|

آریزونا، انصراف و معامله با جمهوری‌خواهان

حمایت کندی جونیور از ترامپ به شرط شغل خوب!

«رابرت اف کندی جونیور» فردا در «آریزونا» با هواداران خود خداحافظی می‌کند و از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا کنار می‌کشد. اما بی‌طرف می‌ماند یا پشت یکی از دو نامزد اصلی می‌ایستد؟

حمایت کندی جونیور از ترامپ به شرط شغل خوب!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌‌کنیم.

ابتدا، از «برلین» و آثار مخرب کارخانه «تسلا» در حومه این پایتخت اروپایی شروع می‌کنیم. سپس، به سیدنی می‌رویم و به سوگواری پرندگان در واکنش به مرگ پنگوئن معروف می‌‌پردازیم. در آخر نیز علت اعتصاب کارخانه‌های ریلی کانادا را جویا می‌شویم.

کالیفرنیا؛ حمایت از روزنامه‌نگاری با مالیات شهروندان

با تایید «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا، این ایالت نخستین ایالت آمریکا خواهد بود که با همکاری شرکت‌های تکنولوژی از روزنامه‌نگاری و تحقیقات هوش مصنوعی حمایت خواهد کرد.

این ایالت از مالیات دریافتی شهروندان خود طی ۵ سال، ۲۵۰ میلیون دلار برای حمایت از سازمان‌های خبری مستقر در کالیفرنیا و تولید یک برنامه‌ تحقیقاتی هوش مصنوعی هزینه می‌کند.

این طرح بیش از هر چیز به سود خبرنگاران و روزنامه‌نگاران محلی است و به تقویت ستون‌های دموکراسی در این ایالت می‌انجامد. 

برلین؛ اَبَرکارخانه تسلا و قطع درختان 

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد توسعه و گسترش ابرکارخانه تسلا (خودروهای برقی) در حومه برلین نتیجه اقدامات ویران‌کننده‌ در جنگل‌های منطقه و قطع وسیع درختان بوده است.

در آنالیز عکس‌های هوایی مشخص می‌شود ۳۲۹ هکتار از جنگل‌های منطقه‌ای حومه برلین از دست رفته و در مجموع حدود ۵۰۰ هزار اصله درخت قطع شده تا کارخانه عظیم تسلا متعلق به ایلان ماسک توسعه یابد.

ساختمان تسلا در آلمان همواره ساختمانی مورد مناقشه بوده و ایده اقتصاد سبز را مخدوش کرده است. معترضان همواره با حضور خود در این مناطق با دست باز ماسک برای گسترش این ویرانی مخالفت کرده اند.

سیدنی؛ سوگواری پرندگان برای مرگ پنگوئن معروف

اسفن پنگوئن نر معروف آکواریوم سیدنی مُرد. او ۱۲ ساله بود. مجیک شریک اسفن و دیگر پنگوئن‌ها با سر دادن آوازهایی به مرگ دوست خود واکنش نشان داده اند؛ رفتاری شبیه سوگواری.

رفتارهای عجیب اسفن و رابطه غریب او با یک پنگوئن نر دیگر به نام مجیک باعث شهرت جهانی آنها شده بود. اسفن به یک پنگوئن نر سنگ‌ریزه داده بوده! اسفن پنگوئنی همجنسگرا بود. 

پنگوئن‌های نر در آغاز رابطه با پنگوئن ماده تعظیم می‌‌کنند و یا آواز می‌خوانند. آنها سپس برای تشکیل آشیانه تخم‌گذاری به ماده‌ها سنگ‌‌ریزه می‌دهند. اسفن همه این رفتارها را مقابل مجیک انجام داده بود. این زوج حتی دو جوجه هم به سرپرستی گرفتند و بزرگ کردند.

تورنتو؛ تعطیلی خطوط ریلی و مسئله ایمنی کارگران

دو شرکت اصلی متولی خطوط ریلی سراسری کانادا تصمیم گرفته‌اند کار را زمین بگذارند تا خواسته‌ها تامین شود. این توقف در کار و هماهنگی دو شرکت در کانادا بی‌سابقه است.

دو شرکت بزرگ خطوط ریلی کانادا دنبال تامین امنیت محیطی و بهبود شرایط کاری کارگران خود هستند. از مد‌تی قبل مذاکرات میان آنها و دولت آغاز شده، اما با وجود امیدواری‌ها به سرانجام نرسیده است.

توقف در خطوط ریلی کانادا، تاثیری بزرگ بر اقتصاد این کشور می‌گذارد. سوخت‌رسانی هواپیمایی، صنعت معادن، کشاورزی و خرده‌فروشی به خطوط ریلی وابسته هستند. همچنین رفت و آمد ۳۲ هزار مسافر وابسته به راه‌آهن است.

آریزونا؛ کناره‌گیری کندی جونیور و حمایت از ترامپ

«رابرت اف کندی جونیور» فردا در «آریزونا» با هواداران خود خداحافظی می‌کند و از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا کنار می‌کشد. اما بی‌طرف می‌ماند یا پشت یکی از دو نامزد اصلی می‌ایستد؟

این برادرزاده مرحوم کندی رئیس‌جمهور، فرد مستقل این رقابت‌ها است و وکیل محیط‌زیست و البته یک فعال ضدواکسن که همین ویژگی او را به سمت‌و‌سوی کمپین ترامپ سوق می‌دهد. اما… 

مسئله فقط نزدیکی برخی ایده‌ها و دیدگاه‌ها نیست. کندی جونیور یک پست اداری قابل قبول می‌خواهد؛ سمتی دولتی در کاخ سفید! اگر پیشنهاد کمپین ترامپ خوب باشد، کندی از او حمایت خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها