری و پیشنهاد‌ها برای دستیابی به توافق توقف تجاوز به ملت خود و عقد توافق تبادل اسرا، با مسئولیت‌پذیری کامل برخورد کردیم.»

روز‌های پنج‌شنبه و جمعه «۲۵ و ۲۶ مرداد ماه»، «دوحه »پایتخت قطر میزبان مذاکرات آتش‌بس در غزه با حضور آمریکا، مصر و قطر بود؛ مذاکراتی که حماس در آن شرکت نکرد و اعلام کرد که به جای مذاکره جدید، باید بر توافق قبلی متمرکز بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها