|

دور دنیا در یک دقیقه

کتک‌کاری هریس در سانفرانسیسکو؟/ کرملین مشغول کار است!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

کتک‌کاری هریس در سانفرانسیسکو؟/ کرملین مشغول کار است!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از جورجیای آمریکا شروع می‌کنیم که زودتر از موعد جشن صد سالگی کارتر را برپا کرده است. سپس به بریتانیا می‌رویم و به ماجرای استارمر و هدایای او می‌پردازیم. در آخر هم داستان جعلی محصول روسها را علیه هریس مرور می‌کنیم.

 

جشن تولد صد سالگی کارتر در فاکس تیتر 

جیمی کارتر تا روز اول اکتبر ۱۰۰ ساله نمی‌شود، اما پیش از آن روز، اهالی جورجیا در آتلانتا فرش قرمز جشن تولد او را پهن و در مجموعه فاکس تیتر مراسمی برپا کرده اند.

جیسون کارتر نوه جیمی کارتر می‌گوید ۱۰۰ ساله شدن کار هر کس نیست. پس وقتی کسی به این سن و سال می‌رسد بهتر است برایش جشنی بر پا شود. همسر جیمی کارتر سال گذشته درگذشت.

جیمی کارتر مسن‌ترین رئیس‌‌جمهور سابق ایالات متحده است. او چهار سال بزرگتر از سالن فاکس تیتر است! کارتر گفته دوست دارد زنده بماند و در تقابل با ترامپ به هریس رای بدهد.

 

نخست‌وزیر بریتانیا «هدیه‌بگیر» است

حضور کی‌یر استارمر در راس حزب کارگر و نخست‌وزیری بریتانیا برایش بلیت‌ها و هدایای رایگان در پی داشته است. او بیش از هر رهبر حزبی هدیه دریافت کرده است.

هفته پیش یکی از این هدایا برای نخست‌وزیر دردسر درست کرد؛ لباس و عینکی که یکی از لردهای پارلمان به همسر استارمر داده بود، ثبت نشده بود که این به منزله عدم رعایت قانون است.

استارمر تا کنون ۴۰ بلیت رایگان فوتبال، یک بلیت کنسرت تیلور سوئیفت در لندن و یک بلیت کنسرت گروه کلد پلی و … که سر جمع ارزش آنها به ۱۰۰ هزار پوند می‌رسد دریافت کرده است.

 

نارگیل؛ توهین نژادی یا انتقاد سیاسی؟

پلاکارد نارگیل موضوع یکی از دادگاه‌های بریتانیاست. چندی پیش ماریه حسین هوادار فلسطین در اعتراض به اظهارات سوناک، نخست‌وزیر وقت و سویلا بریورمن وزیر کشور وقت درباره فلسطین بنر نارگیل در تجمعات بلند کرد.

برای او یک پرونده حقوقی با عنوان توهین نژادی گشوده شد. سوناک و بریورمن هر دو رنگین‌پوست هستند و در فرهنگ غربی نارگیل یک توهین نژادی است. 

اما ماریه حسین می‌گوید در فرهنگ‌ او نارگیل را برای انتقاد به سیاستمداران به کار می‌برند و نمی‌دانسته در فرهنگ بریتانیا چه کاربردی دارد. این زن در پایان دادگاه تبرئه شده است. 

 

دادگاه پلیکو‌ها؛ من یک متجاوز هستم و طلب عفو دارم

سرانجام پس از پایان دوره بستری و بهبود دومینیک پلیکو به دادگاه بازگشت تا پاسخگوی اتهامش باشد؛ او طی ده سال به همسرش داروی مخدر می‌خورانده و از مردان دیگر برای تجاوز به او دعوت می کرده است.

او در دادگاه به تجاوز اعتراف کرده و از خانواده‌اش عذرخواهی و طلب عفو کرده است. همراه دومینیک ۵۰ متهم دیگر که به همسر او تجاوز کرده اند، حاضر بوده اند. آنها از ۲۶ تا ۷۴ سال سن دارند.

دومینیک از همسر کسی دیگر که او هم متاثر از داروی مخدر بوده عذرخواهی کرده است. دومینیک پلیکو به این زن تجاوز کرده است. دادگاه دومینیک پلیکو در فرانسه ادامه دارد.

 

داستان بزن در رو هریس کار روسهاست

مایکروسافت گزارش می‌دهد فیلم ویدئویی که این روزها در شبکه‌‌های اجتماعی علیه هریس دست به دست می‌شود، محصول شبکه‌ روسی KBSF-TV است.

در این فیلم فردی در نقش قربانی ظاهر می‌شود و ادعا می‌کند در سال ۲۰۱۱ از هریس کتک خورده است! این فیلم را یک وب‌سایت جعلی هم منتشر کرده است.

مایکروسافت متوجه شده این فیلم جعلی است و به دست روسها ساخته شده است. مایکروسافت در گزارش خود از گروهی به نام استورم ۱۵۱۶ که همسو با کرملین و مشهور به جعل است، نام می‌برد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها