|

اسراییل: شاید به لبنان حمله ‌کنیم

عضو سابق شورای جنگ اسرائیل درباره خاورمیانه در پایتخت آمریکا شرکت کرده بود، گفت: «ساعت هشدار جبهه شمال اسرائیل به صدا درآمده است من در واقع فکر می‌کنم ما در این نقطه دیر عمل کردیم».

اسراییل: شاید به لبنان حمله ‌کنیم

به گزارش شبکه شرق از العربیه، بنی گانتز، عضو سابق شورای جنگ اسرائیل، یکشنبه ۱۸ شهریور گفت زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل اوضاع در جبهه شمالی را تغییر دهد و با حزب الله لبنان مقابله کند.

عضو سابق شورای جنگ اسرائیل، خواستار مقابله با ایران شد.

گانتز که در یک نشست گفتگو درباره خاورمیانه در پایتخت آمریکا شرکت کرده بود، گفت: «ساعت هشدار جبهه شمال اسرائیل به صدا درآمده است من در واقع فکر می‌کنم ما در این نقطه دیر عمل کردیم».

 

تل‌آویو مرتکب اشتباه شد

گانتز گفت که تل‌آویو پس از حمله ۷ اکتبر حماس، با تخلیه بسیاری از مردم از مناطق شمال اشرائیل مرتکب اشتباه شد.

او افزود: «من معتقد بودم که ما جهت مقابله با غزه برای چندین ماه نیروی کافی داشتیم و لازم بود که بر آنچه در شمال اسرائیل اتفاق می‌افتد تمرکز می‌کردیم».

گانتز اظهار داشت: «ما به یک نقطه تعیین کننده در غزه رسیده‌ایم و اکنون می‌توانیم هر کاری بخواهیم انجام دهیم» در حالی که عملیات ارتش اسرائیل در حال حاضر در آنجا ادامه دارد و در انتظار رسیدن به توافق بر سر آتش‌بس با حماس هستیم».

گانتز همچنین گفت که اگر دولت اسرائیل نتواند درباره آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا با حماس به توافق برسد، طی روز‌ها یا هفته‌های آینده باید به جبهه شمال برود.

او ادامه داد: «فکر می‌کنم دیگر نیازی به صبر کردن نداریم، زیرا توانایی انجام این کار را داریم و در صورت لزوم به لبنان حمله می‌کنیم».

گانتز با بیان اینکه مسئله واقعی ایران است، گفت: «حماس اکنون یک داستان قدیمی شده، اما ایران و عوامل آن در سراسر منطقه، موضوع واقعی است».

فرمانده سابق ارتش اسرائیل این اظهارات را پس از آن بیان کرد که روز یکشنبه نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دستوراتی برای تغییر وضعیت در جبهه شمال اسرائیل در مرز با لبنان به ارتش این کشور صادر کرد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز تأکید کرد که ارتش این کشور آمادگی‌ها لازم خود را برای مقابله با تلاش‌های ایران در گسترش تروریسم، چه در کرانه باختری و چه در شمال اسرائیل را افزایش خواهد داد.

از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در ۷ اکتبر تاکنون هزاران اسرائیلی مجبور به فرار از شمال این کشور شدند.

پس از آغاز جنگ در غزه ارتش اسرائیل و حزب الله لبنان تقریبا روزانه اقدام به تبادل آتش علیه مواضع یکدیگر می‌کنند.

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها