|

العالم فی 60 ثانیه

از حکم وزارت اقتصاد امارات مبنی بر لزوم اختصاص حداقل یک کرسی برای زنان تا افزایش قیمت نفت

وزارت اقتصاد امارات با صدور حکمی، بر لزوم اختصاص حداقل یک کرسی برای زنان در هیات مدیره شرکت‌های سهامی خاص در امارات، پس از پایان دوره هیات‌مدیره فعلی تاکید کرد.

از حکم وزارت اقتصاد امارات مبنی بر لزوم اختصاص حداقل یک کرسی برای زنان تا افزایش قیمت نفت
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الشرق، الامارات الیوم، روسیاالیوم، خبرگزاری رسمی عراق و الحره.

الامارات الیوم: لزوم اختصاص حداقل یک کرسی برای زنان در هیات مدیره شرکت‌های سهامی خاص امارات

وزارت اقتصاد امارات با صدور حکمی، بر لزوم اختصاص حداقل یک کرسی برای زنان در هیات مدیره شرکت‌های سهامی خاص در امارات، پس از پایان دوره هیات‌مدیره فعلی تاکید کرد.

این تصمیم بخشی از یک استراتژی ملی جامع برای افزایش تنوع در محیط کسب‌وکار است، زیرا هدف آن گسترش حضور ونمایندگی زنان در هیئت مدیره شرکت‌های سهامی خصوصی است که به دستیابی به رتبه‌های جدید و پیشرفته‌تر کمک می‌کند.

وزیر اقتصاد امارات، عبدالله بن طوق المری، تاکید کرد که امارات مایل است به تلاش ها برای تقویت توانمندی مشارکت زنان در زمینه ها و فعالیت های مختلف ادامه دهد و فرصت‌های جدیدی برای توانمندسازی زنان در بخش کسب‌وکار ایجاد می‌کند و حضور آنها را در سمت‌های تصمیم‌گیری افزایش می‌دهد. 

الشرق: قیمت نفت با افزایش تنش‌های خاورمیانه افزایش می‌یابد

قیمت نفت به دلیل بهبود عمومی در بازارهای مالی پس از کاهش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافت و معامله گران نیز شاهد تشدید تنش‌ها در خاورمیانه هستند.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از بسته شدن تقریباً بدون تغییر دیروز «چهارشنبه»، به حدود 74 دلار در هر بشکه افزایش یافت. پس از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو که انتظارات مبنی بر جلوگیری از کاهش رشد اقتصاد ایالات متحده را افزایش داد، قیمت‌های آتی سهام در اروپا و آسیا افزایش یافت.

روسیاالیوم: شرط بن‌سلمان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

ولیعهد عربستان اعلام کرد کشورش بدون برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی، با اسرائیل ارتباط دیپلماتیک برقرار نخواهد کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مراسم افتتاحیه سال اول دوره نهم مجلس شورا در این کشور به نیابت از سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان سخنرانی کرد.

بن سلمان ضمن تاکید بر این امر که مساله فلسطین در صدر اهتمام‌های عربستان است، بار دیگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نادیده گرفتن قانون بین‌المللی و انسانی را محکوم و مخالفت عربستان با این اقدامات را اعلام کرد.

او تاکید کرد: «عربستان در راه برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی از کار خود دست نخواهد کشید» و گفت: «ریاض بدون این امر، ارتباطات دیپلماتیک با اسرائیل برقرار نخواهد کرد.»

خبرگزاری رسمی عراق:  دستور دولت عراق برای وارسی دستگاه‌های الکترونیکی پیش از ورود به کشور

«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، ریاست جلسه‌ای با حضور شورای وزیران امنیت ملی را بر عهده داشت.

در این نشست، آخرین تحولات اوضاع امنیتی در عراق و موضوعات مندرج در دستورکار بررسی و پیشنهاداتی در این باره، ارائه شد.

در این نشست، جزئیاتی از تحولات وقایع در لبنان بررسی و بر تداوم ارسال کمک‌های پزشکی و بشردوستانه برای مداوا و درمان مجروحان تاکید شد.

در این نشست تاکید شد که گذرگاه‌های مرزی باید اقدامات ضروری و پیشگیرانه را برای جلوگیری از هرگونه نفوذ و نقض احتمالی انجام دهند.

در این نشست، همچنین بر وارسی‌های امنیتی واردات به طور گسترده تاکید شد.

الحره: مصر 23 میلیارد از بدهی‌های خارجی خود را پرداخت کرد

بانک مرکزی مصراعلام کرد: «این کشور 23.8 میلیارد دلار از بدهی‌های خارجی خود را شامل بهره و اقساط بانکی طی بازه زمانی 9 ماهه، از ژوئیه 2023 تا مارس 2024، پرداخت کرده است.»

بانک مرکزی مصر با انتشار گزارشی اعلام کرد: «میزان بدهی‌های مصر به اشکال زیر تا پایان سه ماهه اول سال 2023- 2024 رقمی بالغ بر 8.168 میلیارد دلار، در سه ماهه دوم به 7.384 میلیارد دلار و در سه ماهه سوم سال مالی گذشته به 8.255 میلیارد دلار تقسیم شد بود.»

گفتنی است، مصر در ابتدای سال، با صندوق بین‌المللی پول به توافق دست یافت تا حجم تامین مالی را در قالب برنامه‌ای که تا پاییز 2026 ادامه خواهد داشت، از سه میلیارد دلار، به هشت میلیارد دلار افزایش دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها