|

العالم فی 60 ثانیة

از شفافیت مالی عراق تا بارش باران در سودان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، رروسیا الیوم ، خبرگزاری رسمی عراق، الجزیره و خبرگزاری رسمی قطر.

از شفافیت مالی عراق تا بارش باران در سودان
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزاری رسمی عراق: سازوکارهای مشترک بانک مرکزی عراق و فدرال رزرو امریکا برای شفافیت مالی

بانک مرکزی عراق نتایج سفر هیات اعزامی خود به امریکا را به سرپرستی علی محسن العلاق رئیس کل بانک مرکزی این کشور اعلام و تاکید کرد سازوکارهایی برای شفافیت عملیات تامین مالی تجارت خارجی کشور با هدف دستیابی به ثبات لازم در نرخ ارز، در نظر گرفته شده است.

بانک مرکزی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هیات بلندپایه مذاکره‌کننده عراقی به ریاست علی محسن العلاق، رئیس‌ بانک مرکزی این کشور از تاریخ 26 تا 29 آگوست 2024، رشته جلسات فشرده ای را در شهر نیویورک شامل گفتگو با مقامات وزارت خزانه داری امریکا، بانک فدرال رزرو، نشست های گروهی با شرکت هایی نظیر«ویزا، مسترکارت و مانی گرام» و همچنین بانکداران امریکایی از جمله بانک سیتی و جی پی مورگان و همچنین  شرکت های حسابرسی بین المللی «KPMG، E&Y، K2i و Oliver Wyman» انجام داد.

 

خبرگزاری رسمی قطر (قنا): رایزنی امیر قطر و صدراعظم آلمان 

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با یکدیگر گفت‌وگو کردند. بن حمد و شولتس در این گفت‌وگوی تلفنی، در باره همکاری و دوستی میان دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن در حوزه‌های مختلف رایزنی کردند.

دو طرف همچنین مهم‌ترین تحولات در عرصه منطقه‌ای و بین المللی را بررسی کردند.

صدراعظم آلمان همچنین روز گذشته با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن گفت‌وگو کرده بود.

گفتنی است روابط قطر و آلمان شاهد توسعه پایدار در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی، تجاری و انرژی است.

با رایزنی‌های مداوم و گفت‌وگوی مستمر بین دو طرف در امور سیاسی مربوط به مسائل منطقه‌ای و پرونده‌های مهم، روابط دوحه و برلین در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

 

روسیا الیوم: پیش‌بینی ورود بیش از 30 هزار گردشگر به شهر «مرسی عالم» مصر

 بر اساس جدول‌های ورودی فرودگاه بین المللی «مرسی عالم» مصر، پیش‌بینی می‌شود این فرودگاه طی هفته جاری، پذیرای بیش از 30 هزار گردشگر از 14 کشور مختلف با 151 پرواز بین المللی، باشد.

ابوالحجاج العماری، کارشناس گردشگری گفت میزان استفاده گردشگران از هتل‌های مرسی عالم طی دوره اخیر، به 85 درصد رسیده است.

العماری ضمن اشاره به حضور 14 ملیت اروپایی مختلف، در مرسی عالم بیان کرد: آلمان، لهستان، بلژیک و ایتالیا، بیش از دیگر کشورها در این شهر حضور دارند.

از طرفی دیگر بشار ابوطالب رئیس انجمن گردشگران استان «بحر الاحمر» گفت هتل‌ها و اقامتگاه‌های توریستی این شهر از لحاظ میزان رزور، شاهد تابستان متفاوتی بوده‌اند.

 

اسپوتنیک:  توقف تردد میان مصر و سودان به دلیل بارش باران

تردد زمینی میان مصر و سودان به دلیل بارش باران و سیل متوقف شده است. اداره کل راهنمایی و رانندگی استان «البحر الاحمر» در سودان اعلام کرد که جاده میان مصر و سودان به دلیل بارش باران و سیل مسدود شده است.

استان البحر الاحمد در سودان، از چند هفته گذشته، شاهد بارش شدید باران بوده که سیل گسترده‌ای در برخی مناطق را به همراه داشته و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای به وجود آورده است.

پلیس سودان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات میدانی را در منطقه‌ای که مسیر آن مسدود شده آغاز کرده است.

پیش از این مقامات سودانی چهارشنبه نشستی برای بررسی شروط جدید مصر برای پذیرش سودانی‌ها برگزار کردند..

 

الجزیره: شهادت 150 کودک فلسطینی در کرانه باختری از زمان آغاز حملات

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ تاکنون 150 کودک در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «اونروا» تصریح کرد: از هفتم اکتبر 2023 تاکنون بیش از 150 کودک در کرانه باختری اشغالی جان باخته‌اند.

لازارینی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: حملات اسرائیل در شمال کرانه باختری، همچنان آوارگان فلسطینی در این منطقه را به شدت تحت تأثیر قرار داده است به طوریکه ده‌ها هزار نفر از ساکنان چهار اردوگاه  آوارگان در شمال از این حملات به شدت آسیب دیده‌اند و به زیرساخت‌های این اردوگاه‌ها نیز خسارات زیادی وارد شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها